IMOLA, ITALY - APRIL 23: Michael Schumacher of Germany and Ferrari in action during the San Marino Formula One Grand Prix at the San Marino Circuit on April 23, 2006, in Imola, Italy. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az Imolában található Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari igazgatója bejelentkezett a Forma-1 vezetőinél a koronavírus-járvány miatt elhalasztott Kínai Nagydíj pótlására. Ha mindez megtörténne, 2006 után lenne ismét San Marinói Nagydíj.
A Forma-1 jogtulajdonosa február 12-én bejelentette, hogy a szervezőkkel egyetértésben a koronavírus-járvány miatt elhalasztják az eredetileg április 17-e és 19-e közöttre tervezett Kínai Nagydíjat. Ezzel egyhónapos szünet keletkezett a versenynaptárban az április 5-i vietnámi és a május 3-i holland verseny között. Noha a sanghaji fordulót egyelőre nem törölték, csak elhalasztották, igen nehézkes lenne a szezon során bepótolni, Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója nem is tartja túl valószínűnek, hogy sikerülhet.
Abban az esetben, ha a kínai forduló végleg kiesik, az F1-nek találnia kell valamilyen pótlást, ha szeretné megtartani az eredetileg tervezett 22 futamot. Erre az eshetőségre csapna le az F1-es versenynek legutóbb 2006-ban otthont adó imolai pálya, amely már be is jelentkezett a sportág vezetőinél a rendezésre.
Az olaszoszági Imolában található Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari 1980 és 2006 között látta vendégül a száguldó cirkusz mezőnyét, 1980-ban itt rendezték az első Monzán kívüli Olasz Nagydíjat, később pedig a San Marinói Nagydíjat vívták itt a pilóták. A versenypálya 2006-ban került ki a naptárból, most azonban a Kínában tomboló koronavírus-járványt kihasználva szeretne visszatérni oda.
Valóban beadtuk a kérelmünket az FIA-nak és az F1-nek, hogy helyettesíthessük a Kínai Nagydíjat. Noha eddig nem kaptunk választ, arra számítok, hogy nehéz lesz tető alá hozni bármit is"
– nyilatkozta Roberto Marrazzi, az imolai pálya igazgatója a RacingNews365-nek.
Imolának azért sem lenne könnyű dolga, mert ha a Liberty bele is menne a dologba, a pályának akkor is szponzorokat kellene találni, akik finanszírozzák a nagydíjat, miután az állam a monzai versenyt támogatja. Az infrastruktúra mindenesetre megvan, a 2006-os legutóbbi verseny óta jelentős felújításon estek át a létesítmények és a vonalvezetést is módosították, a pálya pedig visszakapta az FIA-tól az F1-es nagydíjrendezéshez szükséges Grade 1-es státuszt.
Folyamatosan figyelik a vietnámi helyzetet
Noha eddig nem érintette súlyosan a koronavírus-járvány az áprilisi Vietnámi Nagydíj helyszínét, mivel az ország szomszédos Kínával, az F1 folyamatosan figyeli az ottani helyzetet is. Semmiképp sem javítja az F1-es mezőny lelkesedését az április 5-re tervezett versennyel kapcsolatban, hogy a futamnak otthont adó Hanoitól 40 km-re falvakat kellett karantén alá helyezni a hatóságoknak az elkövetkező 20 napra, miután 6 koronavírusos esetet fedeztek fel.
Galéria: A koronavírus ellenére tovább zajlik a vietnámi pálya építése - Galéria
1/18
A worker, wearing a protective facemask amid concerns of the COVID-19 coronavirus outbreak, works at the under-construction Formula One Vietnam Grand Prix race track site in Hanoi on February 14, 2020. (Photo by Manan VATSYAYANA / AFP)
Zak Brown a McLaren MCL35 bemutatóján elmondta, hogy az F1 egyelőre nem fontolgatja a futam törlését, viszont folyamatosan követi a helyzetet. „Nyilván a McLaren és a világ többi részének jóléte a legfontosabb.
Vietnám jelenleg nem jelent potenciális problémát, de nyilván közel van Kínához. Semmi olyat nem tennénk, ami veszélybe sodorná az embereinket, szerintem a Forma-1 sem, úgyhogy mint a világ többi része, mi is kivárunk."
Amennyiben a Vietnámi Nagydíjat is törölnék vagy elhalasztanák, a bahreini és a hollandiai verseny között hat hetes űr keletkezne.