Sorban állnak az egzotikus helyszínek, hogy F1-es nagydíjat rendezzenek, a legfrissebb fejlemények szerint Szaúd-Arábia és Miami akár már jövőre, de legalábbis a közeljövőben bekapcsolódhat a sportág vérkeringésébe. A 2021-es szezontól életbe lépő új sportszabályzat szerint akár 25 nagydíjat is lehet rendezni egy évben, így 2-3 hely lehet kiadó az idén 22 futamos menetrendhez képest.
Noha ezekre már megvannak a jelentkezők, további országok is felmerülhetnek, elsősorban olyan térségekben, ahol inog valamelyik meglévő futam helyzete. Brazília kapcsán régóta rezeg a léc, a dél-amerikai ország elnöke, Jair Bolsonaro be is lengette, hogy Interlagos helyett inkább új pályát építenének Rióban, de a jelenlegi promóter is megtartaná a rendezés jogát.
Alternatíva lehet a szomszédos Argentína, ahol 1998-ban rendeztek utoljára nagydíjat, de az új sportminiszter, Matías Lammens az AS című sportlap helyi kiadásának elmondta, szívesen foglalkozna egy F1-es verseny gondolatával.
„A látványos sportesemények gyűjtőhelye vagyunk, különösen az atlétáink számára. Azt is szeretnénk, ha néhány év múlva visszatérne a Forma-1. Argentína számára ez nagyon érdekes lenne sportszakmai és turisztikai szinten is. Noha ez jelentős befektetés lenne, szerintem együttműködhetnénk privát szponzorokkal, hogy visszaszerezzük” – vélte.
Miközben elsősorban Európán túli helyszínek versenyeznek a nagydíjrendezésért, a naptárból az idén teljesen kieső Németország visszatérésére nincs sok esély. A Hockenheimring a közelmúltban is csak a Mercedes 3 millió euróra taksált hozzájárulásával tudta megrendezni a versenyt, de az autógyártó ezt a továbbiakban nem vállalta, a világbajnokság pedig búcsút mondott Európa autógyártó nagyhatalmának.
A pálya menedzsmentjét tavaly átalakították, az igazgatók mellett az Emodrom nevű vállalatra bízták a létesítmény hasznosítását. Ennek ügyvezetője, Thomas Reister a Kölner Experssnek azt mondta nem kizárt, hogy a Forma-1 visszatér Németországba, de a 15 millió eurós jogdíjra utalva hozzátette: „Ez a pénzügyi feltételeken múlik.”
Jorn Teste, a pálya marketing igazgatója elmondta, a rajongók érdekében szeretné, ha újra lenne F1-es Német Nagydíj, és kiemelte, hogy az F1 Twitter-csatornáján a tavalyi versenyt szavazták meg az előző 10 év legjobb nagydíjának. A Hockenheimring szempontjából rossz hír, hogy az idén már a DTM is csak egy versenyhétvégét rendez a pályán, ami a szórakoztatóipar más ágai felé nyitna, üzleti rendezvényeket tartana, valamint hamarosan megnyílik a Porsche helyi élményközpontja is.