NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 14: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 and Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 crash during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 14, 2019 in Northampton, England. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel az utóbbi években már nem az a versenyző, aki egykoron volt, legalábbis Martin Brundle szerint. A szakkommentátorként dolgozó expilóta úgy gondolja, hogy a négyszeres világbajnok 2014-ben direkt nyújtott gyenge teljesítményt a Red Bullnál, majd a ferraris éveiben elveszítette a képességét a kerék a kerék elleni küzdelemre.
A Ferrarinak az a célja, hogy jövőre is megtartsa Sebastian Vettelt, mindezt azonban sajtóhírek szerint kevesebb fizetésért tenné csak meg, és csak egyéves kontraktust kötne a némettel. Eközben Bernie Ecclestone, az F1 korábbi ügyvezető igazgatója, egyben Vettel barátja azt tanácsolja a négyszeres világbajnoknak, hogy keressen más csapatot, vagy hagyjon fel a versenyzéssel.
Kétségtelen tény, hogy a Ferrari versenyzőjének legutóbbi néhány szezonja nem úgy alakult, ahogyan azt az ember egy ilyen sikeres pilótától várná, 2014 után tavaly másodszor is kikapott aktuális csapattársától, teljesítménye pedig sokak szerint csak árnyéka annak, amit pályafutása korábbi szakaszában nyújtott.
Miután 2013-ban negyedszer is világbajnok lett, utolsó Red Bullnál eltöltött szezonjában először esett meg vele, hogy csapattársa legyőzte az év végi összesítésben. A Toro Rossótól előléptetett Daniel Ricciardo ráadásul versenyeket is tudott nyerni a 2014-es szezonban, ami Vettelnek nem jött össze. Ezt az évet elevenítette fel Martin Brundle az F1 Racing hasábjain. A jelenleg a Sky Sports szakkommentátoraként dolgozó expilóta a mai napig kételkedik benne, hogy Vettel mindent beleadott.
Köztudott a négyszeres világbajnokról, hogy nem tetszettek neki az abban az évben bemutatkozó hibrid-autók, a Renault gyengélkedése miatt ráadásul a vb-címre sem volt esélye, ez pedig a motivációjára is kihatott. Brundle szerint azonban más is volt a háttérben.
„Soha nem értettem Seb rettenetes szezonját abban az évben, amikor Ricciardo megérkezett. Folyamatosan mondogatta, hogy mennyire gyűlöli a hibrid autókat, amikor azonban átigazolt a Ferrarihoz, rögtön gyors lett.
Mindig is azon morfondíroztam, hogy azért ment-e lassan 2014-ben, mert aktiválnia kellett a kilépési záradékát"
– utalt Brundle arra az eshetőségre, hogy Vettel csak akkor igazolhatott át 2015-re a Ferrarihoz, ha a szezon egy bizonyos pontjáig a szerződésében foglalt kitételnél rosszabbul szerepel.
Az ex-pilóta szerint azonban bárhogy is történt, „akkor távoznia kellett, mert még egy olyan szezon Danny Ricc mellett, és az értéke közel nullára csökkent volna." Más kérdés, hogy Vettel az utóbbi két évben sokak szerint így is rengeteget veszített az ázsiójából, miután 2018-ban és 2019-ben is vezetői hibák tucatjait mutatta be.
Brundle szavaiból egyértelműen kiderül, hogy már nincs olyan jó véleménnyel a négyszeres világbajnokról, mint régen, és ez a pályán és az azon kívüli viselkedésére is igaz.
„Szerintem a helyzetértékelése a kerék a kerék elleni csatáknál egyszerűen eltűnt, ez pedig kritikus. Mindig is elég magas feszültségi szinten működött, de manapság az alapbeállítottsága az, hogy dühös lesz, egyfolytában a lekörözöttekre panaszkodik és a többi. Ez pedig szomorú. Emlékszem arra az időre, amikor csak megjelent mosolyogva egy hátizsákkal, és készen állt a versenyzésre. Imádtam akkoriban."