A Forma-1-ben legalább olyan fontosak a politikai játszmák, mint az, hogy ki építi a legjobb autót. Noha előbbi területen a Ferrari hagyományosan erősnek és nagy befolyással bírónak számít, Mattia Binotto csapatfőnök mégis úgy érzi, hogy tavaly nem kezelték a legjobban ezeket a csatározásokat.
A vörösök 2018 után 2019-ben ha lehet, még több kritikát kaptak a riválisokénál klasszisokkal jobb erőforrásuk miatt, az ellenfelek csak hüldezeni tudtak rajta, hogy Sebastian Vettel és Charles Leclerc mennyire gyors az egyenesekben, a Red Bull a szezon végén pedig komolyabban is beleállt a vitába, Max Verstappen meggondolatlan módon még csalónak is nevezte a Scuderiát. Binotto szerint mindez elterelte csapata figyelmét.
Hiába tartják a leginkább átpolitizált közegű istállónak a Ferrarit, a jelek szerint őket is zavarba lehet hozni azzal, ha a pályán kívül is nyomás alá kerülnek.
Ez a nyomás különösen a tavalyi szezon második felében nőtt, amikor az FIA több technikai direktívát is kiadott a riválisok által a Ferrari motortrükkjeit leleplezni igyekvő kérdések miatt.
A vörösök nem győzték hangsúlyozni, hogy amikor ezek után lassabbak lettek az egyenesekben, az nem amiatt volt, mert megváltoztatták a többiek szerint addig szabálytalan erőforrást, hanem csupán más beállítási filozófiára álltak át. Mattia Binotto nem kétli, hogy ennek a bizonygatása nem hatott jól az istállóra.
Szerintem talán megmutatkozott, hogy ez volt az egyik gyengeségünk tavaly. Nem vagyunk elég jók a vitatkozásban, vannak, akik jobbak nálunk ebben és még a médiát is felhasználják, hogy nyomást helyezzenek ránk
– nyilatkozta az Autosportnak. – Meg kell értenünk, miként lehetnénk jobbak ezen a területen, hogy jobban reagáljunk a jövőben, mivel ez is hozzátartozik egy Forma-1-es szezonhoz."
Az ellenfelek az esetek többségében persze nem nyíltan vádaskodtak, a sajtóban többnyire csak annak adtak hangot, hogy hihetetlenül nagy a Ferrari fölénye, és nem értik, honnna jön mindez.
Binotto akár bóknak is vehette volna a szavaikat, ő azonban úgy véli, az ellenfelek egyáltalán nem dicsérni akarták őket, csak így akarták erre a témára irányítani az újságírók figyelmét.
„Nekem ez inkább csak viszálykodás, ujjal mutogatás. ami végső soron arról szól, hogy nyomást és extra teendőket helyezzenek ránk, mivel ilyenkor válaszolni kell az interjúk során erről szóló kérdésekre vagy bármire, amit feltesznek.
Figyelemelterelés volt, amivel együtt kell élnünk, ez része a Forma-1-nek. Mindig is azt mondtam, hogy fiatal csapat vagyunk, ebből adódóan új helyzetekkel találkozunk."
A csapatfőnök ezzel együtt tudja, hogy a hibrid éra kezdete óta milyen sokat fejlődtek az erőforrás terén. Akkoriban sehol sem voltak az etalonnak számító Mercedeshez képest, manapság pedig egyöntetűen az ő erőforrásukat tartják a legjobbnak a Forma-1-ben. „Nagyon elégedett vagyok és tudom, hogy ez nem egyetlen szezon alatt történik. Amikor 2014-ben megérkeztek az új szabályok, nagyon le voltunk maradva a riválisaink mögött, hosszú folyamat volt, hogy a kihívóik legyünk."