Max Verstappen szerint a Forma-1-es sportfelügyelők nem mindig hoznak következetes döntéseket a versenyszituációk megítélése során, mivel a felügyelői testület személyi összetétele hétvégéről hétvégére változik. A holland pilóta elmondta, bizonyos esetekben az F1-ben ugyanúgy létezik az egyéni megítélés, mint labdarúgásban. Könnyen előfordulhat, hogy a felügyelők adott szituációt másképpen ítélnek meg, mint pár héttel korábban egy hasonló helyzetet. Emiatt már többször is érte kritika az FIA-t, de a Nemzetközi Automobil Szövetség egyelőre nem változtat a rendszeren.
Verstappen úgy véli, a következetesség hiánya a futballban tapasztalható helyzethez hasonlítható, ahol szintén előfordul, hogy a különböző játékvezetők azonos helyzetben másképp döntenek, ami ugyancsak nagy vitákat szokott kavarni.
„Olyan ez, mint a labdarúgásban, ahol néhány bíró könnyebben ad sárga lapot, mint mások – nyilatkozta az Autosportnak. – A Premier League-ben és a Bajnokok Ligájában nagyon különböznek a bírók.
Valaki csak sárgát ad a szabálytalankodó játékosnak, más pedig pirosat, és az ember nem tudja, mi történik. Ugyanez a helyzet a Forma-1-ben, ahol nyilván ott van a szabálykönyv, de a sportfelügyelőknek lehet egyéni véleményük.”
Az idei szezon második felében a döntéshozók sokkal engedékenyebbek voltak, és előfordult, hogy olyan szituációt minősítettek versenybalesetnek, amire korábban büntetést adtak volna. A Kanadai Nagydíjon Sebastian Vettel 5 másodperces büntetést kapott, mivel hibája után veszélyesen tért vissza a pályára.
Ehhez képest három héttel később Verstappen megtarthatta az Osztrák Nagyíjon szerzett győzelmét, miután rendkívül agresszíven előzte meg Charles Leclerc-t. Innentől kezdve érezhető volt, hogy a döntéshozók kevésbé szigorúan ítélik meg a versenyszituációkat. Az idény végére azonban ismét jobban védték a külső íven haladó versenyzőt.
Mindezek ellenére Verstappen nem tarja problémának, hogy a sportfelügyelők személyi összetétele futamról futamra változik. A 22 éves versenyző szerint ennyi következetlenség még belefér.
„Ez így rendben van – vélekedett. – Hacsak nem teljesen egyértelmű a helyzet, természetes, hogy az ember mindig bosszankodik, ha számára kedvezőtlen döntés születik.”
A tavalyi Brazil Nagydíj leintése után Verstappen lökdösni kezdte a vele ütköző Esteban Ocont, ami miatt az FIA kétnapos közmunkára ítélte. A büntetés egyik felét a marrákesi Formula E versenyen töltötte le, ahol a sportfelügyelők munkáját segítette. A Red Bull pilótája elmondta, nem könnyű a döntéshozók helyzete.
„Láttam, hogyan zajlik ez a folyamat – jelentette ki. – Nagyon nehéz dolguk van, hiszen ők sem akarnak büntetni, de néha muszáj, mert a szabályok erre kötelezik őket. Talán jó lenne egyszerűsíteni a rendszert, vagy bizonyos pontokat másképpen megfogalmazni.”
Michael Masi, a Forma-1 versenyigazgatója leszögezte, az érintettek folyamatosan arra törekednek, hogy minél jobb döntések szülessenek. „Sokan elfeledkeznek arról, hogy már Bahreinben, a szezon második hétvégéjén leülünk, és megbeszéljük, mit értünk az alatt, hogy a pilótákat hagyjuk versenyezni. Mindenkit bevonunk a diskurzusba, az FIA-tól és a Forma-1 menedzsmentjétől a csapatfőnökökön át a pilótákig" – tette hozzá.