Normális esetben magyar idő szerint ma reggel lezajlott volna a Kínai Nagydíj, azonban a koronavírus-járvány miatt a szezon negyedik futamát sem lehetett megrendezni. Ahogyan azt már megszokhatták, az F1 a virtuális térben igyekszik valamelyest pótolni a versenyzés izgalmait, és a valóságnak megfelelően a mezőny ezúttal a sanghaji pályán csapott össze.
A jelenlegi F1-es pilóták közül a két héttel ezelőtt indulók ma is részt vettek a futamon, hetedikként pedig Carlos Sainz is csatlakozott hozzájuk. A spanyol pilóta a McLarenben versenyzett, vagyis a többiekhez hasonlóan abban az istállóban, amelyben a valóságban is pályára gurulna.
Rajtuk kívül ott volt a mezőnyben Juan Manuel Correa, aki a tavalyi spái F2-es futamon szenvedett életveszélyes sérüléseket. Az autósporton kívülről érkezők közül Ian Poulter golfozó, valamint két futballista,
a Real Madridban játszó Thibaut Courtois, valamint a Lazio-csatár Ciro Immobile volt ott a rajtrácson.
Az időmérő edzésen a legutóbbi futamot megnyerő Charles Leclerc volt a leggyorsabb, a monacói pilóta 1:29.607-es idővel szerezte meg a pole pozíciót. Mellőle Alexander Albon, mögüle a Haas tesztpilótája, Louis Deletraz indulhatott, miután az eredetileg 2. helyen végző George Russellt, illetve a 4. Stoffel Vandoorne-t öt hellyel hátrasorolták. Lando Norris ezúttal még az időmérőn sem tudott részt venni, sőt, szokásával ellentétben Twitch-csatornáján sem közvetített.
A rajtnál Leclerc kilőtt, Albonnak pedig sikerült megtartania a 2. helyet. A 3. helyre Esteban Gutiérrez jött fel, de nem sokáig volt ott, hiszen az első versenyt megnyerő Guanyu Zsu pár kanyarral később megelőzte. A rajt nagy vesztese Sainz volt, aki megpördült és a falnak csapódott, így visszaesett a mezőny végére.
Az első körökben Albon nem szakadt le a Ferrari pilótájáról, azonban csata nem alakult ki közöttük.
A középmezőnyben Russell már a harmadik kör végén kiállt kereket cserélni, a brit pilóta valószínűleg úgy számolt, hogy jobb tempójának köszönhetően többeket is át tud ugrani. Antonio Giovinazzi egy körrel később szintén kereket cserélt. A két versenyző Poulter mögé esett vissza, és ugyan a brit pilóta kicsit nekiment hátulról, végül mindketten meg tudták előzni.
Az ötödik körben Albon, a hatodikban pedig Leclerc is kiállt a bokszba, a thai versenyző pedig átugrotta riválisát. Mögöttük szintén helycsere történt, hiszen Vandoorne megelőzte Zsut. Mivel a futam ezen periódusában még nem mindenki volt kint kereket cserélni, ezért nem az élre álltak vissza.
A mezőnyben pedig érdekes kalandokba keveredtek, amikor Courtois-t, majd pedig Correát előzték meg.
A 12. körben Leclerc megelőzte Albont, de a manővert sajnos nem láthattuk a közvetítésben. A monacói versenyző ezzel feljött a 2. pozícióba, a vezető, de a kerekécseréjét még el nem végző Sainz mögé. Ez egészen a 13. kör végéig volt így, ekkor a monacói pilóta visszavette a vezetést. Mögöttük Vandoorne kapott egy 3 másodperces büntetést, így Zsunak nagy esélye nyílt a dobogós helyezésre.
A következő körökben az első két helyen nem változott a sorrend, viszont a Renault kínai F2-es pilótája elment Vandoorne mellett. Ekkor közel 3 másodperces hátrányban autózott Albonhoz képest, így volt esély arra, hogy utolérje őt. Leclerc eközben egy picit meglépett az élen.
Zsu azonban nem tudta leszakítani Vandoorne-t, így a belga pilóta folyamatosan nyomást helyezett rá. A 22. körben pedig vissza is előzte a kínai versenyzőt, így Leclerc és Albon első két helye biztosnak látszott.
A sorrend végül nem változott, Leclerc 2 és fél másodperccel hamarabb ért célba, mint Albon. Vandoorne büntetésének köszönhetően Zsu lett a 3., Russell a 4., Nicholas Latifi a 9., Sainz pedig a 10. helyen futott be. Giovinazzi a futam közepén kilépett a játékból, vélhetően neki is technikai gondjai adódtak.
Leclerc ezzel duplázni tudott, hiszen Melbourne után Kínában is győzött. A monacói versenyző 51 ponttal vezeti a nem hivatalos bajnokságot, 11 egységgel megelőzve Zsut, és további 3-mal Vandoorne-t. Két hét múlva a Holland Nagydíj következne, de a zandvoorti pálya nincs benne az F1 hivatalos játékában, így a következő helyszínről az F1 hivatalos Twitter-oldalán lehet szavazni.
E verseny előtt rendeztek egy futamot a profi esport-pilóták számára is. Az időmérő edzésen Bereznay Dániel a 6. helyet szerezte meg, de remek rajtjának köszönhetően rögtön a 4. pozícióban találta magát, sőt, nem sokkal később már harmadikként autózott. A bokszkiállások után megtartotta a dobogós helyet, de utána két riválisa is megelőzte, így az 5. pozícióban intették le.
A legtöbben már bemelegedve érkeztek a Virtuális Kínai Nagydíjra, hiszen a hét során más eseményeken is részt vettek. Kedden folytatódott a Race for the World elnevezésű jótékonysági sorozat, ahol a múlt alkalomhoz hasonlóan ezúttal is akadtak technikai problémák, aminek következtében mind a belgiumi, mind a bakui időmérő edzést meg kellett ismételni.
Az első futamot Luca Albon, Alexander öccse kezdhette meg az élről, de Leclerc rögtön lerajtolta, majd nem sokkal később Lando Norris is megelőzte.
A monacói és a brit versenyző egészen utóbbi kiállásáig hatalmas csatát vívott, többször is megelőzték egymást. Végül a Ferrari pilótája győzedelmeskedett.
Azerbajdzsánban szintén egy Albon indulhatott az élről, de ezúttal Alexander futotta meg a leggyorsabb kört. Öccsével ellentétben neki sikerült megtartania a vezető pozíciót, így Leclerc előtt megnyerte a versenyt. Utóbbi azért nem szomorkodhatott, hiszen négy futam után vezette a pontversenyt.
Pénteken Barcelonában és Spielbergben fejeződtek be a küzdelmek.
Az első versenyen szinte végig Arthur Leclerc. Charles öccse vezetett, de az utolsó körben Vandoorne megelőzte, így meg kellett elégednie a 2. pozícióval. Bátyja csupán a 8. helyről rajtolhatott, de a leintésre feljött közvetlenül a dobogósok mögé.
Ennek megfelelően a Ferrari pilótája volt a bajnoki cím legnagyobb esélyese, azok után meg pláne, hogy Ausztriában megszerezte a pole pozíciót. A 22 esztendős versenyző a futam nagy részében az élen állt, de a végén Alex Albon megelőzte őt. Amikor megpróbálta visszavenni a pozíciót,
a thai pilóta ugyanúgy leterelte a pályáról, mint ahogyan azt csapattársa, Max Verstappen tette tavaly a valóságban.
Leclerc azonban így is bajnok lett, 19 ponttal megelőzve Luca Albont. A 3. és a 4. pozícióban testvéreik, Alex, illetve Arthur végeztek. Ami azonban ennél lényegesen fontosabb, hogy a három alkalommal összesen 70 ezer dollárt gyűjtöttek, amit a koronavírus elleni küzdelem jegyében a WHO-nak utalnak át.
A monacói versenyző szombaton újabb sikert aratott. A Veloce Esports által szervezett eseményen, ahol a részvevők egyenes kieséses rendszerben, kétkörös futamokban mérték össze tudásukat, a Silverstone-ban rendezett finálét Nicholas Latifi ellen vívta. A két győzelemig tartó párharcban nem volt szükség döntő versenyre, hiszen Leclerc mindkét futamot behúzta a kanadai versenyző ellen.
Verstappen esport-csapata ismét indított egy virtuális bajnokságot. A versenyautó ezúttal az a Lorus 79-es, amelyet többek között Mario Andretti használt másfél éven keresztül, és 1978-ban ennek a vloánja mögött szerezte meg egyetlen világbajnoki címét.
Az első két futamot Silverstone-ban tartották, ám nem a jelenlegi, hanem a 2010 előtti vonalvezetésen. A 12 körös nyitóversenyen Verstappen pole pozícióból indulva rajt-cél győzelmet aratott. Norris szintén ott volt a mezőnyben, de a 9. helyről rajtolva rögtön balesetbe keveredett, emiatt pedig csupán a 35. helyen fejezte be a futamot.
A 2. futam szintén jól indult a holland pilóta számára, de a harmadik körben a DTM-ből ismert Daniel Juncadella megtámadta a vezető pozícióért.
A Red Bull pilótája egészen a fűig terelte riválisát, de amikor az visszatért a pályára, a két autó összeért, és Verstappen a levegőbe repült. A 22 esztendős versenyző emiatt csak a 18. helyen ért célba. A futamot a Forma-2 újonca, Felipe Drugovich nyerte. Norris mindössze egy kört tudott megtenni, így csak 27. lett.
Pénteken az Oulton Parkban folytatódtak a küzdelmek. Verstappen ezúttal nem nyert, de mindkétszer a dobogóra tudott állni, hiszen előbb a 3., majd 2. pozícióban végzett. Ami a futamgyőzelmeket illeti, az Audi gyári GT-pilótája, Kelvin van der Linde duplázni tudott. Norrisnak most sem volt szerencséje, hiszen a két futamon egyetlen kört sem sikerült befejeznie.
Szombat este folytatódott az All Star Battle is, a mezőny ezúttal a Lime Rock Parkban versenyzett. A múlt heti alkalomhoz hasonlóan a győzelmet ezúttal is a McLaren esport-pilótája, Erhan Jajovski szerezte meg, miután a 2. pozícióból indulva a rajtnál rögtön átvette a vezetést.
Az esemény keretei között megrendezett Legends Trophy most sem maradt el, és más ismert pilóták mellett Emerson Fittipaldi, Jacques Villeneuve, valamint Jenson Button ismét ott volt a mezőnyben.
Utóbbi a pole pozíciót is megszerezte a McLaren M23-asokkal futott időmérőn. A rajtnál azonban Jan Magnussen a 3. helyről rögtön az élre ugrott, később pedig hiába támadta őt folyamatosan a brit versenyző, sikerült elsőként célba érnie. Ezzel ő lett az első, aki két futamot is meg tudott nyerni.
A fordított rajtráccsal induló második futamot Juan Pablo Montoya nyerte. A kolumbiai pilóta a 2. helyről rajtolt, de a pole-ból induló kétszeres ralivilágbajnok, Petter Solberg nagyon későn startolt. Ennek Montoya örülhetett, a többiek viszont kevésbé, mivel pillanatokkal később hatalmas tömegbaleset alakult ki. Magnussen az utolsó helyről egészen az 5. pozícióig jött fel.