A Red Bull segítségével kerülne az első ötbe az Alpha Tauri

Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Danyiil Kvjat, USA Nagydíj
AUSTIN, TEXAS - NOVEMBER 02: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 follows Daniil Kvyat driving the (26) Scuderia Toro Rosso STR14 Honda on track during qualifying for the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on November 02, 2019 in Austin, Texas. Dan Istitene/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Az Alpha Tauri csapatfőnöke, Franz Tost szeretne a konstruktőri világbajnokság első felében végezni.  Úgy véli, a két versenyzője erre tökéletesen alkalmas, a Red Bull-lal való együttműködés pedig ellensúlyozhatja a pénzügyi különbségeket.

Az idei szezonban már nem találkozhatunk a Toro Rossóval, hiszen a Red Bull úgy döntött, hogy a továbbiakban az Alpha Tauri nevű divatmárkáját népszerűsíti. Franz Tost csapatfőnök pedig azzal tenné emlékezetessé az új elnevezés debütálását, hogy az istálló történetében először a konstruktőri pontverseny első öt helyének valamelyikén fejezik be a szezont. Az osztrák szakember szerint a Renault-val lesznek nagy csatában, és az enstone-iak pénzügyi fölényét az anyacsapat támogatása kompenzálhatja.

Franz Tost reméli, az Alpha Tauri képes lesz az első ötben végezni Forrás: Getty Images,/2019 Getty Images/Peter Fox

A Toro Rosso 14 idényt töltött a Forma-1-ben, ezalatt pedig a 6. pozíció volt a legjobb eredményük a pontversenyben. Ezt kétszer is elérték, hiszen 2008 után tavaly is ezen a helyen végeztek, Tost pedig úgy gondolja, idén még tovább lehet fejlődni.

„Soha nem volt még ennyire tapasztalt pilótapárosunk – nyilatkozta a Racer.com-nak. – Remélem, teszünk egy lépést előre, és akkor egyértelmű, hogy mi a cél. Javítanunk kell a teljesítményen, hogy bekerüljünk a konstruktőri világbajnokság legjobb öt csapata közé.”

A pilótákra vonatkozóan Tostnak egyértelműen igaza van, hiszen Danyiil Kvjat és Pierre Gasly összesen 142 nagydíjhétvégével rendelkezik.

Ráadásul 2017 után másodszor fordul elő, hogy mindkét versenyző legalább két teljes szezont tudhat maga mögött, de amíg Carlos Sainznak nagyjából ugyanakkora rutinja volt, mint most a francia pilótának, addig Kvjat értelemszerűen tapasztaltabbá vált akkori önmagánál.

A Forma-1 előszezoni tesztje Barcelonában - 2. nap, Scuderia Toro Rosso logo
Forma-1, Dietrich Mateschitz, Red Bull Racing, Barcelona teszt 2006
Forma-1, Vitantonio Liuzzi, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 2005
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Olasz Nagydíj 2007
Forma-1, Robert Doornbos, David Coulthard, Red Bull Racing, Vitantonio Liuzzi, Scott Speed, Neel Jani, Scuderia Toro Rosso, Bahreini Nagydíj 2006
Forma-1, Gerhard Berger, Scuderia Toro Rosso, Bahreini Nagydíj 2006
Forma-1, Vitantonio Liuzzi, Scuderia Toro Rosso, Bahreini Nagydíj 2006
Forma-1, Scott Speed, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj 2007
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Toro Rosso, Szahír 2018
Forma-1, Vitantonio Liuzzi, Scuderia Toro Rosso, Magyar Nagydíj 2007
Forma-1, Sebastian Vettel, Gerhard Berger, Scuderia Toro Rosso, Magyar Nagydíj 2007
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj 2007
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Toro Rosso, Mark Webber, Red Bull Racing, Japán Nagydíj 2007
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Toro Rosso, Monacói Nagydíj 2008
Forma-1, Gerhard Berger, Sebastian Vettel, Scuderia Toro Rosso, Olasz Nagydíj 2008
Forma-1, Sébastien Bourdais, Sébastien Buemi, Franz Tost, Giorgio Ascanelli, Ernest Knoors, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 2009
Forma-1, Jaime Alguersuari, Scuderia Toro Rosso, Magyar Nagydíj 2009
Forma-1, Sébastien Buemi, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj 2010
Forma-1, Sébastien Buemi, Scuderia Toro Rosso, Koreai Nagydíj 2011
Forma-1, Jean-Eric Vergne, Scuderia Toro Rosso, Belga Nagydíj 2012
Forma-1, Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne, Toro Rosso
Forma-1, James Key, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj 2012
Forma-1, Toro Rosso, Danyiil Kvjat, Magyar Nagydíj
Forma-1, Jean-Eric Vergne, Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj 2014
Forma-1, Franz Tost, Helmut Marko, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj 2014
Forma-1, Max Verstappen, Toro Rosso, Magyar Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Max Verstappen, Red Bull Racing, Kevin Magnussen, Renault Sport Racing, Lewis Hamilton, Mercedes AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Alex Albon, Pierre Gasly, Toro Rosso
Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, Kvjat, Toro Rosso, Grosjean, Haas

Az elmúlt szezonban a Toro Rosso mindössze 6 ponttal gyűjtött kevesebbet, mint a Renault. A képet persze jelentősen árnyalja, hogy a faenzaiak jól jöttek ki a kaotikus futamokból, a két megszerzett dobogó pedig pontjaik közel 40 százalékát teszi ki. Tost reméli, képesek lehetnek utolérni, illetve megelőzni az enstone-i istállót.

A pénzügyi összesítésből kiderült, hogy a tavalyi idényben a Toro Rosso dolgozott az egyik legkisebb költségvetéssel. A faenzai istálló a Renault-nál 55, a 4. helyen végző McLarennél pedig 95 millió dollárral költhetett kevesebbet, de Tost úgy látja, a különbséget idén némileg ellensúlyozta a Red Bull-lal való együttműködés, ami a Hondára való váltással megerősödött.

„2018-hoz képest számos területen fejlődtünk, a Red Bull által biztosított technológiának köszönhetően aerodinamikai és mechanikai szempontból is sokkal jobbak vagyunk – jelentette ki. – Az előző szezonbeli felfüggesztésüket használtuk, továbbá a váltót és a hidraulikus rendszert is tőlük szereztük be.

Való igaz, a csapat pilótáinak csupán egyszer kellett technikai hiba miatt feladniuk a versenyt, amikor Kvjat olajszivárgás következtében esett ki az Olasz Nagydíjról. A kép azonban megint csak nem teljes, hiszen a Toro Ross használta fel a legtöbb erőforrást, az orosz versenyző például három komponensből is hét egységet vett igénybe. Ez még akkor is rengeteg, ha többször is azért kellett cserélni, hogy az újabb specifikációval versenyezzenek.

Tost a Red Bull-lal való szoros együttműködésben látja a siker (egyik) kulcsát Forrás: AFP/2019 Getty Images/Dan Istitene

Tost hozzátette, az eddig említetteken kívül teljesítményben és gumikezelésben is fejlődtek, valamint a kerékcserét is gyorsabban hajtják végre, bár ezen a területen előfordult, hogy akadt némi probléma. Az Alpha Tauri csapatfőnöke úgy véli, a Red Bullnak hála még tovább javulhatnak.

– magyarázta. – Arra számítok, hogy a Red Bull-lal idén is hatékonyan tudunk együttműködni, ezáltal pedig még előrébb léphetünk.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!