Lando Norris múlt héten remekül debütált az IndyCar virtuális sorozatában, és rögtön megnyerte az austini pályán rendezett futamot. A McLaren pilótája később kijelentette, ha nem is most, de pályafutásának egy pontján szeretne versenyezni Amerikában, és az Indy 500-on is szívesen kipróbálná magát.
A legendás esemény virtuális változata azonban biztosan nem növelte a brit pilóta motivációját ezzel kapcsolatban, mivel botrányos körülmények között esett el a győzelemtől. Simon Pagenaud, a „valódi” változat tavalyi győztese ugyanis minden bizonnyal szándékosan tette tönkre riválisa versenyét.
Az események kiindulópontja az volt, hogy a 8 körrel a 35 körös futam vége előtt Norris a belső íven megelőzte Graham Rahalt, aki az ütközés elkerülése érdekében jobbra húzódott.
A problémát az okozta, hogy a külső íven Pagenaud haladt, és a két pilóta összeért, a francia versenyző pedig a falnak ütközött, és elszállt az esélye a győzelemre.
Pagenaud azonban folytatta a versenyt, és amikor kiment a bokszba, hogy megjavítsák sérült autóját, szavaiból egyértelműen arra lehetett következtetni, hogy ki akarja ütni Norrist. Versenymérnöke szerint a brit pilóta manőverét a valóságban lehetetlen lett volna végrehajtani, a francia pilóta elsősorban emiatt haragudhatott rá.
3 körrel a vége előtt az élmezőny utolérte Pagenaud-t, aki lelassított, emiatt pedig a McLaren pilótája hátulról nekiment, és kiesett a versenyből.
A francia pilóta az ütközés után rögtön kijelentette, hogy ő csupán a bokszba szeretett volna kimenni, és nem voltak ilyen szándékai, de ez a pár perccel korábbi események fényében nehezen hihető.
A leintés után a futamot élőben közvetítő Norris beszélt ellenfelével, ám utóbbi szavait nem lehetett hallani, így a 20 éves pilótának kellett tolmácsolnia a nézők felé. Állítása szerint Pagenaud elnézést kért tőle, és azt mondta neki, hogy csupán le akarta lassítani, mert azt szerette volna, hogy Oliver Askew nyerjen. Azt már Norris tette hozzá, hogy mindezt úgy próbálta megtenni, hogy a kanyar közepén befékezett előtte. A brit pilóta ezután elárulta, ezzel rengeteg ideje veszett kárba.
„Tudod, hány órát töltöttem azzal, hogy egyenesen menjek, aztán balra kanyarodjak? – kérte számon riválisát. – Szerintem összességében 24 órát is beleöltem, hogy minél közelebb legyek a tökéleteshez.”
Norris úgy véli, ez az egész csupán arról szólt, hogy valakit nagyon zavart, hogy nem egy IndyCar-versenyző nyeri meg a futamot, ezért nemes egyszerűséggel tönkretette a versenyét. Ezt valódi pályán nyilvánvalóan nem csinálta volna meg, de néhányan nem veszik eléggé komolyan az esportot, mondván, csak játék.
Azonban nem csupán a pilóták töltenek el rengeteg időt azzal, hogy minél jobban szerepeljenek.
„Nekem ott volt Jarv [Andrew Jarvis, Norris versenymérnöke], a mérnökök, és a stratégiát kialakító srácok – magyarázta. – Lehet, hogy otthon vagyunk, és semmi egyebet nem csinálunk, de akkor is sok időt ölünk ebbe bele. Ők is rengeteget dolgoznak, pedig foglalkozhatnának mással is, például lehetnének a családjukkal.”
Pagenaud azóta nem szólalt meg az esettel kapcsolatban, de a Twitteren sokatmondó bejegyzést osztott meg. A kutyáját odaültette a kormány elé, a kép fölé pedig azt írta, hogy még az eb is több türelemmel rendelkezik a volán mögött, mint a francia pilóta néhány ellenfele.
Az amúgy sem rózsás helyzetet tovább rontja, hogy nem Norris esete volt az egyetlen incidens a futam végén, amely esetében felmerült a szándékosság gyanúja. Az utolsó körben előbb Patricio O’Ward ütötte ki Marcus Ericssont, majd pár másodperccel később Askew-t Santino Ferrucci fosztotta meg a győzelemtől.
A közösségi médiában mindketten bocsánatot kértek riválisuktól. Ferrucci hozzátette, a valóságban soha nem tenne ilyet, ami annak fényében érdekes, hogy 2018-ban, még Forma-2-es versenyzőként Silverstone-ban szándékosan nekiment akkori csapattársának, Arjun Maininak.
Az amerikai pilótát felfüggesztették, ráadásul a Haas is megvált tőle.
A futamot Scott McLaughlin nyerte, de a verseny inkább arról marad emlékezetes, hogy néhány versenyzőnek pár kör alatt sikerült lerombolnia az eddig sokat dicsért virtuális IndyCar reputációját.