Csupán renderelt képeket mutatott a Renault a 2020-as szezonra készített F1-es autójukról, az RS20-asról, ráadásul részletekből adtak csak ízelítőt, az autónak még a modelljét sem hozták nyilvánosságra az évnyitó rendezvényük alkalmából. Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke kijelentette, nem akartak illúziót kelteni és félrevezetni a közönséget.
„Kissé bosszant, amikor látom az emberek kommentjeit a közösségi médiában, és azt, hogy próbálják értelmezni az autók részleteit, miközben azok nem is valódi autók. Kizárt, hogy itt legyen [a bemutatón] az autónk, mert az igazából még darabokban van, zajlik a gyártás és a szállítás Barcelonába” – ismerte el a Sky Sportsnak.
Az internet térhódításával az F1-es autóbemutatók szerepe megváltozott, a csapatok többsége nem szervez fényűző rendezvényt, inkább online adnak ízelítőt az autók megjelenéséről, de (elsősorban a kisebb, pénzszűkében lévő istállók között) többen is csak az éles bevetés alkalmával leplezik le az igazi példányt. Így tesz a Renault is.
„Nem akarom lóvá tenni az embereket – szögezte le Abiteboul. – Szerintem az emberek megérdemlik a realitást, kamuhíreket és kamuautókat viszont nem, úgyhogy nem is akarok fals autót bemutatni. Ezért nincs itt autó, csak renderek, némi ízelítő a megjelenésről, az igazi autót pedig jövő héten láthatják akcióban, Barcelonában.”
Az évnyitó rendezvény volt az első alkalom, hogy a Renault színeiben mutatkozott Pat Fry, a McLaren korábbi főmérnöke, a Ferrari volt technikai igazgatója, akit új főnöke, Marcin Budkowski is nagyra tart. Kiemelte, hogy Fry széleskörű tudással rendelkezik különböző munkakörök kapcsán, és „erős készségei vannak, hogy arra összpontosítson, ami tényleg gyorsabbá teszi az autót.”
„A tapasztalata stratégiai jelentőségű lesz a 2021-es autó és az RS20-as fejlesztése kapcsán is. Az utóbbi alapvető jellegzetességeit már hónapokkal ezelőtt meghatároztuk, és inkább az RS19-es evolúciójáról van szó, így a potenciális előrelépés korlátozott” – szögezte le a lengyel szakember.