French Formula One driver Esteban Ocon leaves the pit during a test day at the Yas Marina Circuit in Abu Dhabi, on December 3, 2019. - The highly-rated 23-year-old Frenchman will race for Renault next year as successor to Nico Hulkenberg alongside Daniel Ricciardo. (Photo by GIUSEPPE CACACE / AFP)
Vágólapra másolva!
Cyril Abiteboul, a Renault F1-es istállójának csapatfőnöke kijelentette, elsősorban 2021-re fókuszálnak, de ezzel nem indokolhatják az idei esetleges rossz teljesítményt, ezért az idei évet sem adják fel. Az enstone-i istálló február 12-én mutatja be a 2020-as autóját.
Tavaly év végén a Renault világossá tette, hogy jövőre szeretnének előrelépni, és ennek érdekében valamilyen szinten a 2020-as évet is hajlandóak feláldozni. Cyril Abiteboul csapatfőnök elárulta, a stratégia nem változott, de természetesen az idén sem akarnak leszerepelni a 2019-es, csalódástkeltó szezon után, amely során a francia alakulat egyik célkitűzését sem tudta teljesíteni, hiszen a konstruktőri pontversenyben visszaesett az 5. helyre, és az élcsapatokkal szembeni különbséget sem sikerült csökkentenie.
Abiteboul elárulta, néhány apróságon módosítanak a tavalyi idényhez képest, de a rosszul sikerült idény ellenére sem lesznek alapvető szemléletmódbeli különbségek. Ugyanakkor azzal is tisztában vannak, hogy nehéz évnek néznek elébe.
Valószínű, hogy a kommunikációs hozzáállásunkon és az elvárásainkon is módosítunk, de őszintén szólva nem [lesz nagy változás]
– árulta el az Autosportnak. – A telünk is teljesen átlagosan alakul. Persze azt is tudjuk, hogy ez az év kihívás lesz számunkra, hiszen meg kell találnunk a 2020 és 2021 közötti egyensúlyt.”
Abiteboul a 2021-es szabályváltoztatásokra célzott, amelynek következtében a csapatoknak a szokottnál nagyobb mértékben kell megosztani az erőforrásaikat az aktuális és a következő évi autó között.
Az enstone-iak csapatfőnöke szerint ők az új korszak egyik kedvezményezettjei, így a lehető legtöbbet szeretnék kihozni az új regulákból.
Ugyanakkor a jövő évre a most következő szezonnak is lehet hatása.
„2021 nem lehet kifogás a 2020-as esetleges rossz szereplésre – szögezte le. – Idén szeretnénk minél többet kihozni a 2019-es fejlesztéseinkből, és ebből nemcsak most, hanem jövőre is profitálhatunk. Ez az, amit látni szeretnék.”
A Renault azt is bejelentette, hogy a 2020-as autót február 12-én, Párizsban, egy prezentáció keretében fogják bemutatni.
Az enstone-i istálló idén Daniel Ricciardóval és a Nico Hülkenberg helyére érkező Esteban Oconnal vág neki a szezonnak.
Ricciardo sokat tanult a középmezőnyben
Daniel Ricciardo tavaly debütált a Renault-ban, miután elhagyta a Red Bullt. Az ausztrál versenyző az elmúlt évek futamainak nagy részét az élmezőnyben töltötte, de 2019-ben még a dobogóra sem tudott felállni. Ricciardo elárulta, a középmezőnyben sokkal nagyobb jelentősége van a hibának.
„Nagyon könnyen előfordul, hogy annyira túlvállaljuk magunkat egy-egy tized érdekében, hogy a végén nyereség helyett veszteséget termelünk – idézi az ausztrál pilótát a Racefans. – Nyilván a múltban is a legtöbbet akartam kihozni az autóból, de most sokkal tudatosabbnak kell lennem.”
Ricciardo szerint egy megcsúszásnak nem csupán rövidtávú következményei vannak, hiszen ilyenkor a gumik túlmelegedésével is számolni kell. Ennek következtében a Renault versenyzőjének meg kellett tanulnia, hogy melyik az a pillanat, amikor óvatosnak kell lennie, és mikor kockáztathat többet.
„Talán a legfontosabb, amit elsajátítottam, az a fegyelem – jelentette ki. – Nyilvánvaló, hogy az ember mindig nyomni akarja, de meg kell találni az erre legalkalmasabb időpontot.”