MONTE CARLO, MONACO - MAY 23: Lewis Hamilton and Fernando Alonso of team McLaren Mercedes on a yacht in Monaco harbour attending the launch of the Steinmetz diamonds that will be on the side of both drivers racing helmets during previews prior to the Monaco Formula One Grand Prix at the Monte Carlo Circuit on May 23, 2007 in Monte Carlo, Monaco. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton hiába vette fel újoncként a versenyt a kétszeres világbajnok Fernando Alonsóval 2007-ben, a McLarenen belül többeknek nem tetszett, hogy eközben a sajtóban folytatott játszmáihoz a csapatot használja. Neki legyen mondva, a wokingiak korábbi első számú szerelője szerint később pozitív irányba változott.
A jelenlegi Forma-1-es mezőnyből egyértelműen Lewis Hamilton az, aki a legtöbbet megmutat magánéletéből a világnak, közösségi csatornáin milliókkal osztja meg, hogy éppen mit csinál vagy mit gondol. Marc Priestley, a McLaren korábbi első számú szerelője szerint azonban a hatszoros világbajnoknak van egy olyan oldala, amit még a vele közvetlen munkakapcsolatban állók sem láthatnak.
A ma már youtuberként és televíziós szakértőként dolgozó Priestley felidézte, hogy milyen volt az azóta Forma-1-es rekordok sorát megdöntő brit pilóta akkor, amikor bemutatkozott a McLarennél, valamint elmondta, szerinte ki a legjobb pilóta azok közül, akikkel korábban együtt dolgozott.
Hamilton 2007-ben mutatkozott be a Forma-1-ben McLarennél a wokingiakhoz arra az évre csatlakozó Fernando Alonso oldalán, és nagyon gyorsan elkezdett borsot törni a kétszeres világbajnok orra alá. Kettejük rivalizálását azonban igencsak megsínylette a csapat, amelynek több tagja a szezon végére már inkább azt kívánta, hogy a korábban a McLarennél éveket lehúzó Kimi Räikkönen legyen a világbajnok a Ferrarival. Az Alonsóval való csatározás Hamiltonból sem a legjobbat hozta ki, így bármennyire is volt újonc létére kimagasló a teljesítménye, a csapat tagjai vele sem voltak teljesen kibékülve.
„Amikor először dolgoztam vele, az első néhány szezonjában igen rossz tanácsokat kapott, és
elég sokszor használta a csapatot a sajtóban folytatott játszmáira, például amikor Fernandóval harcolt. Ez a McLarenen belül nem vette ki túl jól magát az első évében
– emlékezett vissza Priestley a The MotorMouth Podcastban. – Amikor aztán Alonso elment, egyértelműen megváltozott, elkezdett érettebbé válni, amiben egyértelműen benne volt az első év tapasztalata. Gyanítom, hogy mostanra ez méginkább így van. Kívülről látszik, hogy nagyon méltányolja a csapat erőfeszítéseit. Ezt már 2008-ban is láttam rajta, amikor megnyerte a világbajnoki címet."
Priestley úgy gondolja, hogy Hamilton legyen bármennyire is nyitott a közösségi oldalakon, és áruljon el sokkal többet magáról, mint más pilóták, így is van, amit megtart, és még a hozzá legközelebb álló kollégáival sem oszt meg.
Lewisnak magánszemélyként egyértelműen van egy olyan oldala, amit még a saját csapata sem lát, amit valószínűleg még azok sem ismernek, akik most, nap mint nap együtt dolgoznak vele a Mercedesnél
– mondt a korábbi szerelő. – Ezt nagyon is szándékosan tartja meg magának, amit tisztelnünk kell."
Egy körön Räikkönen a jobb
Priestley a McLarennél töltött évei alatt együtt dolgozott többek között a kétszeres világbajnok Mika Häkkinennel, David Coultharddal, Juan Pablo Montoyával, Kimi Räikkönennel, 2007-től pedig Hamiltonnal. Úgy gondolja, hogy mindent figyelembe véve összességében utóbbi a legjobb pilóta, de van olyan terület, ahol a 2007-es világbajnok van elöl.
„Nagyon szerencsés vagyok, hogy hihetetlenül jó pilótákkal dolgozhattam, de nehéz elmenni Lewis mellett azok után, amiket később elért. Észbontó volt az első két szezonja, hamar nyilvánvalóvá vált, hogy kivételes, különösen amikor összecsapott Alonsóval, és legalább olyan jó volt, bizonyos napokon pedig még jobb is.
Könnyű volt látni, hogy különleges, valószínűleg ő a legjobb, akivel valaha dolgoztam. Ugyanakkor azt is el kell mondanom, hogy egyetlen mért körön szerintem Kimi volt a legjobb.
A 2000-es évek közepén olyan köröket tudott előhúzni, amelyekre az autónak nem szabadott volna képesnek lennie. Csak beült és hihetetlen időkat autózott. Talán nem ő volt a legteljesebb, mivel nem kötelezte el magát olyan mértékig, mint később Lewis, aki valószínűleg a legjobb, ezt az eredmények is mutatják."