Nemrég beszámoltunk róla, hogy Lewis Hamilton és Valentino Rossi csapatuk közös szponzora révén egy nap erejéig munkaeszközt cserélt, és a valenciai Ricardo Tormo versenypályán előbbi a Yamaha M1-es MotoGP-motorját, utóbbi pedig a 2017-es Mercedes W08-ast tesztelte. Mindkét bajnok nagyon lelkesen nyilatkozott a tesztnap után, az igazán érdekes részleteket azonban nem ők, hanem James Vowles, a Mercedes vezető stratégája osztotta meg Rossi köreiről, amelyek közül egyről a Monster fedélzeti kamerás videót is közzétett.
Rossinak nem ez volt az első F1-es tesztje, Michael Schumacher utolsó ferraris évei alatt
a vörösök állítólag komolyan fontolgatták, hogy átcsábítják a motoros legendát a Forma-1-be, ehhez pedig intenzív tesztprogramot is bonyolítottak vele.
A váltásra végül nem került sor, vezetni azonban nem felejtett el a Doktor, akinek teljesítménye Vowlest is lenyűgözte.
Nagyon aprólékos volt a megközelítése, először az alapokat rakta a helyükre abból a szempontból, hogy az autó oda menjen a pályán, ahová ő akarja, és kontrollálja azt,
ezután pedig ösztönösen fékezett egyre később és vitt egyre nagyobb tempót a kanyarokba, majdnem úgy, ahogy szerintem egy MotoGP-motoron csinálja. Nagyon lenyűgöző volt nézni."
Az időeredményeket nem közölték a csapatok, a Sky Sports információi szerint azonban
Rossi legjobb köre 1,5 másodperccel maradt el Hamilton idejétől, mialatt pedig ezt elérte, háromszor forgott meg a Mercedesszel.
Vowles amondó, hogy rengeteg maradt a hétszeres MotoGP-világbajnokban. „A valódi mesterek ismérve, hogy nem veszítik el az irányítást és fokozatosan találnak rá a teljesítményre. A nap során voltak területek, amelyeken nagyon erősnek bizonyult. Az egyik ilyen a késői fékezés és a kanyaron átvitt tempó, ebben a kettőben nagyon jó volt. Ha lett volna még egy-két napja az autóban, akkor teljesen elsajátította volna az alapokat és a finomhangolást is.
Nagyon sok teljesítmény maradt még benne. A lassú kanyarokban, miként a célegyenesre vezető fordulóban nagyon jól ment.
Ahol egy kicsit le volt maradva Lewistól – és ez egyáltalán nem lep meg – azok a gyors kanyarok."
Ami a köridőket illeti, a Sky Sports szerint Hamilton 4 másodpercet kapott Rossitól a Yamaha M1-esen, hozzá kell tenni ugyanakkor, hogy a MotoGP-motor jóval több idő alatt teljesít egy kört, így hátrányt összeszedni is több ideje van a versenyzőnek. Lin Jarvist, a Yamaha Racing sportigazgatóját azonban így is meggyőzte rátermettségéről a hatszoros világbajnok
Lenyűgözött Lewis teljesítménye. Hány autós bajnok lenne képes idejönni és felülni egy M1-esre, kimenni a pályára és büszkévé tenni saját magát?
Az autó és a motor vezetésének technikája nagyon különböző, az emberi tulajdonságok, a képesség, hogy megbirkózzanak a sebességgel, ideális ívekkel és reakcióidőkkel viszont azonos, ezt pedig fantasztikus nézni."