AUSTIN, TEXAS - NOVEMBER 01: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 locks a wheel under braking during practice for the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on November 01, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Christian Horner kijelentette, a Hondának sikerült teljesítenie a kitűzött célokat. A Red Bull csapatfőnöke elmondta, a japán motorgyártóval való együttműködés teljesen másképpen zajlik, mint a Renault-val töltött évek.
A Red Bull rendkívül elégedett a Honda idei teljesítményével és fejlődésével. Ezt Christian Horner, az energiaitalosok csapatfőnöke árulta el, aki szerint a japánok hozzáállása igencsak különbözik a Renault-étól. Jamamoto Maszasi, a Honda sportigazgatója úgy véli, teljesítmény szempontjából megközelítették, de még nem érték utol a Mercedest.
Úgy néz ki, a Red Bull jött ki a legjobban abból, hogy a McLaren és a Honda kapcsolata nagyon nem működött, így 2017 végén a felek szakítottak egymással. A japán motorszállító tavaly a Toro Rossóval, az idén pedig a Red Bull-lal is megkezdte az együttműködést, és Max Verstappen már az első évben három futamot tudott nyerni.
A hibrid korszak korábbi éveiben gyakorlatilag folyamatosan jelen volt a Red Bull és a Renault között fennálló konfliktus, mivel a franciák gyenge és megbízhatatlan erőforrása igencsak hátráltatta a milton keynes-i istálló szereplését. A Hondával mindkét szempontból megtörtént az előrelépés, Horner pedig kijelentette, ezúttal teljesültek a célkitűzések.
Az elmúlt években rengeteg táblázat érkezett Viry-ből [a Renault motorgyárának központja], de azok a számok soha nem valósultak meg
– nyilatkozta az Autosportnak. – Ez volt az első év, amikor minden ígéret teljesült."
Horner nem csupán ezt emelte ki, hanem a Hondánál tanúsított hozzáállást is méltatta. A brit szakember szerint jól látható, hogy a japánoknak mennyit számít egy adott hétvégén nyújtott jó teljesítmény.
„Érezhető, hogy a Hondának mit jelent egy-egy pole pozíció vagy győzelem, az együttműködés során látjuk rajtuk az elégedettséget és a büszkeséget – fogalmazott. – Ez valódi partneri viszony, teljesen eltérő attól, amit a Renault-val alakítottunk ki a hibrid korszakban.”
Ugyan a nyers statisztikák szerint a Red Bullnak jobban sikerült a tavalyi szezon, hiszen az idén 2 ponttal és egy futamgyőzelemmel kevesebbet szereztek, ez azonban nagyrészt Daniel Ricciardo távozásának tudható be.
Ha csupán Verstappen eredményeit nézzük, akkor kijelenthető, hogy a holland pilóta 278 ponttal és három győzelemmel pályafutása eddigi legjobb idényén van túl.
„A pályán három rajtelsőséget szereztünk (Verstappen mexikói pole-ját elvették - a szerk.), és három versenyen diadalmaskodtunk – összegzett Horner. – Talán Monacóban is nyerhettünk volna, Mexikóban pedig biztosan, és Austinban is gyorsak voltunk. Szóval az autó számos pályán jól működött. A Honda fejlődésével és az üzemanyag-beszállítónkkal együtt az egész rendszer harmóniában működik.”
A japánok háromszor is továbbfejlesztett motorral álltak elő az idei szezonban. Eredetileg úgy tervezték, hogy a 2-es specifikációval kezdik meg az idényt, azonban előzetes elképzeléseiket felülírta, hogy a Red Bull-lal másban állapodtak meg. Jamamoto Maszasi, a Honda sportigazgatója kiemelte, a két cég kapcsolatában nélkülözhetetlen a bizalom.
Rendkívül fontos volt, hogy szinte teljesen pontosan tartottuk a menetrendet, mert így megmaradt a kölcsönös bizalom, ami erősebbé teszi a kapcsolatunkat
– magyarázta. – A magam részéről ismerem Christiant és Helmut [Markót] is, és mindkettőjükben megbízom.”
A Honda mind megbízhatóságban, mind teljesítményben sokat javult ebben az évben. Utóbbiról Jamamoto úgy véli, hogy már nagyon közel járnak a Mercedeshez.
„Az idei szezon a fejlődés szempontjából óriási eredményeket hozott – szögezte le. – A versenyeken látható volt, hogy a megbízhatóság mellett erő tekintetében is nagyot léptünk előre. Már rendkívül közel vagyunk a Mercedeshez, de még mindig mögöttük járunk.”
A Red Bull eredetileg 2020-ig kötött szerződést a Hondával, de a sikeresnek mondható bemutatkozás után ezt egy évvel meghosszabbították.
Sőt, a felek már 2022-ről és 2023-ról is tárgyalnak, de ez még attól is függhet, hogy befagyasztják-e a motorfejlesztéseket.