Ahogyan azt már több csapatfőnök és F1-ben dolgozó szakember is előrevetítette, a 2021-ben érkező új pénzügyi és technikai szabályok eleinte várhatóan nemhogy összébb húzzák a kettészakadt mezőnyt, hanem még tovább mélyítik a szakadékot. Ennek oka, hogy a tehetősebb csapatok képesek lesznek az idén párhuzamosan fejleszteni a 2020-as és a 2021-es autójukat anélkül, hogy bármelyik programot alá kellene rendelniük a másiknak, ezzel pedig akár nagy előnybe is kerülhetnek a nulláról építendő jövő évi konstrukcióval.
Louis Camilleri, a Ferrari ügyvezetője egy befektetőkkel folytatott konferenciabeszélgetés keretein belül leszögezte: a maranellói istálló az idei évet sem közelíti meg másképp, mint a korábbiakat, és az új szabályok bevezetése előtt sem tervezi hátrányos helyzetbe hozni idei programját, miként azt várhatóan több csapat meg fogja tenni az idén.
Az F1-es csapatok működése mindig is úgy zajlott, hogy egyidőben fejlesztették az adott évi kocsit a következő szezonra szánt konstrukcióval, majd az idény előrehaladtával fokozatosan csoportosították át erőforrásaikat a következő szezonra. Jelentős szabályváltozások előtt ez az egyensúlygyakorlat még fontosabbá válik, minél korábban kezd el valaki felkészülni az új regulákra, annál nagyobb eséllyel kerülhet előnybe a riválisokkal szemben, és minél nagyobb az adott csapat költségvetése, annál könnyebben tudja ezt megtenni úgy, hogy az adott szezont sem adja fel teljesen, valamint
egy teljesen új kocsit a nulláról megalkotni többe kerül, mintha folytonosak lennének a regulák. Emellett ráadásul a 175 millió dolláros költségplafonra történő átállásnak is meg kell történnie,
2021-től ugyanis ennél már senki sem költhet többet, tehát a csapatoknak a szervezetüket és infrastruktúrájukat is előre ehhez kell igazítaniuk.
Mindezek ellenére a világbajnoki címet legutóbb több mint tíz éve nyerő Ferrarinál egyértelműen azt tervezik, hogy az idei szezonra és a következőre is teljes erőbedobással készülnek
ahelyett, hogy visszább fognák az idei költéseket a 2021-es szabályok szerint épülő autó javára. „Soha nem adjuk fel, a célunk a győzelem, ennélfogva nem hiszem, hogy levesszük a lábunkat a gázpedálról 2020-ban vagy azután. A Forma-1-et tekintve, ahogy azt korábban említettük, duplázni fogunk, mert egy teljesen új autón kell dolgoznunk, eközben pedig az ideit is fejlesztenünk kell" – jelentette ki Camilleri.
Noha az ügyvezető nem mondott pontos számokat arról, hogy mennyivel nő az F1-es istálló idei költségvetése, „jelentős növekedést" vetített előre. A Ferrari 2019-es pénzügyi eredményei alapján a vállalat 6.4%-os növekedést ért el tavaly, ami főként az F1-es csapat szponzori szerződéseinek és a száguldó cirkusz bevételeiből kapott összegnek köszönhető. Mindeközben a Scuderia kutatás-fejlesztésre többet költött, mint korábban. ,„Ez az év meglehetősen kritikus lesz a Forma-1 szempontjából. Az ambíciónk ugyanaz, mint mindig, most is a győzelemre törekszünk.
Továbbra is invesztálni fogunk az infrastruktúránkba, az erőforrásainkba és a technológiai kreativitásba, miközben a szezon előrehaladtával fejlesztjük az idei autónkat.
A 2021-ben életbe lépő új technikai szabályok egy lényegesen különböző autó kifejlesztését vonják maguk után, ami nyilvánvalóan már az idei évben is további ráfordításokkal és kiadással jár."
Becslések szerint a Ferrari tavaly mindenki másnál többet, 410 millió dollárt költött a Forma-1-es csapatára, ezt növelheti tovább az idei évben, mielőtt 2021-től kénytelen lesz beállni a sorba, és betartani a költségplafont, aminek megsértése súlyos következményeket von maga után.