A 2018-as szezonhoz hasonlóan a Racefans a tavalyi eredmények alapján is összesítést készített arról, hogy melyik csapat mennyi pénzből gazdálkodik, ezt milyen forrásokból szedik össze és mennyire hatékonyan költik el a rendelkezésükre álló összeget. Utóbbi fokmérője a kimutatás szerint pont/dollár ráta, vagyis az, hogy az adott csapat hány pontot szerzett a büdzséjéből.
Az összesítésből kiderül, hogy valószínűleg a Ferrari dolgozott a legnagyobb költségvetéssel, 435 millió dollárt költhettek el az F1-es csapatra, de a Mercedes is szorosan mögöttük van 425-tel. A harmadik élcsapat, a Red Bull előtt már szakadék tátong, 335 millió dollárra becsült a büdzséjük, igaz, érdemes megemlíteni a Toro Rosso 155 millióját is, amiből profitál az anyaistálló is.
A többiek közül csak a McLaren (250 millió) és a Renault (210 millió) lépte túl a 2021-től életbe lépő költségplafon 175 millió dolláros határát, mindenki más 150-155 millió dolláros büdzsével üzemel, ami kevesebb, mint amit a Ferrari és a Mercedes különböző jogcímeken megkap a jogtulajdonostól, a Red Bull juttatásával pedig megegyezik. Ettől függetlenül,
a kimutatásból kiderül, hogy a Ferrari nem kerül kompenzálhatatlan előnybe azáltal, hogy a többi csapatnál sokkal több pénzt kap a jogtulajdonostól,
mert minden istállónál nagyobb összegű szponzori hátteret tud összeszedni, igaz, az autógyár hozzájárulása alacsonyabb az ellenfelekhez képest, aminek elsősorban a részvényesek örülhetnek. Beszédes, hogy a kimutatás szerint szponzoroktól és technológiai partnerektől 180 millió dollárt gyűjtöttek be, így 2021-től elméletileg lehetséges, hogy az F1-es csapat profitot fog termelni.
Hatékonyság terén azonban nem a Scuderia a legjobb, legalábbis Maranellóban 0,86 millió dollárból hoztak ki egy pontot, míg a Red Bullnál 0,8 millióra volt szükség, a Mercedesnél pedig 0,58-ra, amivel felülmúlták a 2018-ban számított 0,61 millió dolláros eredményüket is. A középcsapatoknál már látványosan rosszabb a helyzet,
a vergődő Haastól és Williamstől eltekintve a Renault és az Alfa Romeo (Sauber) teljesítménye a leginkább figyelemre méltó.
Nehéz magyarázni, hogy a Renault 210 millió dollárból csak 91 pontot hozott ki (2,3 millió/pont), ráadásul az anyacég 90 millió dollárt pumpált a csapatba, ami a Ferrarinál csak 40, a Red Bullnál 65, a Mercedesnél 80 (de ha úgy nézzük, csak 40) millió. A Saubernél szintén szerény a 2,7 milliós eredmény, a 155 milliós büdzséhez a tulajdonosok 15, az Alfa Romeo 30 millió dollárt rakhatott be.
Csapat | Pont | Büdzsé (millió $) | 1 pont ára (millió $) |
Mercedes | 739 | 425 | 0,58 |
Red Bull | 417 | 335 | 0,80 |
Ferrari | 504 | 435 | 0,86 |
McLaren | 145 | 250 | 1,72 |
Toro Rosso | 85 | 155 | 1,82 |
Racing Point | 73 | 155 | 2,12 |
Renault | 91 | 210 | 2,30 |
Alfa Romeo | 57 | 155 | 2,70 |
Haas | 28 | 150 | 5,35 |
Williams | 1 | 150 | 150 |