Január végén az Aston Martin bejelentette, Lawrence Stroll konzorciuma 16,7 százalékos részesedést szerzett a vállalatban. Ennek következményeként a brit márka csatlakozik a Forma-1-hez, és a szintén a konzorcium által birtokolt Racing Point 2021-től az Aston Martin gyári istállója lesz.
A luxusautókat gyártó cég már korábban is nehéz helyzetben volt, mivel részvényeinek ára folyamatosan csökkent. A koronavírus-járvány pedig további problémákat szült, hiszen a kibocsátáskor még 19 fontot érő részvények árfolyama 2 fontra csökkent.
A vállalatnak ráadásul ideiglenesen be kellett zárnia a gaydoni központot, valamint a St. Athanben található gyárat. A hétfőn kiadott közleményből kiderült, amennyiben a március 13-án kiadott tervek szerint haladnak, akkor 12 hónapon belül elfogy a pénzük, de
a gyártó vezetése továbbra is elkötelezett aziránt, hogy 2021-ben ott legyenek a rajtrácson.
„Világos elképzeléseink vannak a jövőt illetően, melynek része, hogy a következő szezonban az Aston Martin gyári csapatként csatlakozzon az F1 mezőnyéhez – idézi a közlemény Stroll szavait. – Izgatott vagyok azzal kapcsolatban, hogy a menedzsmenttel közösen megvalósítsuk ezt a programot."
A közlemény arra is kitér, hogy a kanadai milliárdos április 20-ától az igazgatótanács elnökeként is fog tevékenykedni. Stroll Penny Hughes helyét veszi át, aki kijelentette, örül az új befektetők érkezésének, és biztos benne, hogy a márkát sikeresen helyezik új üzleti alapokra. Ehhez azonban sürgős beavatkozásra volt szükség, így a közgyűlés megállapodott, hogy
a cég 150 millió fontnyi kölcsönt vesz fel, valamint más pénzügyi eszközöket is bevetnek annak érdekében, hogy a következő 12 hónapban biztosítva legyen a működés.
Továbbá jóváhagytak egy 536 millió font értékű tőkeinjekciót, melynek részét képezi a Stroll által vezetett Yew Tree Consortium 262 millió fontos tőkebefektetése. Emellett a cég új részvényeket is kibocsát 171 millió font értékben.
„A konzorcium többi részvényesével együtt továbbra is hiszek az Aston Martin Lagonda jövőjében – áll a gyártó közleményében, ami a Londoni Értéktőzsde honlapján szerepel. – Mindezt a 262 millió fontnyi befektetés támasztja alá a legjobban, ami pénzügyi biztonságot nyújt a vállalat számára.
A konzorciumom, illetve a többi részvényes által tett 536 millió font értékű tőkeemelés igen jelentős ebben a nehéz időszakban.”
A napokban felmerült, hogy Toto Wolff, a Mercedes F1-es istállójának csapatfőnöke, illetve ügyvezetője szintén csatlakozhat a projekthez akár valamilyen pozíciót betöltve, akár befektetőként. A feltételezéseket erősíti, hogy az osztrák üzletember rendkívül jó kapcsolatot ápol Stroll-lal. Wolff csak részben tagadta a pletykákat, hiszen csupán annyit jelentett ki, hogy nem lesz vezérigazgató.