Újabb év indul és újra felmerül a kérdés, hogy vajon a Ferrari az idén véget vet-e a 2007 óta tartó böjtnek az egyéni világbajnoki cím megszerzésével vagy legalább a konstruktőri világbajnokságban lezárja-e a 2008 óta húzódó nyeretlenségi korszakot. A gyártó volt elnöke, Luca di Montezemolo elismerte, tavaly sikeresebb szezonban reménykedett.
„Reméltem, hogy az előző világbajnokság jobban alakul, mivel a téli tesztek ígéretesen alakultak – mondta a Sky Italiának. – Nekem is vannak rossz élményeim, mert több bajnokságot is elvesztettünk az utolsó futamon, de legalább a szezonzáróig megvolt a győzelmi esélyünk. Az elmúlt években viszont ez nem így alakult és ezt sajnálom” – összegzett.
A Ferrari legnagyobb ellenfele 2014 óta a Mercedes, de Montezemolo nem hagyja figyelmen kívül a Honda-motorral tavaly megerősödő Red Bullt sem. Az osztrák kézben lévő brit istálló tavaly az egyéni világbajnokság 3. helyén zárt Max Verstappennel és a konstruktőri pontversenyben is csak az mentette meg a Ferrarit, hogy a holland pilóta csapattársai általában gyengén szerepeltek.
Előrelépésre számítok a Red Bulltól és a Honda-motortól, de a Ferrarinak mindene megvan ahhoz, hogy az utolsó versenyig harcban álljon.”
A végső sikerhez azonban elengedhetetlen, hogy a pilóták ne hátráltassák egymást és ne ütközzenek össze, ahogy tették azt a 2019-es Brazil Nagydíjon. Montezemolo már közvetlenül a baleset után emlékeztetett arra, hogy ő tudatosította a pilótákban, hogy a Ferrari érdekeit a sajátjaik fölé kell helyezniük, és ezt most is megtette.
„Bizonyosan voltak pillanatok, amelyek negatív hatással voltak a csapatra – utalt Sebastian Vettel és Charles Leclerc ütközésére. – A pilótáknak tudniuk kell, hogy nem magukért versenyeztek. Ezt egyszer [Rubens] Barrichellónak is elmondtam. Mindkettejükkel tisztázni kell ezt és nagy akaraterő kell a részükről, hogy ezt elfogadják. Ez [Mattia] Binotto és a csapat felelőssége.”
Leclerc szerződését 2024 végéig meghosszabbították, Vettellel azonban 2020 végén lejár a megállapodás.
Binotto korábban azt mondta, először a német pilótával egyeztetnek majd a jövőt érintő terveiről, de a Spanyol Nagydíjig tudni szeretné, hogy a Ferrari milyen irányba indul majd el a 2021-es pilótapiacon. Vettel mellett mindkét Mercedes-pilóta és Daniel Ricciardo is szabadon igazolható.