A man takes pictures at the entrance of the Ferrari factory on October 18, 2015 in Maranello. Fiat Chrysler Automobiles is planning a US stock debut for Ferrari that values the luxury Italian sports carmaker at nearly $10 billion, according to a filing with US regulators on October 10, 2015. Ferrari, of the famed "prancing stallion" logo, will make its first steps on Wall Street, expected in late October, after years of rumors. AFP PHOTO / GIUSEPPE CACACE (Photo by GIUSEPPE CACACE / AFP)
Vágólapra másolva!
Élnek a csapatok az új szabályok adta lehetőséggel és eltérő ütemezéssel hajtják végre a kötelező, háromhetes szünetet, ami az augusztusban elmaradó nyári leállást váltja ki.
Az FIA szerdán bejelentette, hogy a Motorsport Világtanács az F1-es bizottság és a stratégiai munkacsoport egyhangú támogatásával jóváhagyta az idei sportszabályzat módosítását, ennek eredményeként az idén nem augusztusban lesz a szokásos „nyári” szünet, hanem március és április során, egyhuzamban, de szabadon választott ütemezéssel kell végrehajtani azt, 3 hét időtartamban.
Néhány csapat még az este folyamán közleményben jelentette be az ütemezést, a leggyorsabban, csütörtöktől a hétfő óta már lényegében zárva tartó Ferrari kezdi meg a hivatalos leállást, így 2020. április 9-én már ismét folytatódhat a munka Maranellóban, amennyiben addig sikerül megfékezni az Olaszországot különösen súlyosan érintő koronavírust.
„Ugyanolyan csalódottak vagyunk, mint a rajongóink, hogy nem versenyezhetünk úgy, mint az elmúlt több, mint 70 év során, de amikor egy ilyen súlyos helyzettel állunk szemben, fontos, hogy kövessük a hatóságok iránymutatását és a lehető leginkább korlátozzuk az aktivitásunkat azért, hogy a lehető legnagyobb hatékonysággal feltartóztassuk a vírust. Kivárjuk, hogy javuljon a helyzet és visszatérhessünk a normális kerékvágásba a napi életvitelünkben, a sportok terén, beleértve az autóversenyzést is. Közben együttérzésünket küldjük mindenkinek, akit érint a vírus és azoknak is, akik a frontvonalban harcolnak ellene – áll a Ferrari közleményében.
Az olasz gyártó ügyfelei közül a Haas szintén a csütörtöki leállás mellett döntött, így a maranellói istállóval egyszerre láthatnak újra munkához,
a svájci központú Alfa Romeo Racingnél viszont kisebb csúszással, március 23. és április 13. között szünetel majd a munka. Náluk is később áll le a munka a Red Bullnál, ők március 27-ét célozták meg, de közleményükben kijelentették, hogy ez változhat a vírussal kapcsolatos fejlemények függvényében.
„Egyetértünk a fertőzésveszély kockázatának csökkentésére tett lépésekkel és szükség esetén további versenyek elhalasztását is támogatni fogjuk – szögezte le az angliai bázissal működő csapat. – Osztozunk azon szurkolóink és a partnereink csalódottságában, akik jegyet váltottak valamelyik elhalasztott nagydíjra és jókívánságainkat küldjük a McLarennél és a Pirellinél dolgozó kollégáinknak a COVID-19 [betegségből] való gyógyulás során, illetve az ausztráliai karanténban lévő McLaren-csapattagoknak is.”
A kötelező F1-es gyárbezárások ütemezése
Mercedes*
Ferrari
március 19.
április 8.
Red Bull
március 25.
április 15.
McLaren
március 25.
április 15.
Renault
március 30.
április 19.
Racing Point
március 25.
április 15.
Alpha Tauri**
március 23.
április 3.
Alfa Romeo
március 23.
április 13.
Haas
március 19.
április 8.
Williams
március 25.
április 15.
* Nem közölt időpontot.
** Az olasz hatóságok döntése alapján meghatározott intervallum, az F1-es szabályzat miatt ténylegesen feltehetőleg április 13-ig érvényes.