Az F1-es paddockban – a Mercedes újítása mellett – továbbra is az új Racing Point az egyik legfőbb beszédtéma, miután a csapat olyan autót tervezett, amely megszólalásig hasonlít a tavalyi Mercedes W10-esre. Andy Green technikai igazgató korábban már elmagyarázta, szerinte teljesen észszerű lépés, hogy a velük partneri viszonyban lévő brackley-i istálló koncepcióját követték.
A szabályok megengedik, hogy a csapatok az ún. listázott alkatrészeken kívül más beszállítóktól is vásároljanak elemeket, ugyanakkor az istállók közötti információáramlás korlátozott, nem lehet komplett formaterveket sem eladni. Green kijelentette, az idén is ugyanúgy jártak el, mint a korábbi években.
„Teljesen logikus, hogy néhány alkatrészt máshonnan szerzünk be, ugyanakkor ezeknek a száma limitált – nyilatkozta a Racefansnek. – Nem ilyenekből építjük az egész autót, ez csak néhány elem, amit eddig is a Mercedestől vettünk, mert számunkra így volt előnyös.”
Korábban a Haast kritizálták, mondván, nagymértékben lemásolták a Ferrarit. Arra a kérdésre, hogy lehet-e párhuzamot vonni a két eset között, Green tulajdonképpen megvádolta az amerikai istállót.
„Kifejezetten zavart, illetve mostanáig zavar minket, ami az információáramlás terén történik a nagycsapat és a kisebb istálló között, mert kijátsszák a szabályokat” – panaszkodott.
Az FIA 2015-ben, pont a Haas bemutatkozása előtt szigorította az együttműködésre vonatkozó regulákat. Green ugyanakkor továbbra sincs meggyőződve arról, hogy minden rendben működik ezen a téren, még annak ellenére sem, hogy ezzel kapcsolatban ők sokszor fordultak az FIA-hoz.
Pár évvel ezelőtt Abu-Dzabiban kiderült, hogy néhányan oda-vissza ugrálnak az istállók között
– emlékezett vissza. – Elmennek a nagycsapatból a kiscsapathoz, majd vissza. Ez minket nagyon dühít, mert nálunk még csak fel sem merülne ehhez hasonló.” Green hozzátette, nem tudja, hogy az eljárás a mai napig előfordul-e, mert az ilyen jellegű kérdéseikre soha nem kapnak választ.
Természetesen a riválisok sem hagyták szó nélkül a Racing Point megoldását. Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke megvédte riválisukat, mondván, a kiscsapatok közül egyikük sem teljesen egyedül építi az autóját. Persze nem is nagyon tehetett mást, hiszen korábban az ő kocsijuk hasonlított a Ferrarira. Ebben az időszakban pont a Racing Point volt az a csapat, amely a leghangosabban tiltakozott ez ellen. Az olasz szakember erre nem is felejtett el visszautalni.
„Az embernek néha muszáj gondolkodnia, mielőtt megszólal, mert egy napon ő is kerülhet ugyanabba a szituációba – idézi szavait az Autosport. – Mindenki tudja, hogy pár éve mennyit panaszkodtak. Innentől kezdve azt csinálnak, amit akarnak, engem nem érdekel.”
Steiner pilótája, Romain Grosjean úgy véli, a Racing Pointnál nagyon is logikusan gondolkodtak. „Miért ne tennék meg?
Tavaly ez volt a leggyorsabb autó, és akkora előnyben voltak, hogy könnyen előfordulhat, hogy a középcsapatok idén sem érik el ezt a tempót.
Ha valaki lemásol egy ugyanolyan motorral rendelkező kocsit, akkor a hőrendszernek is meg kell egyeznie, szóval miért ne? Persze azt nem tudom, hogy mindez helyes-e, de az biztos, hogy az ötlet nem rossz” – mondta a Racefansnek.
Lando Norris, kijelentette, nem tudja, hogy a Racing Point csak bizonyos elemeket vett át, vagy egy ez egyben lemásolta a Mercedest.
A McLaren pilótája hozzátette, természetes, hogy a csapatok a rivális megoldását alkalmazzák, ha az jobb, mint az övék, ugyanakkor biztos, hogy a wokingiak leginkább saját magukkal foglalkoznak.
„Mi a McLaren vagyunk, és nem arra kell építenünk, hogy másokat követünk – jelentette ki. – Saját magunknak kell kifejleszteni az alkatrészeket, nekünk kell a legjobb ötletekkel előállnunk, és azt hiszem, erre képesek is vagyunk.”