Hatalmas sikernek ígérkezik az F1-es versenynaptárba az idén májusban visszatérő Holland Nagydíj, amelyet a gazdag múltra visszatekintő zandvoorti pályán rendeznek meg. Az aszfaltcsíkon jelenleg is zajlanak a munkálatok, amelyekkel a szervezők igyekeznek 21. századivá varázsolni a helyszínt, miközben megtartják annak jellegzetességeit és klasszikus vonásait.
A pálya és környéke jelenleg inkább hasonlít építési területre, mint Forma-1-es versenyhelyszínre, magát az aszfaltcsíkot és a bukótereket is több helyen módosítani kell, az utolsó kanyart például a nulláról építik újjá a kivitelezők. A szervezők elmondása alapján több mint egymillióan igényeltek jegyet a május 3-i futamra, de az extra lelátókkal együtt is csak 105 ezren fogják tudni a helyszínen megtekinteni a versenyt, ami azért persze így is igen szép szám.
Legutóbb 1985-ben látogatott el az F1-es mezőny az Északi-tenger partján fekvő pályára, azóta mind a kiszolgáló létesítmények, mind a környező infrastruktúra felett eljárt az idő. Hogy a három nap során várható több százezres tömeget fogadni tudják, a zandvoorti vonatállomást kibővítik, aminek köszönhetően óránként 12 szerelvény hagyhatja majd el azt. A pálya közvetlen környezetét csak biciklivel, illetve gyalog lehet majd megközelíteni, de mivel csak 40 ezer tárolóhely lesz a kerékpároknak, a szervezők arra biztatják a nézőket, hogy a vonatot is vegyék igénybe.
A nagydíjhétvége alatt az autós és motoros közlekedés tiltva lesz, csak a helyi lakosok hajthatnak be a városba az otthonukhoz, 1,5 km-nél közelebb senki nem fogja tudni megközelíteni a pályát.
Hogy a szurkolóknak a pálya körül se legyen gondja a közlekezdéssel, további gyalogos alagutakat építenek (a célegyenes végén, valamint az utolsó kanyar alatt), amelyekkel az aszfaltcsík belső területeire is könnyedén bejuthatnak a látogatók.
A 18 fokban megdöntött utolsó, kétszeres Indy 500-győztes Arie Luyendyk nevét viselő kanyar a felvételek alapján is igen látványos lesz.
A kialakításából adódóan több ideális íven is végig lehet rajta menni, az alsó részétől felfelé haladva nő a meredeksége.
A videóban szintén feltűnő négyes kanyar, azaz a Hugenholzbocht átépítése is fontos változtatás. Ez a forduló eddig is döntött volt, most azonban növelnek a meredekségén és az alakján is, amely ezentúl parabolára emlékeztet.
A tervezők szerint itt adott esetben 5-6 különböző ideális ívet is követhetnek a pilóták.
Nem csak a két döntött kanyaron módosítanak, a célegyenes végi Tarzanbochtnak leaszfaltozták a bukóterét, egyúttal kiszélesítették a fordulót, miként a Hugenholzbocht előtti Gerlachbochtot is. Attól sem kell tartania a rajongóknak, hogy túlságosan sterillé válik a helyszín, a csak holland Eau-rouge-nak becézett Scheivlak-kanyarban például marad a kavicságy, így ott egy esetleges hiba komoly következményekkel fog járni.