Az esportolók jól elpáholták Verstappent és a többi igazi versenyzőt
2020. március 15. 13:39
Forma-1-es Ausztrál Nagydíj és a világszerte lemondott vagy elhalasztott több mint 70 benzingőzös esemény nélkül sem maradtak autóversenyzés nélkül a motorsportot kedvelők, hiszen a Veloce Esports, valamint a Torque Esports a The-Race.com-mal közösen virtuális futamot szervezett. Utóbbit tartották meg előbb, a mezőnyben olyan nevekkel, mint Max Verstappen, Juan Pablo Montoya, Will Power, vagy Andre Lotterer, hogy csak a legsikeresebbeket említsük.
A futamokat a szimulátorosok körében népszerű, az egyik legvalósághűbb szoftvernek tartott rFactor 2-n futották, lényegében 2012-es F1-es autóval a nürburgringi F1-es pályán. A külsőre leginkább a Williams azévi kocsijára hajazó, mindenki számára ugyanazzal a beállítással kínált, Formula ISI 2012 fantázianévre hallgató versenygéppel csatába induló résztvevőket "valódi" versenyzőkre, esportolókra és gamerekre osztották, majd mindhárom csoportnak selejtezőn kellett részt vennie, ahonnan 8-8 pilóta jutott a főfutamba.
A nyolckörös selejtezőfutamok rajtsorrendjét öt perces időmérőn döntötték el, a valódi versenyzők kezdtek, a rajtelsőséget pedig a lila autóval versenyző Max Verstappen szerezte meg az IndyCar-pilóta Félix Rosenqvist előtt. A harmadik helyre az egyaránt a Formula E mezőnyét erősítő Neel Jani és Maximilian Günther jött be. A rajtnál Rosenqvist lerajtolta Verstappent, de elfékezte magát az első kanyarban, a holland így visszavette az első helyet, onnan pedig már csak bottal üthették a nyomát a többiek, végig vezetve simán nyert.
Hátrébb annál nagyobb volt a tülekedés, több nagy csattanást is láthattunk, és csak azért nem lett tömeges kiesés a vége, mert az autók törésmodelljét nagyon alacsonyra vették, így aki teljes gázzal csapódott a védőfalnak, az is tovább tudott menni,
noha autója már nem viselkedett úgy, mint újkorában. Verstappen mögött végül Günther, Colton Herta, Rosenqvist, Jimmy Broadbent, Antonio Felix da Costa, Dani Juncadella és Neel Jani végzett, ők jutottak be a döntőbe, miközben mindkét Montoya, az F1-es Juan Pablo és fia, Sebastian is kiesett, bár utóbbi sokáig sikeresen verte vissza Jani támadásait a nyolcadik, még továbbjutást érő helyen. Nem jutott tovább a 2019-es Indy 500-győztes Simon Pagenaud sem.
A második selejtezőben kipróbált esportolók csaptak össze, ami már a rajtnál észrevehető volt, sokkal simábban és kevesebb koccanással fordultak el, mint a valódi versenyzők. Rudy van Buren, a McLaren szimulátorosa szerezte meg a pole-t, az F1-es esport-menő Brendon Leigh a harmadik lett, Van Buren pedig a futamon megmutatta, hogy a főversenyen Verstappen kihívója lehet, a hollandhoz hasonlóan végig vezetve magabiztos győzelmet aratott. A második helyen Jarl Teien jött be Bono Huis, James Baldwin, Brendon Leigh, Ed Jones, Dani Haddad és Eduardo Barrichello előtt, ők kvalifikálták tehát magukat a döntőre.
Az egyszeri autósport-kedvelő számára a harmadik selejtező tartogatta a legkevésbé ismert neveket, itt azonban egy magyar gamer, Báldi Gergő, a M1RA esportolója is bejutott a szombati válogatón a 20 fős mezőnybe. Báldinak nem sikerült túl jól a kvalifikáció, csak a 18. melyet szerezte meg, azaz 10 pozíciót kellett javítania a továbbjutáshoz. A három selejtezőből a gamereké volt a legsimább rajt, Báldi pedig már az első körben előrejött a tizedik helyre, hogy aztán nagyjából a teljes futamot ott töltse, mielőtt az utolsó előtti körben hibázott egyet és visszasett a 15. helyre. A futamot Jernej Simoncic nyerte, így ő és még hét másidk videojátékos készülhetett az összecsapásra Verstappenékkel.
A 8 helyett már 12 körből álló főverseny előtt újabb időmérőt rendeztek, amin végleg nyilvánvalóvá vált az, amit azelőtt csak az időeredményekből sejthettünk: a valódi versenyzőknek esélye sem lesz a gamerek és esportolók ellen. Előbbi csoportból Max Verstappen szerezte meg a legjobb rajthelyet, de ő is csak kilencedik lett. A pole-t a gamer-selejtező nyertese, Simoncic szerezte meg Lucas Blakeley, Rudy van Buren és Jarl Teien előtt.
Aki azt várta, hogy Verstappen megkezdi a felzárkózást a rajt után, annak csalódnia kellett, a holland pilótának már az első kanyarban elszállt minden esélye a jó eredményre, belekeveredett az első kanyarban történt balesetbe, és a 20 helynél is hátrébb csúszott vissza.
Simoncic megtartott a vezetést, mögé Kevin Siggy jött fel az ötödik helyről, a további sorrend Van Buren, Teien, Blakeley és Gassner volt. A legjobb valódi versenyző ekkor a kilencedik helyen álló Rosenqvist volt.
Akárcsak a harmadik selejtezőben, ezúttal sem tudott senki sem meglógni az élen, Siggy egy másodpercen belül követte Simoncicet, mögöttük pedig árnyékként haladt van Buren. A komoly izgalmakat a tizedik pozíció fölötti helyekért láthattuk, itt is minden centiméterért ádáz küzdelem folyt, nem egyszer megpördülésbe torkollva. Az elején Simoncic végül csak sikerült kicsit elszakadjon Siggytől és az üldözőktől, és behúzta az első The Race All-Star esports Battle-t. A harmadik helyen Rudy van Buren végzett. A legjobb "valódi" versenyző Rosenqvist lett a hetedik helyen, miközben Verstappen nagyot hajrázva a 10. pozícióig küzdötte vissza magát úgy, hogy a rajt után a 23. helyen is állt.
A futamokat az alábbi lejátszó segítségével nézhetik vissza, részletes szöveges tudósításunkat pedig ez alatt olvashatják.
Kellemes délutánt kívánunk Kedves Olvasóinknak! Normális esetben már azzal foglalkoznánk, hogy mi történt az F1-es idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, a koronavírus miatt azonban elmaradt a verseny. Néhány versenyző azonban szerencsére nem bírja ki versenyzés nélkül, ezért 14 órától és 18:45-től két esport-verseny is lesz. A főbb részleteket az alábbi cikkben olvashatják!
Az Ausztrál Nagydíj és az IndyCar-idénynyitó lefújása után két esport-csapat is verseny szervezésébe kezdett. Eddig a Torque Esports "áll nyerésre", a The-Race.com-mal együttműködésben erős mezőnyt hoznak össze, ráadásul a döntő összdíjazása 10 ezer dollár.
A másik kezdeményezés a Veloce Esports-hoz kötődik, ők is elcsábították Lando Norrist és Stoffel Vandoorne-t, a szervezők között van a korábbi F1-es pilóta, Jean-Eric Vergne is, a mezőny többi tagját viszont elsősorban Angliában ismert youtuberek alkotják. Ettől függetlenül, köztük is akadnak igen versenyképes indulók, például az Alfa Romeo Racing esport-pilótája, Bereznay Dani.
„Megneszeltük, hogy Ausztrália nem lesz, gyanítottuk, hogy az IndyCar-futamot is lefújják, és már tudtuk, hogy a Formula E-versenyeknek annyi – mondta Darren Cox, a Torque Esports és a The-Race.com alapító ügyvezetője a Reutersnek. – Csütörtökön reggel kezdtük összerakni a tervet, majd [pénteken] ebédidőben kihirdettük a programot.”
„Gondoltuk, hogy néhány igazi versenyző is benne lenne, de a reakció abszolút elsöprő volt. Olyan volt, mint egy hólabda – nyilatkozta. – 48 óra alatt a semmiből összehoztunk valamit, ami az év egyik [legjobb] versenyének ígérkezik.”
Báldi Gergő, a M1RA esport-pilótája is bejutott a 60 fős mezőnybe. A magyar versenyző tavaly a WTCR esport-döntőjébe is bekerült, de sajnos technikai problémák miatt nem tudott jó eredményt elérni. Ezúttal is igen kemény ellenfelekkel méri össze a tudását.
A szervezők szándékosan csak a verseny napján jelentették be, hogy a Nürburgring Grand Prix körén lesznek a futamok (ez lényegében az F1-es pálya), így minden indulónak egyenlő esélyei lesznek. Báldi Gergőt a 3-as selejtezőcsoportba osztották be.
A szervezők az rFactor 2 című szimulátort használják a verseny megrendezéséhez. A szoftver alapját az Image Space Incorporated (ISI) által fejlesztett motor adja, az amerikai cég készítette korábban az Electronic Arts F1-es és NASCAR-játékait is.
Amikor lejárt a licenc, megalkották az rFactort, amelyben eleinte valós autókról mintázott, fiktív modellek szerepeltek, ilyen a Formula ISI 2012 is, ami a nevéből adódóan a 2012-es F1-es autók alapján készült.
Az rFactor 2 digitálisan megvásárolható itt.
Valójában négyen, de a szintén induló Andre Lotterer csak egy F1-es futamon állt rajthoz, és már akkor is három Le Mans-i győzelme miatt volt ismert. A száguldó cirkusz jelenlegi mezőnyéből Max Verstappen, a Red Bull Racing nyolcszoros futamgyőztes pilótája vesz részt a virtuális száguldásban, az ex-F1-esek közül pedig Juan Pablo Montoyát és Nelson Piquet Jr-t köszönthetjük. Kettejük közül a 2001-től 2004-ig a Williamst, 2005 elejétől 2006 közepéig pedig a McLarent erősítő kolumbiai a nagyobb név, Indy 500-győztesként érkezett a királykategóriába, ahol hét futamot nyert, köztük a 2003-as Monacói Nagydíjjal. Jelenleg az észak-amerikai sportautó bajnokságban versenyez.
A háromszoros világbajnok Nelson Piquet fia ennél jóval szerényebb eredménysorral rendelkezik, mindössze másfél idényt húzott le az F1-ben a Renault színeiben, de dobogóra is csak egyszer, a 2008-as Német Nagydíjon állhatott, ahol második lett, emlékezetes azonban inkább a 2008-as szingapúri crashgate-ben való szerepéről marad F1-es karrierje. Pályafutása eddigi legnagyobb sikerét a Formula E-ben érte el, ahol ő lett a sorozat történetének első bajnoka. Jelenleg a brazil Stock Carban és a sportautó-világbajnokságban versenyez.
Miután nemcsak a Forma-1, hanem az IndyCar idei szezonja sem kezdődött el, ideiglenesen az amerikaiak első számú formaautós sorozatának pilótái is munka nélkül maradtak. A mezőnyből hárman, Will Power, Colton Herta és Félix Rosenqvist döntöttek úgy, hogy beneveznek egy kis virtuális versenyzésre. A hármasból a legtöbbeknek vélhetően Power neve cseng ismerősen, ami nem csoda, hiszen a 39 éves ausztrál versenyző személyében IndyCar-bajnokot és Indy 500-győztest köszönthetünk, a sorozatot 2014-ben, a legendás versenyt pedig 2018-ban nyerte meg. A 2009-es idény óta a Penske-csapat versenyzője, 2014-es győzelme mellett négyszer lett második az összetettben.
Jóval tapasztalatlanabb a 19 éves Colton Herta, a korábbi IndyCar-versenyző Bryan Herta fia, aki tavaly futotta az első teljes szezonját a sorozatban, nem is akármilyet, hiszen két versenyt is nyert, első sikerével pedig ő lett az IndyCar történetének legfiatalabb futamgyőztese.
Félix Rosenqvist neve már többet mondhat az európai autósportot követőknek, a 28 éves svéd ugyanis egy ideig jó úton haladt a Forma-1-es bemutatkozás felé, 2011-ben és 2013-ban a zandvoorti Formula Masterst, 2014-ben és 2015-ben pedig a makaói F3-as nagydíjat is megnyerte, utóbbi évben F3-as Európa-bajnok lett. Karrierje ezt követően azonban nem úgy alakult, ahogyan szerette volna, számos sorozatban megfordult, a Forma-1 azonban nem jött össze. 2017-ben bronzérmes lett a Formula E-ben, tavaly óta versenyez az IndyCarban, első idényében egy pole pozíciót és két dobogós helyet szerzett.
Neel Jani, Antonio Félix da Costa, Andre Lotterer. Csak három versenyző azok közül, akikre érdemes lehet odafigyelni, hiszen két Le Mans-i 24 órás győztesről, illetve sportautó-világbajnokról, valamint a Formula E aktuális szezonjának éllovasáról van szó. Az elektromos szériát Da Costa mellett egyébként többen is képviselik, itt megy a már említett Jani és Lotterer is, rajtuk kívül pedig a mezőnyben szerepel a BMW-vel az aktuális szezonban már versenyt is nyerő Maximilian Günther is.
Könnyen előfordulhat azonban, hogy nem a valós versenyzés nagyágyúi, hanem mondjuk a World's Fastest Gamer sorozat első nyertese, a Mahindra Formula E-csapatánál fejlesztőpilótai állást kapó Rudy van Buren, a McLaren Shadow F1-es esportolója, Bono Huis, az eRoc-győztes James Baldwin, vagy az első F1-es esport-bajnokság győztese, Brendon Leigh lesz az, aki felállhat a dobogó legfelső fokára, hiszen mégiscsak profi esportolókról van szó.
Akiket még nem említettünk, de szintén a mezőnyben lesznek: a 2017-ben hazája Forma-4-es bajnokságában mindkét lábát elveszítő, a versenyzéshez azóta ennek ellenére visszatérő 20 esztendős Billy Monger, a BAR, a Honda, a Super Aguri és a Force India korábbi F1-es tesztpilótája, a jelenleg a japán Super GT-ben és Super Formulában versenyző James Rossiter, valamint a 2015-ben a bathursti 12 órást és a Blancpain Endurance Seriest megnyerő Wolfgang Reip.
Sokszor előfordul, hogy az igazi autóversenyzők nem találják a helyüket a videojátékokban, mert bár a szoftverek fejlesztői a valószerűségre törekednek, a játékoknak is megvannak a maguk törvényszerűségei. A fiatal generáció tagjai, Max Verstappen és a későbbi futamon induló Lando Norris azonban a virtuális pályákon is sikeres.
Negyedórával a kezdés előtt még csak bő 7 ezer érdeklődő várakozott a kezdésre, ez jelenleg 12.500 fölötti, viszont a közvetítés egyelőre nem kezdődött el.
Noha az esport elkezdéséhez az igazi autóversenynél aránytalanul kevesebb pénzre van szükség, a profik így is komoly felszereléssel edzenek a virtuális futamokra is. Íme a BMW-s Maximilian Günther konfigurációja.
Egyelőre a visszaszámlálást láthatja a közönség, de ezek szerint 14 órakor el tud indulni az első selejtező-futam.
Röviden összefoglalva, először a valós pilóták, utána a profi esportolók, végül az előkvalifikáción bejutott játékosok csapnak össze, mindegyik csoportból a legjobb 8 jut tovább a 24 fős döntőbe.
Nelson Piquet Jr, Antonio Félix da Costa, Maximilian Gunther, Neel Jani, Colton Herta, Felix Rosenqvist, Max Verstappen, Will Power, Juan Pablo Montoya, Simon Pagenaud, Billy Monger, Dani Juncadella, Dries Vanthoor és Paul O'Neill alkotja az első selejtezőcsoport mezőnyét. A pilóták eddigi curriculumáról egy korábbi bejegyzésünkben olvashatnak.
A gumik deformációja, az elfékezések, az időjárás, a napszakok változása, valamint az autókat érő egyéb erőhatások is érződnek a játékban. Az rFactor 2-ben a gokartoktól az IndyCar-autókig lényegében mindenféle pályaautót ki lehet próbálni.
A versenyek egyik kommentátora szintén rendelkezik F1-es tapasztalattal: Jolyon Palmer a Renault színeiben versenyzett, majd a versenyzői pályafutásánál sikeresebb szakértői karrierbe kezdett.
Rögtön egy furcsa helyzettel indul az esport-verseny: a pilóták "egyszerre" vannak kint a pályán, de egymással nem találkozhatnak, így mindenki zavartalan, tiszta köröket teljesíthet. 5 perces az időmérő, egyelőre Rosenqvist vezet Verstappen, Juncadella és da Costa előtt.
A holland pilóta 1:29.260-nal vezet, Rosenqvist 0,125 másodperces hátránnyal a 2. helyezett, Jani már 0,7 másodpercre van a listavezetőtő.
A holland pilóta mellett Rosenqvist és Jani volt a leggyorsabb, ők indulhatnak az első három helyről, a második sorba Günther ért még oda. Úgy tűnik, Juan Pablo Montoya nem ért oda a versenyre, legalábbis időmérős kört nem futott.
Rosenqvist lerajtolta Verstappent, majd elfékezte magát és balesetbe keveredett így a holland pilóta kényelmes előnybe került Günther és da Costa előtt.
Verstappen kimarad a csetepatékból, simán vezet, a dobogós helyekért azonban nagy küzdelem zajlik, balesetek is történtek. Günther a 2. helyezett Herta előtt.
Simon Pagenaud volt a mai versenyek egyik sztárja, de a francia pilóta egyelőre csak a 12. helyezett, ha nem jut be a legjobb 8 közé, akkor rögtön el is búcsúzhat.
A holland pilóta 3,8 másodpercre növelte az előnyét, vagyis körönként kb. 1,3 másodpercet ver az ellenfelekre, ez hatalmas különbség.
Kemény küzdelem zajlik Sebastian Montoya és Neel Jani között a 8. helyért, ami az utolsó továbbjutó pozíció. Egyelőre a svájci pilótának kell támadnia.
Lemaradtunk egy fontos részletről, ahogy Sebastian Montoya és Neel Jani összeakadt, ezzel eldőlt a 8. hely sorsa, mert a svájci versenyző átvette a pozíciót, és megnyugtató az előnye.
Verstappen 5,2 másodperces előnnyel vezet a 6. körben, úgy tűnik, nem a valós versenyzők, hanem az esportolók vagy a játékosok lehetnek a komolyabb kihívói.
A rajtnál elkövetett hibája után Rosenqvist még támadhatja Hertát a dobogós helyért, kérdés, hogy ez érdemes-e, mivel a pilóták csak a továbbjutásért küzdenek, a helyezésnek nincs igazi szerepe.
Verstappen nagy előnnyel megnyerte a versenyt, továbbjutott még Günther, Herta, Rosenqvist, Broadbent, da Costa, Juncadella és Jani.
Itt sikeres esportolók csapnak majd össze, köztük James Baldwin, Rudy van Buren, Brendon Leigh és Bono Huis. Róluk többet a beharangozó cikkünkben és korábbi bejegyzéseinkben olvashatnak.
James Baldwint érdemes figyelni, a brit versenyző több különböző játékban is gyors tud lenni, míg Brendon Leighnek például át kell szoknia az F1 hivatalos videojátékáról.
1:28.7-tel Rudy van Buren vezet az esportos csoport időmérőjén, ez jobb kör annál, amit Max Verstappen elért az időmérőn.
Rudy van Buren volt a leggyorsabb, ő korábban megnyerte a McLaren szimulátorversenyét is. Bereznay Dani korábbi csapattársa, Brendon Leigh a 3. lett az időmérőn.
Van Buren vezet Teien és Huis előtt, Baldwin megtartotta a 4. helyet, miután meglökte Leight-t, de ő is folytatja a küzdelmet az 5. helyen.
Van Buren bő 1 másodperces előnnyel vezet Teien és további 8 tizeddel Huis előtt. Rubens Barrichello fia, Eduardo a 7. helyen egyelőre továbbjutó.
Az esportosok a rajtbalesettől eltekintve tisztább versenyt futnak az igazi pilótáknál, nagyon hasonló tempóra is képesek, így nincsenek nagy csaták, inkább vonatozás jellemzi a futamot.
A 8. helyezett Ed Jones utolérte Barrichellót, a 4. kör elején támadta is, de a sorrend változatlan maradt.
Brit háziverseny zajlik a 4. helyért, ez is presztízsverseny, mindketten simán továbbjutók, legalábbis, amíg nem ütköznek össze.
Rudy van Buren 2 másodpercre növelte az előnyét, ha nem hibázik, ez is elegendőnek tűnik, hogy megnyerje a versenyt. Baldwin és Leigh továbbra is kemény csatát vív.
Nem kifejezetten jó Eduardo Barrichello tempója, a 7. helyen halad, de Dani Haddad szorongatja, ha előzés történik, a brazil pilóta visszacsúszik az utolsó továbbjutó helyre.
A korábbi F1-es futamgyőztes fia visszaesett a 8. helyre, de még van 1 másodperc előnye a 9. helyezett López előtt, ez azonban kezd fogyni.
Van Buren nyert Teien, Huis, Baldwin, Leigh, Jones, Haddad és Eduardo Barrichello előtt, ők mindannyian bejutottak a döntőbe.
Verstappen teljesen simán megnyerte a valós versenyzők csoportját, a profi esportolók közül azonban Rudy van Buren megizzaszthatja majd a döntőben. Van Buren 2017-ben megnyerte a McLaren szimulátorversenyét is, a képen jobbra látható.
A következő időmérőt és futamot olyan videojátékosok vívják, akik a szombati előkvalifikáció révén kerültek a főtáblára. A mezőnyt erősíti Báldi Gergő, a M1RA esport-versenyzője is.
1:28.1 a leggyorsabb kör egyelőre, ez igen versenyképes eredmény az élen álló Simoncic részéről. Báldi Gergő 0,6 másodperces hátránnyal a 13. helyezett.
Jernej Simoncic volt a leggyorsabb a videojátékosok időmérőjén 1:28.426-tal, ennél tudott már jobbat, de így is igen erős az eredménye. A magyar színeket képviselő Báldi Gergő a 18. helyről rajtolhat, 10 helyet kellene javítania a továbbjutáshoz.
A videojátékosok simán eljöttek az 1-es kanyarban, később mondjuk kialakult egy hatalmas baleset. Simoncic megtartotta a vezetést, Báldi feljött a 13. helyre.
A magyar versenyző kezd felzárkózni, már a 10. helyezett a 18. pozícióból rajtolva, a 8. hellyel továbbjutna.
A magyar versenyző továbbra is a 10. helyen halad, az élen hihetetlen szoros a verseny, de nagyon tiszta a futam.
...Báldinak a továbbjutó helyhez, ez most egyelőre nehézkesnek tűnik, de egy baleset is elég lehet előrébb a döntőhöz.
Simoncic még mindig csak 0,4 másodperces előnnyel vezet Siggy előtt, Gassner a 3. helyen már 2,3 másodpercre van, ez sem sok, de azért már számottevő különbség.
Még mindig bő 2 másodperc és két előzés kellene a 8. helyhez, ráadásul már csak bő 3 kör van hátra. Elúszni látszik a továbbjutás a nagyon szoros versenyen.
A szlovén pilóta előnye 0,8 másodperc Siggy előtt. A mezőny szinte hiba nélkül megy, az első 9 pilóta 10 másodpercen belül van.
A magyar versenyző megcsúszott és a 10. pozícióról visszaesett a 15. helyre, így már nincs reális esélye, hogy odaérjen a legjobb 8 közé.
Két nagyon erősnek tűnő videojátékos vezetésével újabb 8 pilóta jutott be a hamarosan kezdődő döntőbe. Max Verstappennek nem lesz egyszerű dolga.
Az 1-es csoport legjobbja, Max Verstappen, a 2-es győztese Rudy van Buren és a 3-as kiválósága, Jernej Simoncic is esélyes lehet a pole pozícióra, sőt, Verstappennek kellene gyorsulnia, hogy felvehesse a versenyt az ellenfeleivel. A rajt nagyon fontosnak ígérkezik majd a győzelem szempontjából.
A kommentátorok megállás nélkül beszélnek, próbálják áthidalni, amíg rendezik a résztvevők listáját a szerveren. Hamarosan folytatódik a program a döntő időmérőjével és a futammal.
A selejtező-futamok távja egyenként 8 kör volt, a döntő 12 körös lesz, előtte viszont még a rajtsorrendet kell megállapítani az időmérőn.
Jövő hétvégén újabb online versenyeket rendeznek, egyet valós versenyzőknek, egyet esportolóknak. Vajon a mai futam meggyőz további autóversenyzőket, hogy csatlakozzanak?
A 3-as csoport szlovén legjobbja a döntő időmérőjén ismét megfutotta az 1:28.445-öt, ami ezredekre van a korábbi legjobbjától. Vezet.
A holland F1-es pilóta nem tudta hozni korábbi legjobbját, egyelőre csak a 9. helyen áll. Van Buren a 2-es csoport győztese a 3. helyezett.
Az első 8 rajtpozícióból esportolók kezdik a döntőt, Max Verstappen csak a 9. helyre ért oda. Rosenqvist a 12. helyezett.
Nem tudott rendesen eljönni a középmezőnyből Max Verstappen, visszaesett a 16. helyre. Az élen Simoncic halad Siggy és van Buren előtt.
Rosenqvist révén a 9. helyen halad a legjobb olyan pilóta, aki igazi autóval is versenyez, utána Herta, Günther és da Costa következik.
Nem kezdődött jól a verseny Baldwin és Leigh számára sem, ők is csak a középmezőnyben mennek.
A holland pilóta nem szállt ki, utolérte Haddadot, hamarosan őt is megelőzheti, és utoléri a vonatot, amelyben több valós versenyző is megy.
Az F1-es pilóta a hajtűben megpördült, és már csak a 19. helyezett. Történt egy ütközés előrébb is, Gassner már csak a 8. helyezett.
Simoncic 0,9 másodperccel vezet Siggy és van Buren előtt, ő 1,4 másodperces hátrányban halad. Ebből még bármi lehet, de három profi pilóta áll az élen.
Megsokasodtak az ütközések a mezőnyben, ebből Verstappen profitálni tudott, így ismét javított a helyezésén, jelenleg a 14. pozícióban halad. Az élen állók megingathatatlanok, Simoncic, Siggy és van Buren lényegében azonos tempóra képes.
Az IndyCar-pilóta a 7. helyen halad, ezzel menti a valós versenyzők becsületét. Bő 2 kör van hátra a döntőből, Simoncic vezet Siggy és van Buren előtt.
A szombati előkvalifikáció és a selejtezők révén a mezőnybe jutott Jernej Simoncic 3 másodperces előnnyel megnyerte az All Stars döntőt az rFactor 2-vel, Siggy és van Buren előtt. A legjobb pozíciókban esport-versenyzők zártak, a 7. helyezett Félix Rosenqvist volt a legjobb, aki valós autókkal is versenyez.
Max Verstappen a döntő időmérőjén középszerű eredményt ért el, majd több balesetbe is keveredett, így hiába volt messze a legjobb a valós versenyzők között, a döntőben nem tudott beférni a legjobb 10. helyezett közé.
Véget ért a The-Race és a Torque Esports első online versenye az rFactor 2-vel. Az esportolók és a valós versenyzők küzdelme egyoldalúan az előbbiek javára dőlt el, talán ennek is köszönhető, hogy a jövő héten már külön futamokat rendeznek a két csoportnak. Ezzel most egyelőre megköszönjük a figyelmüket, illetve még megkérdezzük, hogy...
---- separator ----voting-content-type:a4f7cf10-f955-4c98-a97a-8ef185ff0ea6---- separator ----