Egyelőre nem született döntés az F1-es üzemek kötelező bezárásáról, így a Ferrari önkéntes leállásával ellentétben az angliai gyárak továbbra is működnek. Korábban felmerült, hogy a koronavírus miatt elhalasztott szezonkezdet következtében elmarad az augusztusban esedékes nyári szünet, és az ilyenkor kötelező gyárbezárásokat előrehozzák.
A közös leállásokra azonban marad idő, mert várhatóan még legalább két hónap eltelik, mire a mezőny pályára léphet, és bár az idei szezon sem kezdődött még el, a csapatok a háttérben már a 2021-es szabályváltozásokra is készülnek, mivel egyelőre nem született döntés a reformok elhalasztásáról.
A múlt hét végén az olasz sajtóban pletykák röppentek fel azzal kapcsolatban, hogy a Mercedes brixworthi F1-es motorgyárában is megjelent a koronavírus, a vállalat egyik szóvivője azonban cáfolta az értesülést. Később azt is közölték, hogy folytatják a munkát a háttérben.
A gyáraink egyelőre nyitva maradnak az Egyesült Királyság kormányzati ajánlását követve
– jelentették ki. – Eddig egyik telephelyünkön sem merült fel [koronavírusos] eset. Az Ausztráliából visszatérő csapattagjainkat 14 napra elkülönítjük, hogy minimalizáljuk a fertőzésveszélyt – összegezték az intézkedéseket. Az anyavállalat, a Daimler AG stuttgarti központjában közben mindenkit otthoni munkavégzésre utasítottak, kivéve az összeszerelést végző alkalmazottakat.
Nincs megállás a Red Bull háza táján sem, Helmut Marko, a vállalat tanácsadója az F1-Insider.com kérdésére kijelentette, hogy továbbra is engedélyezett az angliai munkavégzés. „Gyanítom, hogy a McLaren kivételével az összes, Angliában működő csapat padlógázzal dolgozik. Akármi is legyen, mi teljes gőzzel dolgozunk” – nyilatkozta a vb-címre törő istálló képviselője.
Olaszországhoz hasonlóan az angliai Oxford körül is rengeteg autósporttal foglalkozó vállalat működik,
sőt, ezt a területet ismerik Európában a motorsportok Szilícium-völgyeként. Nemrég a Red Bull Technology szerkezeti elemzője, Kling Sándor is bemutatta a térséget az Egyforma című videologjában.