A koronavírus kitörése előtt a Forma-1 menedzsmentjének egyik legfőbb aggodalma az volt, hogy a sportág imázsát összhangba hozzák a fenntarthatósággal és a klímavédő mozgalmak üzeneteivel. Ennek részeként felmerült, hogy átalakítják a világbajnokság versenynaptárát, hogy kevesebbet kelljen feleslegesen utazni és az is szerepelt az ötletek között, hogy az európai versenyeken is betiltják a csapatok ún. motorhome-jainak felépítését.
A motorhome-ok eredetileg a felszerelést szállító kamionok sátrakkal és egyéb, átmeneti elemekkel kiegészített utazó bázisok voltak, manapság a csapatok hatalmas luxuspavilonokat építenek üvegfalakkal, bárokkal, VIP tárgyalókkal, majd ezeket le is bontják és akár egy héttel később egy másik helyszínen újra felépítik őket.
A folyamatot a Red Bull járatta csúcsra, a nagyszabású, két csapatot is kiszolgáló Energy Station olyan bonyolult, hogy 2018-ban nem is tudták zsinórban három hétvégén keresztül felépíteni és lebontani, a tavaly bevetett faházuk pedig még a korábbi épületnél is monumentálisabb szerkezet. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Racefansnak elárulta, az épületek egyelőre maradhatnak.
Szerepelnek azokban a tervezetekben, amelyek a FOM-tól érkeztek. Nincs változás az európai motorhome-okkal kapcsolatban”
– utalt a 2021-től érvényes kereskedelmi megállapodások dokumentumaira. Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője korábban rámutatott, hogy a csapatok Európán kívül eddig is csak a pályák által biztosított épületeket használhatták a személyzetük és a vendégeik kiszolgálására, ebből kiindulva Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője is támogatná a motorhome-ok betiltását.
„Tudni akarjuk, hogy mit nyújtanának a pályák, mert vannak, akik e téren jobbak a többieknél. Biztosnak kell lennie, hogy van elég helyünk a szponzorainknak, a mérnökeinknek és a csapatunknak, utána viszont szerintem a versenyistállón múlik, hogy különbözzön a többiektől. Szeretném, ha lehetőségünk nyílna az átmeneti létesítmény testreszabására, hogy a McLaren márkát elkülönítsük a többitől, de szerintem ez megoldható, úgyhogy tetszik az ötlet.”
A McLaren Brand Centre az egyetlen motorhome az F1-es paddockban, ami nem téglalap alapterületű,
az építésében egy magyar szakember, Kuti Tamás is részt vesz. Arról egyelőre nem esett szó, hogy az európai versenypályákon általában nincsenek az Ázsiában és a tengerentúlon megtalálható kiszolgáló épületek, és feltehetőleg a forrásokat is nehéz lenne előteremteni az építkezésekhez.