A Mercedes trükkös kormánya és a Ferrari tempójának hiánya mellett a Racing Point szolgáltatta a Forma-1-es előszezoni tesztelés harmadik nagy beszédtémáját. A silverstone-i székhelyű istálló a világbajnoki címvédő tavalyi autójára megszólalásig hasonlító versenygéppel gurult ki a barcelonai pálya aszfaltjára, mire a riválisok egy emberként ráncolták össze a szemöldöküket.
Noha senki sem vádolta nyíltan a Racing Pointot azzal, hogy a szabályokat megkerülve olyan részeket is vásárolt a Mercedestől, amelyeket tilos, azóta is folyamatosan megy a célozgatás és szurkálódás az RP20-as kódjelű autó miatt. Andrew Green, az istálló technikai igazgatója többször is kijelentette: nem csináltak semmi szabálytalant, a riválisok reakcióit pedig azok saját teljesítményük miatti frusztráltságának tudja be.
Egyelőre nehéz megítélni, hogy mire lehet képes a Racing Point a tavalyi Mercedes klónjával, sokan azt sem tartják elképzelhetetlennek, hogy a szezon első versenyein még a top 3 küzdelmeibe is beleszólhatnak, de a negyedik helyre mindenképp jó eséllyel pályáznak. Utóbbi nem lenne ismeretlen terep a csapatnak, hiszen még Force India néven zsinórban két idényben, 2016-ban és 2017-ben is negyedikek lettek.
Green szerint az, hogy az akkori anyagi nehézségeik mellett is képesek voltak erre, előre jelezte, hogy miután az istállót 2018 végén felvásárolta a Lawrence Stroll által vezetett konzorcium, előbb-utóbb jönni fognak az eredmények.
„Szerintem mindez arra vezethető vissza, hogy néhány csapat nem végzett olyan jó munkát, mint kellett volna – nyilatkozta az Autosportnak a riválisok panaszaira reagálva. – Mi két egymást követő évben is képesek voltunk a negyedik helyen végezni úgy, hogy szinte semennyi pénzünk sem volt. Napról napra léteztünk, és mégis negyedikek lettünk a pontversenyben. Megmutattuk, hogy szinte a semmiből is meg tudjuk ezt csinálni.
Úgyhogy aki azt gondolja, hogy egy ilyen csapat, miután pénzhez és forráshoz jut, nem fog fejlődni, az naiv. Szerintem ők egyszerűen csak elmaradtak a várakozástól, a frusztrációjuk nagy része valószínűleg belülről fakad, mert rájöttek, hogy nem végeztek elég jó munkát.
Én legalábbis ezt gondolnám külső szemlélőként. Megkérdezném az aero részlegtől, hogy »ugyan már srácok, mi a fészkes fenét műveltek?«"
Green tartja magát ahhoz, hogy egyszerűen csak lemásolták a W10-est, amihez nem kaptak külső segítséget, így nem is érti, hogy mi a többiek problémája. Azt is elárulta, hogy már a korábbi években is eszükbe jutott ez a megoldás, akkor azonban egyszerűen nem volt elég pénzük hozzá. „Nem tudom, hogy mi miatt kellene panaszkodniuk. Amit mi csináltunk, az teljesen legális. Annyit teszünk, hogy a szabályok adta kereteken belül versenyzünk, szerintem ez a játék erről szól. Adottak a szabályok, mi pedig olyan gyors autót csinálunk, amilyet csak tudunk. Ha más csapatok számunkra ismeretlen okok miatt más utat választanak, az az ő döntésük. Megvolt a lehetőségük, hogy pontosan ugyanazt megcsinálják, amit mi, de úgy döntöttek, hogy nem. Ennek az okait én nem ismerem.
Nagyon régóta meg akartuk már ezt csinálni, de nem volt meg hozzá a költésgvetésünk. Természetes volt, hogy megtesszük.
Az pedig csak bátorít, hogy az emberek rólunk beszélnek és miattunk panaszkodnak. Ez jó jele annak, hogy valami igazán jót csináltunk. Ha a mezőny végén lennénk, senki még csak meg sem említené, hogy mit tettünk."