Bemutatta idei versenygépét a Williams-istálló. A hagyományokat folytatva FW43-as nevet kapó konstrukcióval a csapat végre elmozdulna a mezőny végéről, és ismét harcba szállna a többiekkel. A grove-i istálló kétségtelenül az az együttes, amelyiknek a legtöbb tere van a fejlődésre, hiszen a tavalyi évet a mezőny végén kullogva töltötte, miután a téli tesztek elejére sem lett kész az FW42-es konstrukcióval. Ebből a szempontból az idei szezon már előrelépés az egykor szebb napokat látott gárdának, amely 2020-ban a George Russell–Nicholas Latifi kettőssel áll rajthoz.
A Williams a statisztikákat nézve minden idők harmadik legeredményesebb Forma-1-es csapata a Ferrari és a McLaren mögött, éppen ezért volt különösen méltatlan a csapat elmúlt két szezonja, amelyek során toronymagsan az övék volt a legrosszabb autó. A 2018-as kudarc után az azóta menesztett Paddy Lowe technikai igazgató vezérletével a nulláról kezdték újra a tervezést, az FW42-es viszont óriási zsákutcának bizonyult, bántóan kevés leszorítóerőt generált, miközben az istállót a pénzhiányból fakadó alkatrészhiány is a teljes tavalyi szezon során sújtotta. Ebből az óriási gödörből lábalna ki a csapat a vadonatúj FW43-assal.
Mindehhez számos új igazolást hajtottak végre, legutóbb a Red Bulltól és a Renault-tól érkezett egy-egy szakember, valamint gőzerővel keresik a szponzorokat többek között a Robert Kubicával együtt távozó PKN Orlen, vagy a Rexona helyére, így már megállapodást kötötte a Sofina Foods és a Lavazza céggel, valamint az idei évtől a Royal Bank of Canada is a csapat támogatója lesz.
„Foglalkoztunk a gyengeségeink kiküszöbölésével és biztosítottuk, hogy a megfelelő emberek, struktúra, folyamatok és erőforrások álljanak a rendelkezésünkre, hogy versenyképes autónk legyen” – összegezte a változásokat Claire Williams, az istálló helyettes csapatfőnöke.
Mindannyian eltökéltek vagyunk a Williams újjáépítése iránt, és hogy újra versenyképessé tegyük a csapatot. A 2020-as évünk a fejlődésről fog szólni.
A küzdőszellem itt van bennünk, az idén pedig mindannyian folytatni fogjuk a küzdelmet addig, amíg vissza nem kerülünk oda, ahova szeretnénk."
Mint az összes többi csapat, a Williams is a tavalyi autójának továbbfejlesztésével és nem egy teljesen új koncepció kidolgozásával igyekszik javítani az eredményességen. A grove-iak tavalyi idényét elnézve ez elsőre nem tűnhet túl okos gondolatnak, lévén az FW42-es nem volt valami nagyszerű alkotás, ám a 2021-re történő párhuzamos fejlesztés és a Williams esetében fennálló korlátozott erőforrások mégis indokolttá teszik.
A fő koncepció az FW43-as mögött, hogy ez az FW42-es továbbfejlesztett változata, nincsenek az autó alapjait érintő változtatások
– jelentette ki Doug McKiernan tervezési igazgató. – Jelentős figyelmet fordítottunk az FW42 problémás területeinek megértésére és körültekintően választottuk ki azokat a területeket, amelyeket fejlesztettünk, amelyek az erőforrásainkhoz mérten a lehető legnagyobb javulást hozhatják a teljesítményben.”
McKiernan kiemelte, hogy a szélcsatornában kapott adatok „egészséges mértékű” fejlődést mutatnak, valamint a hűtési hatékonyság és a fékek terén is előrelépést értek el, miközben sikerült csökkenteniük az autó tömegét. „A mérnöki részleg teljesítménynövelésének céljából elvégzett változtatások tetten érhetőek az FW43-as kialakításában és fejlődésében – mondta Adam Carter vezető versenymérnök. – Nagyszerű látni, hogy a kemény munka elkezdett kifizetődni.
A döntés, hogy tartsuk meg az FW42-es alapjait, azt eredményezte, hogy kevesebb erőforrást kellett új koncepciók kifejelsztésére fordítani,
ami cserébe nagyobb mozgásteret adott a tervezőknek, hogy optimalizálják az autót. Ez a részletek kidolgozottságában és az egész autó külsejének feszességében is megmutatkozik."