A koronavírus-járvány miatt a világ legtöbb más sportágához hasonlóan a Forma-1 is szünetel, a színfalak mögött a jelek szerint azonban így is javában zajlik az élet, az utóbbi hetek fejleményei pedig egyre csak erősítik azt a feltételezést, amely szerint Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke az F1-ben gyári csapatával jövőre debütáló Aston Martin felé kacsintgat.
Wolff 2014 óta a Mercedes csapatfőnöke, részesedése is van az istállóban, az utóbbi években mindent megnyert az együttessel, egy ideje azonban egyre inkább körvonalazódik, hogy a következő lépését tervezgeti. Korábban egybehangzó sajtóértesülések szerint a Forma-1 vezetésére pályázott, a Ferrari azonban ezt megvétózta volna, így más út után kellett nézzen. Most úgy néz ki, az Aston Martin lehet az osztrák üzletember következő állomáshelye.
Mielőtt Lawrence Stroll, a Racing Pointot tulajdonló konzorcium vezetője bejelentette, hogy részesedést szerzett az Aston Martin Lagondában, az sem tűnt elképzelhetetlennek, hogy a kanadai milliárdos és Wolff a Mercedes gyári istállóját vásárolja fel, és teszi a patinás brit sportautómárka gyári csapatává. Végül az Aston Martin a Racing Pointtal kötött szerződést, 2021-től a silverstone-i székhelyű alakulat a brit gyártó csapataként folytatja.
A Wolff körüli pletykák azonban nem ültek el, a Motorsport-Total.com információi szerint
az osztrák központi figurája lehet egy olyan befektetési kezdeményezésnek, amely szintén részesedést szeretne az Aston Martin Lagondában.
A brit Daily Mail március 19-én kezdett ismételten foglalkozni a témával, miután olyan információhoz jutott, hogy Wolff és Stroll együtt repültek vissza Európába az elhalasztott Ausztrál Nagydíjról. Noha a Mercedes ezt nem erősítette meg, a német szaklap kinyomozta, hogy az úticél a Maldív-szigetek voltak, ahol már várta a kettőst Susie Wolff, a Mercedes csapatfőnökének felesége, és kisfiuk, Jack.
Az nem titok, hogy Stroll és Wolff régóta ismerik és tisztelik egymást, ennek már a Force India 2018-as tulajdonosváltása során is volt szerepe, ahol sokak szerint Wolff mozgatta a háttérből a szálakat, és segített Strollnak megvásárolni az istállót, valamint az Aston Martin-üzletben is benne lehetett, mint segítő fél.
Ami tény, hogy Wolff szerződése a Mercedesnél az idei év végén lejár, hamarosan tehát mindenképpen döntenie kell valahogy, akár marad, akár nem.
Utóbbi mellett szólhat az is, hogy többek szerint egyre rosszabb a viszony közte, és a Daimler tavaly kinevezett vezérigazgatója, Ola Källenius között. A korábbi vezérigazgató Dieter Zetschével ellentétben Källenius a jelek szerint rövidebb pórázon tartja Wolff-ot, az utóbbi időben pedig két fontos kérdésben is szembement az osztrákkal, akinek ez a hírek szerint egyáltalán nem tetszett.
Az első törés akkor következett be, amikor Källenius Wolff feje fölött átnyúlva megegyezett a Ferrari-elnök John Elkannal abban, hogy a Mercedes nem támadja tovább a maranellóiak 2019-es motorjának vizsgálatáról a Scuderia és az FIA között született titkos megállapodást.
Mindez nagy érvágás volt Wolffnak, hiszen a hét tiltakozó istálló az ő vezérletével indított hadjáratot a szövetség ellen.
A második "külső beavatkozás" az Ausztrál Nagydíjon történt, amikor a Mercedes a Racing Pointtal és a Red Bull két csapatával egyetértésben arra szavazott, hogy rendezzék meg a futamot, a Mercedes azonban később megváltoztatta az álláspontját, miután a Daimler vezérigazgatója felhívta Wolffot, és azt tanácsolta neki, hogy ők is lépjenek vissza. Szemtanúk szerint a telefonbeszélgetés után a csapatfőnök igen feldúlt volt.
Mindez, és a koronavírus-járvány miatt az autóipart is körülölelő bizonytalanság könnyedén odáig vezethet, hogy Wolff nem marad a Mercedesnél. Így gondolja ezt Bernie Ecclestone, az F1 korábbi ügyvezető igazgatója is.
Wolffnak megvan az esze, hogy megfelelő emberekkel barátkozzon, szerintem több, mint valószínű, hogy csatlakozni fog Lawrence-hez az Aston Martinnál
– nyilatkozta a 89 éves brit üzletember a The Sunnak. – Lawrence-nek vannak emberei, az általa vezetett konzorcium pedig megvette a céget, azt gyanítom, Toto ügyvezető igazgatóként érkezhet. Szerintem működhet."
A Motorsport-Total.com úgy értesült, hogy Wolff és Dany Bahar, a Lotus korábbi vezérigazgatója, egyben Wolff régi ismerőse írásban már jelezte is a szándékát, hogy részesedést vásároljon az Aston Martin Lagondában. Amennyiben ez bekövetkezik, az osztrák vélhetően nem tarthatná meg 30%-os részesedését a Mercedes F1-es csapatában, miután a Daimler összeférhetetlenségi előírásai miatt el kellett adnia a részesedését a Williamsben, amikor társult a stuttgartiakkal.
A német szaklap megkeresésére Wolff annyit közölt, hogy „a Daily Mail korábbi cikke nem igaz, nem leszek az Aston Martin vezérigazgatója." Azt ugyanakkor nem állította, hogy befektetőként sem csatlakozhat a brit autógyártóhoz.