Kulcsfontosságú döntésnek tartja Mattia Binotto, hogy a Ferrari nem alkalmazott csapatutasítást a Szingapúri Nagydíjon, amit egy korai bokszkiállásnak köszönhetően Sebastian Vettel nyert meg. Az előző két versenyen Spában és Monzában csapattársa, Charles Leclerc győzött és a városállam nagydíját is vezette a pole pozícióból indulva, de Vettel a maga javára fordította a taktikát.
Binotto szerint mindez azért történt, hogy Vettel megelőzhesse az akkor még 2. helyezett Lewis Hamiltont, de a húzás olyannyira bejött, hogy a kerékcserék végén a német pilóta az élen találta magát. A rádióforgalomból érződött, hogy Leclerc azt várná, a csapat engedje vissza őt az élre, de ez nem történt meg, így a négyszeres világbajnok véget vetett a bő egy éve tartó győzelmi aszályának.
Az idény során nem először alakult ki érdekellentét a két versenyző között. Binotto korábban elismerte, az év elején nem mindig kezelték jól a helyzetet, de ebben a konkrét esetben megvédte a csapat által hozott döntést. Az 50 éves szakember szerint Vettel számára rendkívül fontos volt ez a diadal és megerősítette a német pilóta bizalmát a csapat felé.
Úgy gondolom, jó döntés volt, hogy hagytuk nyerni és jó volt az időzítés is
– nyilatkozta az Autosportnak. – A szingapúri verseny kulcsfontosságú volt számára, nemcsak a győzelem, hanem a csapat irányába táplált bizalma miatt is. Innentől kezdve tudta, hogy szükség esetén számíthat ránk.”
Az ünneplés alatt látszott, hogy Vettelnek mennyit jelentett a diadal a balul sikerült első félszezon után. Tavasszal és nyáron ugyanis az esetek többségében az autó meg sem közelítette a Mercedes tempóját, a nyári szünet előtt pedig már úgy nézett ki, hogy a Red Bull is előttük van. Ráadásul Vettel hibáival tovább súlyosbította a helyzetet. Binotto elmondta, a német versenyző folyamatosan kereste a kiutat.
Nem érezte jól magát a kocsiban, főleg a fékezésnél tapasztalt instabilitás jelentett problémát
– magyarázta. – Leclerc személyében pedig gyors csapattársat kapott, ami szintén okozott neki némi fejfájást. A fejlődés érdekében mindig elemezte az adatokat, folyamatosan vizsgálta, hogy melyik szektorban lassabb vagy gyorsabb. E téren nem volt érzelgős.”
A szezon második felére az autó jelentősen feljavult, főleg a kanyarsebességet tekintve. Az első 12 időmérőn Vettel átlagos helyezése (nem számítva a technikai hibával végződő spielbergi és hockenheimi kvalifikációkat) 3,7 volt. ősszel ez a szám 2,56-ra csökkent. A képet árnyalja, hogy az átlagos pontszám tekintetében 13–9,33 az állás, de Binotto így is elégedett pilótája őszi teljesítményével.
„Amikor megbízott az autóban, mindig gyors volt – szögezte le. – A versenytempója szinte megegyezett Charles-éval, aki az időmérőkön jobban szerepelt. Összességében azt gondolom, hogy dicséretet érdemel azért, ahogyan reagált a nehézségekkel teli első félszezonra."