A világbajnoki címet vette célkeresztbe a Red Bull és Max Verstappen a szerdán RB16-ossal, amelyet rögtön pályára is vittek a Brit Nagydíj helyszínén. Az autót a tavalyi évhez hasonlóan a Honda erőforrása hajtja, a holland pilóta csapattársa továbbra is a tavaly előléptetett Alexander Albon maradt.
Az RB16-os jelentősége még az átlagosnál is nagyobb, mivel ez az utolsó év, amikor a 22 esztendős Verstappen az F1 történetének legfiatalabb világbajnoka lehet. Amennyiben ez sikerülne neki pont a Red Bull egykori pilótáját, Sebastian Vettelt taszítaná le a trónról. Ehhez várhatóan a tavalyinál mindenképpen több győzelem, kevesebb középszerű hétvége, és akkor is stabil pontszerzés kell.
A csapat tavaly gyökeres változáson ment keresztül, mivel bő egy évtized után megvált a Renault erőforrásaitól és Honda-motorokra váltott, ez átmeneti évet jelentett a korábban négy egyéni és négy konstruktőri világbajnokságot nyerő istállónak. Az idén ilyen feladat nem merült fel, változatlan technikai stáb, pilótapáros és motorszállító adja az alapokat az előrelépéshez.
Verstappen mellett a thaiföldi Alexander Albon vezetheti majd az új Red Bullt, aki az első teljes évét kezdi a csapatnál, miután a 2019-es Belga Nagydíj után előléptették.
A Red Bull célja az új autóval, hogy már a szezon elejétől versenyképessé váljon, stabil kihívója lehessen elsősorban a favoritnak tekintett Mercedesnek, valamint megállja a helyét a másik gyári csapat, a Ferrari ellenében. A szabályok lényegében változatlanok maradtak, így az RB16-os a kedden bemutatott Ferrari SF1000-hez hasonlóan a tavalyi modell továbbfejlesztett változatának tűnik.
Apró, de fontos részletek azonban árulkodnak a fejlesztésekről: egyedi megoldás az orrkúpon elhelyezett, látványos légcsatorna, valamint az oldalszekrény előtt lévő szárnyacskák. Az RB16-ost szerdán Verstappen vezetheti először filmforgatás keretén belül, Albon csak a barcelonai tesztelésen kap majd lehetőséget.