Vágólapra másolva!
Az F1 angliai üzemei a koronavírus fenyegetése és a tolódó szezonkezdet ellenére is teljes erőbedobással dolgoznak, a Ferrari viszont két hétre leállt a munkával.

Egyelőre nem született döntés az F1-es üzemek kötelező bezárásáról, így a Ferrari önkéntes leállásával ellentétben az angliai gyárak továbbra is működnek. Korábban felmerült, hogy a koronavírus miatt elhalasztott szezonkezdet következtében elmarad az augusztusban esedékes nyári szünet, és az ilyenkor kötelező gyárbezárásokat előrehozzák.

A közös leállásokra azonban marad idő, mert várhatóan még legalább két hónap eltelik, mire a mezőny pályára léphet, és bár az idei szezon sem kezdődött még el, a csapatok a háttérben már a 2021-es szabályváltozásokra is készülnek, mivel egyelőre nem született döntés a reformok elhalasztásáról.

Nincs megállás az F1-es gyárakban Forrás: Daimler AG

A múlt hét végén az olasz sajtóban pletykák röppentek fel azzal kapcsolatban, hogy a Mercedes brixworthi F1-es motorgyárában is megjelent a koronavírus, a vállalat egyik szóvivője azonban cáfolta az értesülést. Később azt is közölték, hogy folytatják a munkát a háttérben.

A gyáraink egyelőre nyitva maradnak az Egyesült Királyság kormányzati ajánlását követve

– jelentették ki. – Eddig egyik telephelyünkön sem merült fel [koronavírusos] eset. Az Ausztráliából visszatérő csapattagjainkat 14 napra elkülönítjük, hogy minimalizáljuk a fertőzésveszélyt – összegezték az intézkedéseket. Az anyavállalat, a Daimler AG stuttgarti központjában közben mindenkit otthoni munkavégzésre utasítottak, kivéve az összeszerelést végző alkalmazottakat.

The Factory
The Factory
The Factory
The Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator building at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Re
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator building at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Re
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory
The Factory
The Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory

Nincs megállás a Red Bull háza táján sem, Helmut Marko, a vállalat tanácsadója az F1-Insider.com kérdésére kijelentette, hogy továbbra is engedélyezett az angliai munkavégzés. „Gyanítom, hogy a McLaren kivételével az összes, Angliában működő csapat padlógázzal dolgozik. Akármi is legyen, mi teljes gőzzel dolgozunk” – nyilatkozta a vb-címre törő istálló képviselője.

Olaszországhoz hasonlóan az angliai Oxford körül is rengeteg autósporttal foglalkozó vállalat működik,

sőt, ezt a területet ismerik Európában a motorsportok Szilícium-völgyeként. Nemrég a Red Bull Technology szerkezeti elemzője, Kling Sándor is bemutatta a térséget az Egyforma című videologjában.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!