A Red Bull F1-es csapatai csütörtökön nyilvánosságra hozták, hogy a 2021-es szezon során is a Honda marad a motorszállítójuk, ezzel biztosították, hogy a Toro Rosso esetében tavaly, a Red Bull Racingnél idén indult együttműködés az F1 új korszakában is folytatódik. Helmut Marko megnyugvásnak nevezte a döntést, Christian Horner csapatfőnök pedig már a bejelentés előtt is méltatta a gyártót.
„Úgy gondolom, rengeteg pozitívum jellemezte az idei évet – nyilatkozta a Racefansnek. – Mindig is átmeneti évre készültünk az új motorszállítóval, de közelebb vagyunk [a sikerhez], mint 12 hónappal ezelőtt voltunk. Mivel a 2019-20-as télen változatlanok maradnak a szabályok, szerintem rengeteg tanulságot átvihetünk a jövő évi autóba.”
Horner „friss levegőként” értékelte a Hondával való együttműködést, úgy érzi, a csapattal egyező jövőképpel rendelkeznek a motorfejlesztési részlegen is, és kiemelte, hogy a megbízhatóság, valamint a teljesítmény terén is „csak pozitívumokat” tud mondani a Hondáról. Ezért a jövőbe is optimizmussal tekint.
A Honda révén bevontunk egy új technikai partnert, Japán és Milton Keynes szorosan együttműködik egymással. Úgy gondolom, lefektettük a jövő erős alapjait.”
A brit szakember szerint az idén az első szárnyat érintő szabálymódosítások, valamint a növekvő működési költségek miatt emelkednek a kiadások, de üdvözölte, hogy a 2021-es szezontól a jelenleginél nagyobb lehetőségek nyílnak arra, hogy a csapatok szövetkezzenek egymással a fejlesztések terén, ehhez pedig a Toro Rosso révén „házon belül” meg is van a jelöltjük.
„A szabályok miatt talán elterjedtebbek lesznek a szinergiák. A szélcsatornák megosztására például bátorítanak, ezt 2021-től meg is tesszük – árulta el. – Az [autó] különböző alkatrészei kapcsán egy csapat lehet önálló gyártó és alkatrész-beszállító is. Van egy észszerű középút, ami mindkét csapatnak kedvező” – jelentette ki.
„Nyilvánvalóan mindent szállítani fogunk, amit csak megengednek a szabályok – mondta Horner a fiókcsapat ügyében. – Szerintem egyre több szinergiára épülő kapcsolat alakul majd ki, mert például biztos, hogy [a Toro Rosso] a legjobb szélcsatornát használja majd, és minden egyéb eszközt, szolgáltatást és alkatrészt megkapnak, ami lehetővé tesznek a szabályok.”