Alig több mint egy hónap múlva az autóbemutatókkal megkezdődik a 2020-as idény, a csapatok pedig természetesen már javában készülnek. Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke elárulta, elégedett az eddig elvégzett munkával. A német szakember kijelentette, a 2021-re való átállás pontos időpontja az idei autó teljesítményétől is függ.
Tavaly a McLaren kisebb meglepetésre viszonylag simán végzett a konstruktőri világbajnokság 4. helyén, Carlos Sainz pedig 6. lett az egyéni pontversenyben. A 2019-es remek szereplés után pedig a közvélemény érthető módon azt várja, hogy a csapat legrosszabb esetben is fenntartsa ezt a teljesítményt.
Seidl rendkívül optimista a most következő idényt illetően. A 44. születésnapját hétfőn ünneplő szakember úgy véli, sikerült rájönniük a tavalyi autó hiányosságaira, és így adott a lehetőség, hogy idén még közelebb kerüljenek a három élcsapathoz.
Elégedett vagyok a felkészüléssel, a gyárban minden a megfelelő tempóban halad
– olvasható a csapat honlapján. – Úgy vélem, sikerült megértenünk a 2019-es kocsi hibáit, és jó látni, hogy az egész csapat ezek kijavításán dolgozik. Bízom benne, hogy előre tudunk lépni, és tovább csökkentjük a távolságot a nagyokhoz képest."
A másik kilenc istállóhoz hasonlóan a McLarennek is meg kell küzdenie a 2021-es szabályváltozások jelentette kihívásokkal. Felvetődhet a kérdés, hogy a csapat alárendeli-e a 2020-as szezont a hosszú távú céloknak, azonban Seidl teljes mértékben kizárta ennek lehetőségét.
„Nem fogjuk feláldozni a 2020-as idényt – szögezte le. – Idén is szeretnénk jól teljesíteni, mert a csapat fejlődése szempontjából elengedhetetlen a folyamatos, megszakítás nélküli javulás."
Seidl elárulta, még ő sem tudja pontosan, hogy mikor kezdenek majd teljesen a 2021-es autóra koncentrálni, mert az idei autón ebben a tekintetben is rengeteg múlik.
„A 2020-as kocsi teljesítménye nagyban meghatározza, hogy mikor csoportosítjuk át az erőforrásainkat a 2021-esre – magyarázta. – Ez olyan, mint egy bűvészmutatvány, amit minden évben előadunk. A szabályváltozások miatt azonban ezúttal sokkal extrémebb lesz."
Seidl hozzátette, a McLaren hosszútávú célja, hogy az istálló újra sikeres legyen, ehhez pedig csapatként kell működniük. A német szakember leszögezte, a vezető pozíciókban olyanok dolgoznak, akikben maximálisan megbízik.
Az autóversenyzés csapatsport, egyedül lehetetlen lenne csinálni
– fogalmazott. – Nagyon erős gárdával dolgozom, mint például James Key technikai, vagy Andrea Stella versenyigazgató. Fontos, hogy bizonyos döntéseket rájuk bízzak, és ha esetleg hibáznának, akkor támogassam őket, mert csak így lehet fejlődni."