Az utóbbi napokban felerősödött a szóbeszéd, miszerint Toto Wolff jövőre elhagyja a Mercedest, és a bemutatkozó gyári Aston Martinnál vállalna valamilyen szerepet. Sajtóértesülések szerint a Mercedes jelenlegi csapatfőnöke, valamint ügyvezető igazgatója részesedést akar vásárolni az istállóban.
A pletykákat erősíti, hogy az osztrák üzletember állítólag nincs jó viszonyban a Daimler vezérigazgatójával, Ola Källeniusszal. Másrészt, rengeteg időt tölt Lawrence Stroll-lal, az Aston Martinban nemrég részesedést szerzett konzorcium első emberével, illetve az igazgatótanács leendő elnökével.
Bernie Ecclestone, az F1 korábbi ügyvezetője megerősítette az információt, sőt, a 89 esztendős milliárdos kijelentette, Wolff már rég eldöntötte, hogy elhagyja a Mercedest. Az érintett is csak részben cáfolta az értesüléseket, és csak annyit mondott, hogy semmilyen pozíciót nem fog betölteni a brit márkánál, ugyanakkor a befektetői szerepvállalást nem zárta ki.
A Mercedes azonban egy állásfoglalásban azt állítja, a Wolff-fal kapcsolatos pletykáknak nincs semmilyen valóságalapjuk.
„[A Mercedesnél] meg vannak győződve róla, hogy az Aston Martinhoz való távozásáról szóló híresztelés csupán politikai játszma, aminek célja, hogy megingassák [a csapatot], és ezzel károkat okozzanak – foglalta össze a leírtakat Natalie Pinkham, a Sky Sports riportere. – Ebből semmit nem kell komolyan venni, csupán néhány lapnál élvezik, hogy téves információ vagy meg nem erősített spekuláció terjedésének az eszközei lehetnek – folytatta a közlemény ismertetését.
Toto világosan elmondta, hogy nem megy az Aston Martinhoz, emellett pedig kiváló kapcsolatot ápol a Daimler vezérigazgatójával.”
Wolff döntésében akár az is szerepet játszhat, hogy a koronavírus-járvány, illetve az elhalasztott futamok miatt meghozott költségcsökkentő intézkedések részeként elhalasztják a jövő évre tervezett új szabályok bevezetését. A csapatoknak ráadásul nem kell új autót építeniük, ami jelentősen megnöveli az esélyét annak, hogy a Mercedes dominanciája az idei év után még 2021-ben is kitartson.
Erre rímel Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnökének a véleménye, miszerint kollégája 2021-ben még a Mercedes F1-es istálóját fogja vezetni. A román származású szakember jelen állás szerint az Aston Martin csapatfőnöke lesz a jövő évtől, így jobban beleláthat a történésekbe, mint másik nyolc kollégája. Persze, Wolffnál ő sem tudhat többet, amit igyekezett is hangsúlyozni.
Nem én vagyok a legjobb ember [a válaszadásra], jobb lenne, ha erről Totót kérdeznék meg
– fogalmazott. – Ha mindenképpen tippelnem kéne, azt mondanám, idén és jövőre a Mercedes F1-es csapatát fogja vezetni, és újabb világbajnoki címmel megpróbál történelmet írni. Jelenleg is ez az, amire koncentrál. Egy kivételével az összes csapatfőnökök között zajló megbeszélésen részt vett. Nem hiszem, hogy mással foglalkozna, de még egyszer mondom, erről jobb lenne őt megkérdezni.”
Ezzel ellentétes álláspontot képvisel a Christijan Albers korábbi F1-es pilóta, aki a világbajnokság mezőnyében a Minardi, a Midland és a Spyker színeiben is versenyzett, majd 2001 és 2004 között a DTM-ben szerepelt a Mercedesnél. A holland De Telegraaf szerint Albers továbbra is tartja a kapcsolatot korábbi munkatársaival, erre alapozva állítja, hogy Wolff és a Daimler vezetése között megromlott a kapcsolat, ami kérdésessé teheti az osztrák üzletember maradását.