Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of Brazil,
#33 Max Verstappen (NLD, Aston Martin Red Bull Racing),
#5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari Mission Winnow),
#44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Motorsport) | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Toto Wolff úgy véli, ha egy adott időszak alatt nem változnak a szabályok, az erőviszonyok közeledni fognak egymáshoz. A Mercedes csapatfőnöke szerint erre az idei szezon is jó példa volt, jövőre pedig egyik csapat sem fog kimagasló teljesítményt nyújtani.
Eltérő célokat fogalmaztak meg a csapatfőnökök a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj előtti sajtótájékoztatók a 2020-as terveikkel kapcsolatban. Toto Wolff, a Mercedes képviseletében egyelőre csak a jövő évvel foglalkozik, de a középmezőny tagjai már a 2021-es kihívásokról is szót ejtettek.
A 2019-es szezon első nyolc futamát egyaránt valamelyik Mercedes-versenyző nyerte, azonban onnantól kezdve már változatosabban alakult az idény. Év végére már sokkal kisebb különbség volt az élcsapatok között, és néhány helyszínen nehéz volt előre megjósolni, hogy ki lesz a legjobb.
Wolff szerint ez annak köszönhető, hogy a szabályok az elmúlt időben alig változtak, és az évek során csökkent a különbség. A Mercedes csapatfőnöke úgy véli, jövőre még szorosabb lesz az élmezőny, és egyik csapat sem fog kiemelkedő szezont futni.
Mindig is kiálltunk azon álláspontunk mellett, hogy a szabályokat békén kell hagyni, és akkor csökkennek a teljesítménybeli különbségek
– jelentette ki. – Legalábbis nagyobb a valószínűsége, mint abban az esetben, amikor valami teljesen újat próbálunk ki. Manapság három csapat is képes versenyeket nyerni, és talán mindegyik esélyes a vb-címre is. Nem gondolom, hogy jövőre bármelyik is 10-12 alkalomnál többször diadalmaskodna.”
Wolff kiemelte, hogy idén a McLaren volt a legtöbbet fejlődő istálló, és a jövőben akár a jelenlegi nagycsapatok mellé is felzárkózhatnak. Zak Brown, a wokingiak ügyvezető igazgatója már előrébb tekint: csapatának 2021-ben nem csupán a szabálymódosításokkal, hanem a Mercedes-motorra való váltással is meg kell küzdenie, de az amerikai üzletember izgatottan várja a kihívásokat.
Ebből a szempontból mindannyian egy hajóban fogunk evezni, hiszen 2021-ben mindenki tiszta lappal indul.
Valaki be fog találni, más pedig nem, és ahogyan Toto is említette, időre lesz szükség, mire az erőviszonyok közelednek egymáshoz. Ezzel kapcsolatban rendkívül izgatott vagyok, de ugyanez a helyzet a 2020-as idénnyel is” – tette hozzá.
Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke rámutatott, hogy a McLaren egy évnyi különbséggel pontosan ugyanazt az utat járta be a konstruktőri tabellán, mint az enstone-i alakulat. A francia szakember szerint azonban egyik istálló sem elégedhet meg a jelenlegi helyzetével, és a 2021-es idény nagy lehetőség lesz a számukra.
„A McLaren visszajött onnan, ahol az elmúlt években voltak, de a neheze csak most következik – fogalmazott. – Nem lehetünk elégedettek a 4. és az 5. hellyel, és biztos vagyok benne, hogy Zak is hasonlóan gondolkodik. 2021 lesz az első igazi esélyünk, a hosszú távú stratégiánk is eköré épül.”
A McLarennel és a Renault-val ellentétben a Williamsnél minden bizonnyal alacsonyabb célokat fogalmaztak meg. Claire Williams nem is ezekről, hanem a várható nehézségekről beszélt, amivel a mezőny nagy részének meg kell küzdenie.
„Mindenki nagy kihívással néz szembe, amivel az élcsapatoknak persze könnyebb lesz megbirkózniuk a nagyobb költségvetésüknek köszönhetően – magyarázta. – Számunkra hatalmas megpróbáltatást jelent, hogy egyszerre futtassuk a jövő évi és a 2021-es programot. Ugyanakkor sokat küzdöttünk a szabályváltozások megvalósulásáért, így mindent meg kell tennünk a jó szereplés érdekében.”