Egy ideje tartja magát a pletyka a Forma-1-es paddockban, hogy Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a száguldó cirkusz kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media vezetésére pályázik, és Chase Carey elnök-vezérigazgató feladatait részben átvéve 2021-től a Liberty vezérigazgatója lehet. Wolff most kerek-perec cáfolta ezeket az értesüléseket, mondván remekül érzi magát ott, ahol most van, valamint utalt arra is, hogy a Mercedes sem akarja elhagyni az F1-et.
Az osztrák üzletember a 2014-es szezon óta irányítja a Mercedes F1-es istállóját, azóta zsinórban 5 egyéni és 5 konstruktőri vb-címet nyert a csapattal, és az idén is jó úton halad egy újabb kettős siker felé.
Sokak szerint azonban egy hetedik vb-cím lehet potenciálisan az utolsó Wolff és a Mercedes közös történetében, 2021-től ugyanis a csapatfőnök a Liberty élén folytathatja karrierjét.
Wolff már arra is felvonta a szemöldökét, hogy néhány csapat zúgolódott amiatt, hogy összeboronálták az F1 vezetésével, majd kijelentette, ő bizony soha nem mondott senkinek olyasmit, hogy ez lenne a következő állomás a pályafutásában.
„Tényleg panaszkodtak? De ki dobta be a nevem?
Talán valaki azért találta ki ezt az egészet, hogy viszályt szítson. Érdekes, mert semmi nem igaz az egészből”
– jelentette ki a Motorsport olasz kiadásának adott nagyinterjúban. Soha nem voltam jelölt erre a pozícióra, nagy elégedettséggel tölt el a mostani munkám a Mercedesnél. Szeretem, amit csinálok, a világ egyik legjobb brandjét képviselem, szabad kezet kaptam, hogy a Mercedes-csoport érdekeit figyelembe véve irányítsam a csapatot, a kapcsolatom a vezetőséggel pedig remek. Akárcsak a csapaton belül, a Daimlernél dolgozó barátaimmal, mindez pedig évről évre csak erősebb lett. Valamint szeretem a versengést, itt pedig versengés zajlik. Minden, amit [a Liberty vezetésének átvételével kapcsolatos] témában olvasnak, nem tőlem származik, és nem tükrözi a valóságot."
Sokan azért is látták kézenfekvőnek Wolff távozását, mert úgy vélték, hogy a Mercedes 2020 végén kiszállhat az F1-ből.
A csapatfőnök ezt ugyan nem cáfolta, szavai alapján azonban nem túl valószínű, hogy ez be fog következni.
„Szerintem minden onnan jött, hogy valaki azt olvasta, a Daimler komolyan invesztál egy alternatív technológiákat alkalmazó programba, ami szerintem így is van. Az utcai autók piaca az elektromosság felé fordul, ebből pedig azt a következtetést vonták le, hogy a Forma-1 elbukhat.
Az igazság azonban az, hogy a Forma-1 a legnagyobb reklámfelület a Mercedes-AMG-nek, globálisan 3 milliárdos hasznot hoz,
és ez nemcsak az, ami a sajtóból származik azért, mert a Mercedes nyer, hanem magasabb szintekről is, valamint abból, amilyen a márka megítélése. Ha a Mercedes mai megítélését hasonlítjuk össze a 15 évvel ezelőttivel, azt látjuk, hogy ma a Mercedes egy sportautó, nagy teljesítményű autó. Szerintem mi hozzájárultunk ehhez a képhez. Természetesen a legfontosabb az utcai autók kiváló palettája, de szerintem a Forma-1-es csapat nagyban hozzájárult a Mercedes sikereihez, és nagy becsben tartják a Daimlernél."