Kevesebb, mint 4 hónap, és 1985 után ismét Forma-1-es versenyhétvégének adhat otthont a zandvoorti pálya, május 3-án rendezik ugyanis a Holland Nagydíjat. A zandvoorti aszfaltcsíkon jelenleg is zajlanak a munkálatok, amelyeket a Dromo nevű építészcég emberei végeznek. Noha élesben csak majd a nagydíjhétvége pénteki napján próbálhatják ki először a több helyen módosított pályát, a csapatok természetesen minden eszközzel igyekeznek minél jobban felkészülni, amit az építő emberei megpróbálnak megakadályozni.
Sokszor láthattunk már példát arra, mi történik akkor, amikor egy Forma-1-es versenyhétvégén a csapatok felkészülésébe nem várt elem kerül, elmossa az eső a pénteki edzéseket, huplik jelennek meg az aszfalton és a többi. Manapság az istállók már jóval felkészültebben érkeznek meg a nagydíjakra a fejlett szimulációs technológiáknak köszönhetően, a szimulátorukban amit csak lehet, előre elvégeznek a beállítások megtalálásának terén. Zandvoorttal kapcsolatban nehezebb dolguk lesz, hiszen nincsenek adataik korábbi futamokról, ráadásul a pálya átépítései még nem fejeződtek be, így nagy mértékben az építő cég által biztosított információkra kell támaszkodniuk.
Csakhogy Jarno Zaffelli, a Dromo alapítója és tulajdonosa nem bocsát minden infőt a rendelkezésükre.
„Természetesen rengeteg adat áll Jarno rendelkezésére a Dromo saját szimulációiból, de minden modern Forma-1-es csapat tudományos módszerekkel dolgozik, úgyhogy ha odaadja nekik az adatokat, akkor egy pillanat alatt már be is táplálják azokat a szimulátorukba” – nyilatkozta Jan Lammers, a zandvoorti pálya sportigazgatója.
Ez pontosan az, amit el szeretnénk kerülni, ezért nagyon limitált információt ad nekik. Azt szeretnénk, ha a versenyzőknek a pénteki szabadedzésen kellene megtalálniuk a legjobb beállítást,
ami kicsit régimódi lesz és remélhetőleg kiszámíthatatlanabbá teszi a hétvégét."
Lammers úgy véli, nem csak a futamon szolgálhatja a nézők érdekeit az, ha nem adnak oda minden adatot előre a csapatoknak, hanem a pénteki szabadedzéseken is, amelyeken így többet kell köröznie a pilótáknak. Ez különösen a helyszínre kilátogató nézőknek kedvezhet. „Normál esetben a Forma-1-es csapatok kicsit óvatosak a pénteki szabadedzéseken és gumit spórolnak a hétvége további részére.
Az új pálya miatt a versenyzők azonban szerintem több kört fognak megtenni pénteken, mint magán a versenyen.
Mindenki nagyon korán kint lesz az első tréningen, a lehető legtöbbet kell kihozniuk a pénteki gyakorlásból, hogy információt gyűjtsenek a lehető legjobb beállítás megtalálásához szombatra és vasárnapra."
Az izgalmakat két döntött kanyar, a harmadik és az utolsó forduló fokozhatja, utóbbi ráadásul még nagyobbat fog szólni, mint azt eredetileg tervezték.
„A Luyendyk-kanyar egy kicsit látványosabb lesz, mint korábban gondoltuk, ennek az oka, hogy két méterrel magasabb lesz a felső része, mint ahogy elképzeltük – mondta Lammers. – A versenyzők egy kicsit lefele fognak menni, amikor ráfordulnak a célegyenesre. Ez a magasságbeli különbség még jobbá teszi ezt a kanyart az F1-es pilótáknak."