Vágólapra másolva!
Ross Brawn optimista azzal kapcsolatban, hogy az elhalasztott versenyek közül ha nem is mindegyiket, de jó néhányat be tudnak pótolni. Ehhez azonban a csapatok rugalmasságra is szükség lesz.

Pénteken eldőlt, hogy a koronavírus-járvány miatt az Ausztrál és a Kínai Nagydíj után a bahreini és a vietnámi futamot sem fogják a tervezett időpontban megrendezni. Ráadásul az F1 ezzel kapcsolatos közleménye május végét, azaz a Monacói Nagydíjat jelöli meg a legkorábbi lehetséges versenyként, ami azt jelenti, hogy nagy valószínűséggel a barcelonai és a zandvoorti viadal is elmarad. A legpesszimistább hangok ráadásul úgy vélik, még a hercegségbeli esemény is veszélyben van, és csak Bakuban lehet elkezdeni az idényt.

Brawn úgy véli, a történtek ellenére még lehet sok futamos, izgalmas szezonunk Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Robert Cianflone

Ez alapján várhatóan az első 6 vagy 7 versenyt nem fogják időben megtartani. Ross Brawn azonban úgy véli, ez nem jelenti automatikusan azt, hogy legjobb esetben is csak 15 vagy 16 futamot láthatunk ebben az évben. A Forma-1 sportért felelős igazgatója szerint el kell fogadniuk, hogy az év ezen szakaszában nem bőgnek fel a motorok,

de később törekedniük kell arra, hogy minél több elhalasztott futamot be tudjanak pótolni. A brit szakember erre a nyári pihenőt tartja a legalkalmasabb időszaknak.

„Ha augusztusban nem tartunk szünetet, akkor adunk magunknak pár olyan hétvégét, amikor lehet verseny – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Ebben az esetben megfelelő naptárt alakíthatunk ki az év további részére. Más lesz [mint a megszokott], de megőrizzük a sok izgalmas versenyt, és az idény ugyanolyan szórakoztató lesz.”

A Magyar és a Belga Nagydíj között négy hét szünet lenne, ami azt jelenti, hogy a szünet elmaradása esetén három hétvége fog felszabadulni.

Ezalatt legkényelmesebben természetesen a Holland és a Spanyol Nagydíjat lehet bepótolni, hiszen a tengerentúli utazás vélhetően legfeljebb egy futam megrendezését tenné lehetővé.

Brawn nem aggódik amiatt, hogy esetleg az egész szezont törölni kell, mert a szabályzat csupán azt mondja ki, hogy minimum 12 autónak kell részt venni egy verseny megrendezéséhez. (Ebben egyébként tévedett, mert a világbajnok kihirdetéséhez legalább 8 futam kell, de nem valószínű, hogy ez bármikor is releváns lesz.)

Brawn elképzelései szerint a Magyar Nagydíj után nem tartanának nyári szünetet Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A brit szakember emlékeztetett, pár évtizeddel ezelőtt még 15-16 versenyből állt egy idény, ugyanakkor hozzátette, ennél azért többet szeretnének. „Szerintem legalább 17-18 versenyt meg tudunk tartani, össze tudunk sűríteni, mindez azonban attól is függ, mikor rajtol a szezon.”

Mivel naptár előzetesen rekordot jelentő 22 nagydíjból állt volna, így pótlás esetén minden bizonnyal muszáj lesz három egymást követő héten versenyezni.

2018-ban erre már láthattunk példát, de az erős negatív reakció miatt később nem nyúltak ehhez a megoldáshoz.

Brawn viszont úgy véli, kétnapos hétvégék esetén ez nem lenne probléma, ehhez azonban a csapatok beleegyezése is kell. A sportért felelős igazgató kijelentette, az istállóknak alkalmazkodniuk kell az extrém körülményekhez.

– szögezte le. – Nagyon szokatlan helyzetben vagyunk, de ilyenkor is létre kell hoznunk azt a versenynaptárat, ami megfelelő gazdasági helyzetet teremt számukra. Biztos vagyok benne, hogy az istállók megfelelően fogják kezelni a szituációt.”

Nem mindenhol lenne egyszerű a pótlás

Minden bizonnyal az Európában található, épített pályákon zajló versenyek pótlása fogja okozni a legkevesebb gondot. A tengerentúli vagy városi futamok megrendezésével kapcsolatban azonban már felmerülhetnek problémák. Ebből a szempontból különösen nehéz helyzetben van az Ausztrál Nagydíj, ami mindkét kategóriába beletartozik.

Forma-1, Ausztrál Nagydíj szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Christian Horner, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, F1 logo, Forma-1 logo, F1 zászló
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, McLaren Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Christian Horner, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, F1 zászló, F1 logo, Forma-1 logo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Andrew Shovlin, Ron Meadows, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, bokszutca, Rolex
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Chase Carey
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Franz Tost, Christian Horner, Helmut Marko
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Race Control
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, bokszutca
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Chase Carey
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Christian Horner, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Racing Point
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Renault F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, sportbírók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Andrew Westacott, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Christian Horner, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Esso
Forma-1, Frederic Vasseur, Alfa Romeo Racing, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rendőrök
Forma-1, Racing Point, Ausztrál Nagydíj

Amikor bejelentették a mostani hétvége törlését, a promóterek szándékosan kerülték a „halasztás” szót. Vélhetően azért, mert ők sem biztosak benne, hogy idén még ellátogat oda a mezőny. Paul Little, az Ausztrál Nagydíj elnöke ugyan bízik benne, hogy találnak időpontot, ez azonban nem lesz egyszerű.

A parkban található pálya esetében ugyanis ideiglenes létesítményeket használnak, amit csak a hétvégére építenek fel. Andrew Westacott, az Australian Grand Prix Corporation ügyvezetője leszögezte,

nem fogják hónapokig fenntartani a jelenlegi állapotot. Azonban a lebontás után történő visszaépítés rendkívül költséges lenne.

Westacott hozzátette, mindezek ellenére már megkezdték a tárgyalásokat Chase Carey-vel és az F1 vezetésével. Konkrétumokig persze még nem jutottak el, de úgy véli, rengeteg idejük van arra, hogy megoldják a helyzetet.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!