Legkorábban június végén rajtolhat el az idei Forma-1-es világbajnokság, miután a sportág jogtulajdonosa és a promóterek sorra kénytelenek elhalasztani a nagydíjakat, de Chase Carey elnök-vezérigazgató már csak 15-18 nagydíjjal számol az idén, így négy verseny biztosan elmarad. Ez komoly érvágás a csapatoknak is, mert a bevételük számottevő részét a jogtulajdonostól származó bevételek adják, ezek fő forrása pedig a nagydíjak és a televíziós közvetítések jogdíja.
Mióta a Liberty Media átvette a Forma-1 irányítását, az üzlet jellemzően enyhén veszteséges, pont a koronavírus kitörése előtt kezdett ismét nyereségessé válni. A fellendülés azonban elmarad, a csapatoknak biztosan fel kell készülniük legalább egy, de inkább két szűkös esztendőre, erre az Alfa Romeo Racing csapatfőnöke is rámutatott.
A két csapatot működtető Red Bull motorsport tanácsadója, Helmut Marko szerint a mezőny egésze óriási összegtől eshet el, ha elmaradnak a versenyek.
„Minden csapatnak szembe kell néznie a bevételkieséssel – idézte a Motorlat angol kiadása. – Ha öt verseny elmarad, 100 millió [dollár] fog elveszni. Most nem változtak a szabályok, ha ezt befagyasztjuk, a költségek terén is óriási visszaesés várható” – indokolta, hogy miért tartja észszerűnek a 2021-es reformok elhalasztását 2022-re.
Arról már korábban megállapodtak a csapatok, az FIA és a Liberty Media képviselői, hogy a technikai szabályokat érintő szabálymódosítást elhalasztják, viszont a pénzügyi szabályzatot bevezetnék, ennek részeként jövőre mindenképpen életbe lép a 175 millió dolláros költségplafon, bár a pletykák szintjén felmerült, hogy ezt is tovább kellene szigorítani és alacsonyabb határt húzni.
Aggódik az F1-es csapatok kilátásai miatt a brit motorsport-szövetség elnöke, David Richards is.
A Benetton és a BAR korábbi csapatfőnöke a PA-nek kijelentette, a válság átvészelésében sok múlik majd azon, hogy a jogtulajdonos miként kezeli a helyzetet, és leszögezte, a sportág nem engedheti meg magának, hogy a sereghajtó istállók csődbe menjenek. Felvetette, hogy Bernie Ecclestone-hoz hasonlóan a Liberty Mediának is közbe kellene lépnie, és segítenie kellene a független csapatok boldogulását.
„Bernie mindig figyelt arra, hogy a kisebb csapatoknak is gondját viselje, remélem, hogy a Liberty is kézenfekvőnek látja ezt. A Mercedeshez és a Renault-hoz hasonló nagy gyártók rendben lesznek, de például a Williamsnek és a Racing Pointnak nem lesz könnyű dolga. Valós a veszély, hogy cégek húzzák le a rolót, lesznek motorsportokra szakosodott vállalatok, amelyek nem rendelkeznek megfelelő forrásokkal, hogy átvészeljék ezt az időszakot.”