Legutóbb a június 7-re tervezett Azerbajdzsáni Nagydíj elhalasztását jelentette be az F1, de vélhetően nem ez lesz az utolsó futam, amelyet nem tudnak eredeti időpontjában megrendezni. Ezzel hétre nőtt azon nagydíjak száma, amelyeket el kellett halasztani, miután a monacói versenyt teljes egészében törölték. Arif Rahimov, a bakui pálya ügyvezető igazgatója elárulta, hogy az utolsó pillanatig kivártak a döntéssel, amelynek során az Ausztrál Nagydíj botrányos lefújása is segítette őket a partnereikkel folytatott kommunikációban.
A szezonnyitót azután halasztották el, hogy a versenyhétvége előtti csütörtökön a McLaren egyik alkalmazottjának pozitív lett a koronavírus-tesztje, az illetékesek azonban olyan sokáig halogatták a döntést, hogy péntek reggel az első szabadedzésre érkező tömeget a pálya kapuiból kellett végül hazaküldeni.
Rahimov szerint ez teljességgel elfogadhatatlan volt az ausztrál szervezőkkel szemben, a történtek viszont legalább arra jók, hogy intő példával szolgáljanak a többi promóternek és azok partnereinek.
„Amikor már van egy precedens, könnyebb együtt dolgozni mindenkivel, mert megértik, hogy min mész keresztül – nyilatkozta az ügyvezető a Racernek. – Nyilván az, hogy ennyi futamot elhalasztottak, valamint volt ez a borzasztó precedens Ausztráliában, nem könnyíti meg a dolgokat, de sokkal logikusabbá teszi a promóterek helyzetét, amikor a jelenlegi szituációt próbálják elmagyarázni a másik félnek."
Őszintén azt gondolom, hogy szerintem egy promóter sem kerülhetne abba a helyzetbe, amibe az Ausztrál Nagydíj szervezői kerültek, igazán sajnálom Andy Westacottot és a csapatát.
Borzalmas, amin keresztül kellett mennie, az esemény utolsó pillanatban történő törlése katasztrófa a promóternek. Annyi erőfeszítés egy ilyen futam megszervezése."
A bakui aszfaltcsík a melbourne-ihez hasonlóan ideiglenes, azaz csak az F1-es futamra építik fel és zárják le hozzá a szükséges területeket, így sokkal több időt vesz igénybe a verseny megszervezése. Rahimov elárulta, hogy
március közepén kellett volna elkezdeniük a munkálatokat Bakuban, ezt egy héttel eltolták, majd az építkezés elkezdése előtti utolsó napon hozták meg a döntést a halasztásról.
„Már azelőtt döntést hoztunk, hogy bármi is felépült volna a pályából. Ez volt az egyik legfontosabb pontja a saját magunkkal szemben támasztott határidőnek. Biztosra akartunk menni, hogy nem lesznek felesleges kiadásaink.
Totális katasztrófa lett volna, ha elköltjük a pálya felépítésére szánt összes pénzt, majd nem lesz verseny rajta.
Az ausztráliai szintén ideiglenes pálya, úgy hiszem rengeteg időt, pénzt és energiát öltek a felépítésébe. Ezek után teljes tragédia, hogy az utolsó pillanatban törölniük kellett a versenyt. Szerintem most minden promóter ezt szeretné elkerülni."