BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 27: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF1000 makes a pitstop during Day Two of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 27, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Friss közleményben adta hírül az FIA, hogy továbbra is figyelik a koronavírus terjedését és szükség esetén lépéseket tesznek. A Ferrari és az Alpha Tauri attól tart, az olaszokat karanténba helyezhetik.
Más iparágak mellett a nagy sportrendezvényeket is megrengeti a koronavírus terjedése, főleg azután, hogy egyre több országban megjelenik a kór, súlyosan érintve Olaszországot, ahol két F1-es csapat és több beszállító is működik.
Az FIA kedden bejelentette, Gérard Saillant főorvos vezetésével továbbra is figyelik a helyzetet és szükség esetén „megteszik a szükséges lépéseket” a sportközösség és a nagyközönség védelme érdekében. Ettől függetlenül az Ausztrál Nagydíj promótere és a Bahreini Nagydíj szervezője bejelentette: megtartják saját versenyüket.
A bahreini pálya szóvivője azonban hozzátette, minisztériumi utasításra a „kiemelt kockázatú” térségekből érkezőket alapos vizsgálatoknak vetik alá, és gyanú esetén karanténba helyezhetik őket. Hasonló kezdeményezés indult a harmadik fordulót rendező Vietnamban is, ott azt javasolják, hogy az Olaszországból érkezők automatikusan kerüljenek karanténba 14 napra.
A Renault tehetségkutató programjának vezetőjét, Mia Sharizmant és három akadémistájukat Tenerifén karanténba is helyezték, miután a hotelükben fertőzötteket találtak.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke pont ezt akarja elkerülni: „Már a tesztelésre is nehéz volt eljutni, néhány mérnökünk inkább otthon maradt ahelyett, hogy megkockáztassa, hogy eljön, aztán további napokat kelljen itt tölteni. Inkább otthon maradtak. Szerintem egyszerűen garanciát kell kapnunk, mielőtt elindulunk. Nem szabad, hogy ott derüljön ki, hogy mi a helyzet.”
„Pontosan tudnunk kell előre, hogy lesznek-e orvosi vizsgálatok, és azt is, hogy milyen következményei vannak annak, ha probléma merül fel. Nyilvánvalóan meg kell védenünk az alkalmazottainkat. Közös és egyéni felelősséggel is tartozunk értük, ezért is nagyon fontos, hogy bármi is a forgatókönyv, legyen tiszta és világos a helyzet.”
A Scuderia csapatfőnöke rámutatott, nem csupán két istállót sodorhat veszélybe, ha elkülönítik az olaszokat, hiszen a Haas és az Alfa Romeo is Ferrari-motorokat használ, valamint a Pirelli is alkalmaz olasz szakembereket.
Franz Tost, a faenzai központtal működő Alpha Tauri csapatfőnöke sportszerűtlennek tartaná, ha úgy indulna el a szezon, hogy egyes istállók nem tudnak rajthoz állni. „Mi lesz, ha végül négy csapat nem tud résztvenni, megrendezik a versenyt vagy sem? Ez nem az én döntésem – mondta az Autosportnak. – Ezzel bárki nagy hátrányba kerülhetne” – utalt az esetleges távolmaradásra.