Alpha Romeo's Finnish driver Kimi Raikkonen takes part in the tests for the new Formula One Grand Prix season at the Circuit de Catalunya in Montmelo in the outskirts of Barcelona on March 1, 2019. (Photo by Josep LAGO / AFP)
Vágólapra másolva!
Az Alfa Romeóhoz szerződött lengyel veteránt többször is láthatjuk vezetni az idén.
Tavalyi teljesítménye alapján a szerződtetése tűnhet puszta marketingfogásnak, illetve marketingcélú tettnek is, lévén így tehetős szponzort állt a házhoz, az Alfa Romeo azonban komolyan gondolja, hogy profitálhat az Orlen olajtársasággal együtt a csapathoz érkező Robert Kubica tapasztalataiból. A lengyel veterán már túlvan az üléspróbán, sajtóértesülések szerint pedig már februárban láthatjuk az Alfa Romeo 2020-as autójában.
Kubica tavalyi visszatérése nem a tervek szerint alakult, amiben saját teljesítménye és a Williams gyengélkedése is szerepet játszott. A versenyzői ülés megszerzése előtt egy szezont a grove-iak tesztpilótájaként eltöltő lengyel végül úgy döntött, hogy hasonló szerepkörben maradna az F1-ben, az idei szezonban az Alfa Romeót fogja segíteni, a lengyel Przeglad Sportowy szerint ráadásul
nemcsak a szimulátorban fog vezetni, hanem öt darab pénteki szabadedzésen is autóba ül, valamint a februári előszezoni tesztelésen is kap egy napot a csapat 2020-as autójában.
„A Williamsnél úgy gondoltuk, nem lehet rosszabb annál, mint az előző, 2018-as év, úgyhogy ilyesmit soha nem lehet kijelenteni, de most könnyebb életre számítok" – nyilatkozta Kubica a Motorsport-Total.comnak arról, hogy mit vár az idei szezontól. A 35 éves pilóta 2006-ban a BMW Sauber színeiben mutatkozott be a Forma-1-ben, nem ismeretlen tehát neki Hinwil, régi-új csapatának székhelye.
Kicsit olyan, mintha hazatérnék, oda, ahol 2006-ban elindult a Forma-1-es karrierem
– mondta a csapat által készített videóban. – Nagyon jó újra ebben a környezetben lenni, sok olyan emberrel találkoztam, akikkel a múltban együtt dolgoztam. Megvolt az üléspróbám az új autóban, már várom nemcsak azt, hogy vezessem, hanem azt is, hogy együtt dolgozzak a csapattal."
Kubica vélhetően versenyezni is fog 2020-ban, a várakozások szerint hamarosan aláír a BMW-vel a német túraautó-bajnokságba (DTM). Ezzel mintegy követi több veterán F1-es pilóta útját, például a manapság televíziós szakértőként dolgozó Johnny Herbertét, aki 2000-es visszavonulása után szintén tesztpilótának szegődött, majd más sorozatok kipróbálása mellett döntött.
A háromszoros futamgyőztes úgy véli, annak ellenére, hogy Kubica tavaly nem tudta megközelíteni George Russell tempóját, a lengyel visszatérése nem mondható sikertelennek.
„Örülük, hogy megkapta az esélyt, mert még ott van benne az a versenyző, akit Lewis Hamilton az egyik legkeményebb ellenfélnek nevezett, akivel karrierje során találkozott – nyilatkozta Herbert az Autosport International Shown. – A visszatérésének az időzítése nem volt szerencsés, manapság a pilótáknak már azelőtt 15-ször állítaniuk kell a kormányon valamit, hogy felállnának a rajtrácsra. Mivel Robert nem tudja használni a jobb kezét, mindent bal kézzel kell csináljon, nyomkodnia az összes gombot és sebességet váltania egyszerre. Hihetetlenül sokat kell dolgozni az autóban.
Kár, hogy elveszítette az ülését, mert nem kapott ki elsöprően George-tól, viszont ahhoz kevés volt, hogy legyőzze őt.
Így is örülök, hogy visszatért, a körülményeket figyelembe véve pedig szerintem remek munkát végzett."