Több műszaki témájú vita is felmerült a Forma-1 előszezoni tesztelése során, ezek várhatóan az Ausztrál Nagydíj során gyűrűztek volna be, ha az idénynyitónak szánt versenyt nem fújják le a koronavírus miatt. A Ferrari tavalyi motorja körüli botrány mellett a Mercedes DAS rendszere és a Racing Point idei autója is feltűnést keltett, utóbbit rögtön pink Mercedesként kezdték emlegetni.
Ennek oka, hogy a silverstone-i istálló idei modellje ránézésre a tavalyi világbajnok autó kiköpött mása, de Andrew Green technikai igazgató leszögezte, noha a szabályok adta kereteken belül átvettek komplett alkatrészeket a Mercedestől, az autójuk önálló munka eredménye, amit befolyásolt az, hogy tavaly óta a Mercedes szélcsatornáját használják a fejlesztésekre.
Ez azonban nem győzte meg az ellenfeleket, elterjedt a pletyka, hogy Melbourne-ben óvást nyújtottak volna be a versenyképesnek ígérkező autó eredményétől függően. Green azonban az Autosportnak kijelentette, a csapatnál nem igazán tudják, hogy milyen alapon lehetne kifogásolni az autó szabályosságát.
Amikor bemutattuk az autót, egyeztettünk az FIA-val, eljöttek a gyárunkba és megnézték, hogy mit csinálunk, áttekintették az autó terveit is
– árulta el Green. – Még azt is megtették, hogy elkérték a Mercedestől a tavalyi autójuk terveit és összehasonlították a miénkkel. Alapos ellenőrzést végeztek, és teljesen meggyőződtek arról, hogy mi terveztük az autót, amit pályára vittünk. Lehetséges, hogy akadnak hasonlóságok a Mercedesszel, de csak hasonló, és nem ugyanaz. Úgyhogy ez ellen nem lehet óvni."
A lap megkeresésére az FIA megerősítette Green állítását. A technikai igazgató szerint az ellenfelek elsősorban azért feldúltak, mert ők nem használták ki a lehetőséget. Elismerte, az idei autójuk teljesen más a korábbiakhoz képest, ezt az is bizonyítja, hogy nem a Red Bull által alkalmazott magas padlószögű koncepciót alkalmazzák, hanem a Mercedes filozófiáját.
Most semmi sem kötelezett minket arra, hogy bármit is áthozzunk 2020-ra, korábban viszont nagy nyomás volt rajtunk, hogy az autó nagy részét továbbra is használjuk,
attól függően, hogy milyen pénzügyi helyzetben voltunk – magyarázta Green. – Ez az első év, amikor tiszta lappal kezdhettünk, és optimalizálhattunk arra, amit megvásároltunk a Mercedestől. Ez logikusnak tűnt. Miért küzdjünk egy olyan koncepció ellen, ami bevált és mi is átvettük. Miért ne hangoljuk össze a kettőt? Ez viszont nyilvánvalóan teljesen új autót eredményez."