Mivel a koronavírus-járvány miatt legkorábban június közepén láthatunk F1-es autót pályára gurulni, többen is kihasználták a lehetőséget, és a futamok helyett esport-versenyeket szerveztek. A The-Race.com, valamint a Veloce Esports már a melbourne-i idénynyitó hétvégéjén elindította a maga sorozatát, egy hét múlva pedig a Forma-1 vezetése is kapcsolt.
Hétfőn egy újabb széria kezdődött el, ugyanis a Redline esport csapata is megrendezi a saját bajnokságát Real Racers Never Quit (az igazi versenyzők soha nem hagyják abba) néven. A fordulók a tervek szerint hétfőn, szerdán és pénteken zajlanak, ahogyan az ezen a héten is történt. A részvevők minden alkalommal más pályán, valamint másmilyen típusú autóval játszanak két-két futamot, méghozzá az iRacing programjával.
A mezőnyt nagyrészt „valódi” autóversenyzők alkotják, közülük a két legnagyobb név egyértelműen Max Verstappen és Lando Norris. Rajtuk kívül olyan korábbi F1-es pilóták is részt vesznek a bajnokságban, mint Juan Pablo Montoya, Tiago Monteiro, Nelson Piquet Jr, Giedo van der Garde vagy Felipe Nasr.
Az első két futamot Spa-Francorchamps-ban rendezték, a pilótáknak pedig Forma-3-as autókkal kellett a lehető legjobban teljesíteniük.
A pole pozíciót a tavalyi Formula Renault Eurocup 4. helyezettje, Lorenzo Colombo szerezte meg, míg Verstappen és Norris a második sort foglalták el. A rajt után a holland pilóta szinte rögtön az élre ugrott, a McLaren versenyzője viszont az első kör végére egészen a 12. pozícióig esett vissza.
A tízkörös futam elején Colombo közel volt Verstappenhez, és a Kemmel-egyenesben többször is volt esélye az előzésre. Ez azonban nem sikerült neki, így a Red Bull pilótája végül 7 tizedmásodperces előnnyel megnyerte a versenyt. A borzasztó kezdés után Norris végül a 6. helyig küzdötte fel magát.
A második időmérőn a Verstappen és Norris kisajátították az első sort. A két pilóta folyamatosan kommunikált egymással, és ekkor megbeszélték, hogy a Kemmel-egyenesben oda-vissza előzik egymást. Ez az első körökben így is történt, ennek köszönhetően pedig elléptek a többiektől.
Később viszont Kelvin van der Linde, az Audi gyári GT-versenyzője utolérte, majd a 9. körben meg is támadta a párost. Norris lezárta előtte az utat, aminek következtében a dél-afrikai pilóta összeért Verstappennel. Ebből még nem lett volna nagy baj, sőt, a holland versenyző pillanatokkal később az élre is állt, azonban ráment a kerékvetőre, megpördült, és nemcsak saját futamát tette tönkre, hanem Norrist is kiütötte.
Van der Linde élt a lehetőséggel, és megnyerte a futamot. Verstappennek és Norrisnak még volt esélye a 4. pozíció megszerzésére, a Red Bull pilótája azonban a Buszmegállóban ismét ütközött, ezúttal az egykori WTCC-versenyző Nick Catsburggel, így a McLaren versenyzője futott be a 4. helyen.
Két nap múlva barcelonai pályán folytatták, és az F3-as kategóriáról a GTE autóira váltottak. Az első időmérőn a két aktív F1-es pilóta ismét megverte a többieket, de a rajt után Norrist megelőzte a tavalyi Porsche Szuperkupa 2. helyezettje, Ayhancan Güven. A 20 esztendős pilóta hamar vissza akart vágni, de a 10-es kanyar előtt nekiment riválisának, és egészen a 9. pozícióig esett vissza.
Verstappen végül majdnem 10 másodperces előnnyel nyerte meg a 12 körös futamot, Norris pedig a 4. helyig tudott visszajönni. Dicséretet érdemel Stoffel Vandoorne is, aki a hétfői eseményen nem vett részt, most viszont rögtön a 11. pozícióban végzett.
A második versenyt szintén Verstappen kezdhette meg az élről, és mivel ő nem volt részese az első körben történt tömegbalesetnek, simán duplázni tudott. Norris az időmérő alatt kilépett a játékból, mert rájött, hogy rossz autót választott.
A mezőny pénteken Supercar autókkal, a korábban az F1-es versenynaptárban is szereplő Watkins Glenben mérte össze tudását. Verstappennek ezúttal nem ment olyan jól, csupán egy 5. és egy 10. helyet szerzett. Norris mindkét alkalommal megelőzte, ugyanis a brit pilóta két 4. hellyel zárta a napot. A forduló nyertese a két győzelmet szerző van der Linde volt, aki így 119-ről 68 pontra csökkentette a hátrányát a bajnokságban, amit a hétfői első futam leintése óta folyamatosan Verstappen vezet.
A korábbi versenyeihez hasonlóan Norris ezeket a futamokat is közvetítette saját Twitch-csatornáján. A brit pilóta olyannyira aktív ezen a platformon, hogy a követői adományaiból ma éjszaka összegyűlt neki a 10 ezer dollár.
Szombaton lezajlott a The-Race által rendezett All Star Battle harmadik fordulója is. A pilóták Silverstone-ban versenyeztek, de nem az F1-ben használt, hanem egy annál sokkal rövidebb vonalvezetésen. A fő futamot Bono Huis nyerte, Vandoorne a 10., míg Esteban Gutiérrez a 13. helyen végzett.
A döntő verseny előtt beiktattak egy Legends Trophy elnevezésű eseményt, amelyen a 73 éves kétszeres világbajnok, Emerson Fittipaldi is részt vett.
Rajta kívül olyan korábbi F1-es pilóták indultak, mint Emanuele Pirro, David Brabham, Jan Magnussen, Montoya, valamint Monteiro. A pilóták az 1975-ös Brabham BT44B-vel vívták a versenyt, amelyet az Indy 500 győztes Dario Franchitti nyert meg, miután az első két helyről induló Montoya és Pirro rögtön a rajt után összeütközött. Ennek ellenére az ötszörös Le Mans-győztes versenyző nem bánkódott, hanem élvezte a futamot.
„[Az itt részvevők közül] mindenki jó barát és remek pilóta. Emerson Fittipaldit külön kiemelném, neki hatalmas tisztelet jár, hogy csatlakozott. A senki által nem kívánt szituációnak köszönhetően jelenleg mindannyian sok szabadidővel rendelkezünk, úgyhogy örülnék, ha még több ilyen verseny lenne.”
Természetesen nem a Forma-1 az egyetlen széria, amely kénytelen volt elhalasztani a versenyeit. Így járt többek között a WTCR is, ahol szintén a virtuális térbe menekültek. A sorozat promótere, valamint a hosszú távú esport-partnere életre hívott egy négyfordulós minibajnokságot, amiben az esportolók kihívhatják a „valódi” versenyzőket, így a címvédő Michelisz Norbertet is.
A magyar pilóta számára különösen érdekes lehet az esemény, hiszen fiatalon szimulátorversenyző volt, onnan került be a túraautózás világába.
Az első fordulót a Hungaroringen rendezik, ennek selejtezője már most is zajlik, és kedden este 9 órakor fog zárulni. A legjobb 20 pilóta április 6-án, 19:30-től egy versenyen mérheti össze tudását, de további futamokat is rendeznek, amelyekre még a 92. hellyel is lehet kvalifikálni.
Cikkünk írásának pillanatában Michelisz a 49. pozícióban áll, ami a WTCR mezőnyéből a harmadik legjobb eredmény. A ranglista élén a tavalyi WTCR Esports 3. helyezettje, Nagy Dávid található, az akkor 9. pozícióban végző Báldi Gergő pedig a 3. helyen áll. Rajtuk kívül még további három magyar jutna be a főverseny mezőnyébe, ha a kvalifikáció most érne véget.