Miután a koronavírus-járvány jelenleg nem teszi lehetővé, hogy valódi pályákon rendezzenek versenyeket, az autósport világának egy része esport-futamokkal pótolja valamelyest az izgalmakat. A Forma-1-ben ezen a hétvégén nem lett volna nagydíjhétvége, így virtuális versenyt sem tartanak, de ettől még az elmúlt hét nap sem telt eseménytelenül.
Szombaton folytatódott a The Race által szervezett All Star sorozat. Az elmúlt két hét során a részvevők pontokat is kaptak teljesítményükért, a bajnokság pedig most, a Nürburgringen ért véget. A győztes a McLaren szimulátorpilótája, a legutóbbi főfutamot is megnyerő, így háromból három győzelemmel záró Erhan Jajovski lett. A profi autóversenyzők közül a dobogó legalsó fokán záró Formula E-pilóta, Maximilian Günther lett a legjobb, aki 30 ezer dolláros nyereményét jjótékony célokra fogja felajánlani. Esteban Gutiérrez 8. lett, amivel ő a legeredményesebb egykori F1-es versenyző.
Ahogyan azt már megszokhattuk, megrendezték a Legends Trophy aktuális fordulóját is. Az első futamon Jenson Button indulhatott a pole pozícióból, miután az időmérő edzésen az utolsó pillanatban, mindössze 3 ezredmásodperccel előzte meg az ötszörös Le Mans-győztes Emanuele Pirrót.
Ez végül döntőnek bizonyult, hiszen míg 2009 világbajnoka végig vezetve nyerte meg a futamot, addig riválisa már az elején balesetbe keveredett, és visszaesett a 14. helyre.
Button mögött Juan Pablo Montoya, valamint Jan Magnussen állhatott fel a virtuális dobogóra.
„Az ember még akkor is görcsösen fogja a kormányt, és próbál pályán maradni, ha 2 másodperces előnye van – utalt a leintés után Button arra, hogy a látszat ellenére nem nehéz futama volt. – Nagyon könnyen bajba kerülhettem volna, mert az autó hátulját nem lehet érezni.”
A fordított rajtrácsos második versenyt a 2003-as ralivilágbajnok, Petter Solberg nyerte.
A norvég pilóta az élről indult, és végig vezetett, de az utolsó körben a háromszoros Indy 500-győztes Dario Franchitti nekiment az autójának, aminek következtében kipördült. Nem sokkal később már a brit versenyző is az áldozat szerepében volt, miután a Montoya elleni csatában elvesztette uralmát a kocsi felett.
A hétszeres F1-es futamgyőztes így elsőként szelte át a célvonalat, de büntetése miatt Solberg örökölte meg az 1. pozíciót. A szankciók után az Indy 500-at ugyancsak három alkalommal megnyerő Hélio Castroneves, valamint Franchitti végzett a dobogón.
Szombaton lezajlott az IndyCar esport-bajnokságának 5. futama, amelyen Lando Norris volt a vendégszereplő. A brit pilótának ugyan az iRacing játéka és az austini aszfaltcsík sem jelentett újdonságot, de mégiscsak az első versenyét futotta a sorozatban, ami még értékesebbé teszi az időmérőn megszerzett pole pozícióját.
A futam első 11 körében vezette is a versenyt, még a számítógépén előugró ablak sem hátráltatta különösebben. Ekkor kiment tankolni, és a 6. helyre jött vissza, egy körrel később pedig bejött a biztonsági autó. Norris tisztában volt vele, hogy egyszer még ki kell állnia üzemanyagért, de úgy fogta fel, hogy a versenyzés arról szól, hogy a pályán kell megelőzni a riválisokat.
A safety car-fázis után Norris javított is két helyet, de utána megpördült az utolsó kanyarban, és visszaesett a 12. helyre. Twitch-közvetítésében idiótának nevezte saját magát, egyúttal kijelentette, nem kellett volna ennyit beszélnie.
Ennek ellenére nyolc körrel a vége előtt feljött a 2. pozícióba, amikor ismét kiment a bokszba. A 4. helyre, 2 másodperccel az egy kiállást teljesítő Felix Rosenqvist mögé jött vissza. Négy körrel később már ők álltak az élen, már ők álltak az élen, miután az előttük haladók kimentek tankolni.
Ekkor Norris már közvetlenül a svéd pilóta mögött volt, aki a nyomás alatt megpördült, és visszaesett a 3. pozícióba. Pato O’Ward még utolérte a brit versenyzőt, de megelőzni nem tudta, így Norris megnyerte első futamát a sorozatban. Később elárulta, valamikor a valóságban is szívesen kipróbálná magát Amerikában.
Charles Leclerc és Button is elindult az SRO E-sport GT Series bajnokság első, Silverstone-ban rendezett futamán. A monacói pilóta a Ferrarit, míg 2009 világbajnoka a McLarent képviselte a versenyen. Rajtuk kívül Vitantonio Liuzzi vett részt a viadalon egykori F1-es versenyzőként.
Az időmérő edzésen Button a 15., míg Leclerc a 23. helyet szerezte meg. Ezek után nem meglepő, hogy az egyórás futamon is előbbinek ment jobban, egészen a 7. helyig küzdötte fel magát. Ekkor viszont hirtelen eltűnt a képernyőről, és visszaesett a mezőny végére. A kommentátorok sem tudták pontosan, hogy mindez büntetés miatt történt, vagy elment az internetkapcsolata, mint ahogy az sem derült ki, hányadik helyen végzett, mivel a közvetítésben csak az első 24 helyezettet írták ki. Leclerc-t a 20. pozícióban intették le.
Hétfőn a második fordulót rendezték a WTCR esport-bajnokságában, ahol szimulátoros versenyzők valódi pilótákkal, köztük Michelisz Norberttel mérték össze tudásukat. A tavalyi világkupagyőztes ezúttal jobb eredményeket ért el, mint legutóbb a Hungaroringen, hiszen az első futamot a 18., míg a másodikat a 13. helyen zárta. Tassi Attila egyik versenyt sem tudta befejezni.
A magyar sikerek ezúttal sem maradtak el, hiszen Báldi Gergő a két héttel korábbi alkalomhoz hasonlóan megnyerte a nyitófutamot. A második versenyen az első tíz pilóta fordított sorrendben állt fel a rajtrácsra, aminek köszönhetően Barna Martin indulhatott a pole pozícióból.
A magyar versenyző végül a 2. helyen fejezte be a futamot, a győztes a szlovák színekben induló Bánki Bence lett.
A „valódi” pilóták közül Esteban Guerrierit kell megemlíteni, aki sokáig a 3. helyen állt, azonban a végén kicsúszott, és csak a 11. pozícióban végzett.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség, valamint a Magyar E-sport Szövetség közös szervezésében elindul az első Országos GTSport Autószimulátor Bajnokság, amelyre minden, 16. életévét betöltött magyar állampolgár jelentkezhet. A részvevők Playstation 4-en, a Grand Turismo Sport játékával mérhetik össze tudásukat. A széria hat fordulóból, valamint a középdöntőből és a fináléból fog állni. Az első futamot május 3-án rendezik.