RED BULL RING, AUSTRIA - JUNE 29: Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W10, Pole Sitter Charles Leclerc, Ferrari SF90 and Max Verstappen, Red Bull Racing RB15 driving into Parc Ferme during the Austrian GP at Red Bull Ring on June 29, 2019 in Red Bull Ring, Austria. (Photo by Steven Tee / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Újabb értekezletet tartottak a Forma-1 jogtulajdonosa és a csapatok részvételével az idei szezon megrendezésével kapcsolatban. Kezd körvonalazódni, mi lehet a megoldás, de végleges döntés még nem született.
Továbbra is bizonytalanság uralkodik a világban, így Európa-szerte is azzal kapcsolatban, hogy a koronavírus mikorra szorítható vissza, és milyen formában indulhat újra az élet. Ennek következtében nem tudni azt sem, hogy mikor lehet újra közönségrendezvényeket tartani, és mikor lazulnak az utazást érintő korlátozások.
E két szempont befolyásolja leginkább a Forma-1 idei szezonjának indulását. Hivatalos megerősítés egyelőre nincs, de az világosnak tűnik, hogy augusztus vége előtt csak zárt kapus versenyeket lehet rendezni (azt egyelőre nem tudni, hogy a Magyar Nagydíjat ez miként befolyásolja), erre viszont az ausztriai Red Bull Ring és az angliai Silverstone is hajlik.
Csütörtökön a jogtulajdonos és a csapatok képviselői újabb tanácskozást tartottak, a Racefans értesülése szerint az idénynyitóra a Red Bull Ringet célozták meg, utána pedig akár három futamot is tarthatnak Silverstone legalább két nyomvonalán. A BBC viszont azt állítja, a Brit Nagydíj helyszínén két futamot terveznek.
Lezárt pálya esetén a Red Bull Ringen akár az eredeti, július 3-5. közötti időpontnál hamarabb is lehetne versenyezni, de a Racefans úgy tudja, a promóter nem hajlik a dátum megváltoztatására.
„A Red Bull Ring kulcsrakész létesítmény, nagyon rövid idő alatt fel lehet készíteni, hogy megfeleljen az FIA elvárásainak – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke a Sky Sportsnak még a megbeszélés előtt. – Abszolút megvalósítható, hogy a verseny zárt kapuk mögött fusson le” – tette hozzá a brit szakember.
„Szerintem szakaszosan lehet majd visszatérni a nagydíjak teljes megrendezéséhez. Egyeztetünk bizonyos pályákkal kapcsolatban, közönség nélküli eseményekről, amelyek során csak a tévére összpontosítanánk korlátozott számú helyszíni személyzettel, hogy elindíthassuk a bajnokságot. A foci és más sportágak is hasonló utat követnek” – tette hozzá.
Horner elárulta, a döntés elsősorban az osztrák promóteren és a Red Bullon múlik, valamint a helyi hatóságokkal való együttműködésen. Hozzátette, még mindig bíznak abban, hogy 18 futamot meg lehet tartani az idén.
A Racefans arról is beszámolt, hogy Silverstone-ban négy hét alatt három futamot is megrendezhetnek (ez azonban szinte biztosan a Magyar Nagydíj elhalasztását okozná). Azt az eshetőséget elvetették, hogy a pályán visszafelé haladjon a mezőny, de így is legalább kétféle nyomvonalat használnának, bár
egyelőre csak a nagydíjpálya rendelkezik a szükséges, Grade 1 besorolással.
A Brit Nagydíj kézenfekvő, hiszen tízből hét csapat a környéken működik, a Ferrari, az Alpha Tauri és az Alfa Romeo Racing személyzetét pedig közeli szállodákban helyeznék el. A portál úgy tudja, a Liberty Media kész megtéríteni a pályán a jegybevétel elmaradásából fakadó kiesést.