Noha a 2007-es szezon kezdete óta öt különböző pilóta nyert egyéni világbajnokságot a Forma-1-ben, az elmúlt évek elsősorban Sebastian Vettelről, de főleg a jelenleg hatszoros világbajnok Lewis Hamiltonról szóltak. A brit pilóta a McLaren és a Mercedes támogatásával 2006-ban tesztelt először F1-es autót, miután megnyerte a mai F2 jogelődjét, a GP2-t, 2007-től a mezőny tagja.
A McLarennél akkoriban Kimi Räikkönen és Pedro de la Rosa versenyzett, miután Juan Pablo Montoyát kirúgták, de a finn pilótáról lehetett tudni, hogy a Ferrarihoz igazol, és Fernando Alonso érkezik a helyére. Felmerült, hogy a rutinos spanyol pilóta is marad a helyén, de Hamilton teszteredményei révén egyértelművé vált, hogy a brit újonc kap lehetőséget.
„Két autóval teszteltünk, az volt az ő első Forma-1-es tapasztalata. Ment egy etapot és sehol sem volt – nyilatkozta de la Rosa az F1 hivatalos podcastjában a silverstone-i tesztelésről. – Az akkori versenymérnökömmel, Philip Prew-val néztük át az adatait. Philip azt mondta, a srácnak sokat kell fejlődnie az évek során, hosszú út áll előtte. Jó lesz, de időt kell adnunk neki, bla-bla.”
Én azt gondoltam, persze, persze, mentem még egy etapot, visszatértem, és láttam, hogy Lewis a leggyorsabb. A második körén!”
A 2006-os Magyar Nagydíj 2. helyezettje meg is kérdezte, hogy mi történt, de a válasz egyszerű volt: Hamilton új gumikat kapott, ez azonban nem csökkentette de la Rosa elismerését az újonc iránt. „A Copse-ban, Becketts-ben, Maggots-ban olyan gyors volt, hogy rögtön felismertem a Lewis Hamiltonban rejlő lehetőséget. Másodpercek alatt rájöttem, hogy hatalmas problémát fog okozni.”
A 49 esztendős veterán emlékei nem teljesen pontosak, mivel Hamilton első tesztje valójában háromnapos volt: az első nap során a korabeli tudósítások szerint nem futott mért kört, a másodikon még kikapott de la Rosától, a harmadikon 1:20.158-at ért el 47 kör alatt, míg a spanyol pilóta 1:20.283-at futott 107 kör alapján, de előző nap tudott 1:19.921-et is 110 kört megtéve.
De la Rosa számára azonban így is nyilvánvalóvá vált, hogy Hamilton kapja majd a versenyzői ülést, mert ő is különlegesnek tartotta fiatal ellenfele szereplését, ráadásul Alonsót is leszerződtették már akkor. Állítása szerint de la Rosa elfogadta a helyzetet, mert úgy vélte, Ron Dennis vagy Martin Whitmarsh, a McLaren akkori cégvezetői helyében is a „hihetetlenül gyors” Hamiltont választotta volna.
Hamilton 2006 novemberében meg is kapta a szerződést, 2007-ben pontegyenlőséggel, de jobb eredményekkel a 2. helyezett lett Alonso előtt az egyéni világbajnokságban,
majd 2008-ban világbajnok lett a McLaren-Mercedesszel, 2009-ben ő szerezte az F1 történetének első győzelmét hibrid erőforrással, de 2012-vel bezárólag nem tudott újabb világbajnokságot nyerni a McLarennel, ezért átpártolt a gyári Mercedeshez. Az Ezüstnyilat vezetve 2014 óta csak 2016-ban nem lett világbajnok, így jó eséllyel a közeljövőben minden idők legsikeresebb pilótája lesz.