MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 12: George Russell of Great Britain and Williams and Alexander Albon of Thailand and Red Bull Racing look on in the paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of Australia at Melbourne Grand Prix Circuit on March 12, 2020 in Melbourne, Australia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
George Russell, a Williams Forma-1-es pilótája érdekes dologra mutatott rá: a koronavírus-járvány miatt elszaporodó online versenyek közelebb hozták egymáshoz a mezőny néhány tagját, és új barátságok szövődtek.
A koronavírus-járvány miatti motorsporttól mentes időszakban nagy népszerűségnek örvendenek a különböző online sorozatok, amelyeken előszeretettel vesznek részt a hirtelen tengernyi szabadidővel rendelkező valódi pilóták (nem esportolók) is. Az F1 által elindított bajnokságban több jelenlegi F1-es versenyző is indul, a legtöbbjük a kényszerszünet alatt kezdett el komolyabban foglalkozni a szimulátorozással, George Russell, a Williams pilótájának elmondása szerint pedig mindez a köztük levő köteléket is szorosabbra fonta.
Russell is azok közé tartozik, akik kaptak a jelenlegi alkalmon, és elkezdtek komolyabban foglalkozni a virtuális versenyekkel. Hasonlóan tett többek között Charles Leclerc, a Ferrari monacói pilótája, vagy Alex Albon, a Red Bull versenyzője.
Az F1-ben tavaly bemutatkozó brit úgy érzi, ennyi jár a valódi versenyzés nélkül maradt szurkolóknak.
„Úgymond kötelességemnek érzem, hogy egy kis szórakozást nyújtsak az F1-es rajongóknak – mondta az F1 Nation Podcastnak. – Itt vannak ezek az elképesztő, lojális szurkolók, akik most nem szurkolhatnak. Ha egy kis szórakozást biztosíthatunk nekik az esporttal, vagy bármivel, amit online csinálunk, legyen szó streamelésről, vagy bármiről, amit értékelnek és élveznek, az nagyszerű."
A Williams versenyzője arról is beszélt, hogy a mai Forma-1-re egyébként nem jellemző szorosabb kapcsolat alakult ki közte, és a többi online versenyző riválisa között, aminek nagyon örül. „Itt vagyunk mi hatan, én, Charles [Leclerc], Alex [Albon], Lando [Norris], Nicholas [Latifi] és Antonio [Giovinazzi].
A mi kapcsolatunk fejlődött azóta, hogy elkezdődött ez az esportos dolog, különösen ami engem, Alexet és Charles-t illeti. Mindig is barátok voltunk, de mostanában minden nap beszélünk.
Ez teljesen más ahhoz képest, amikor ellenfelek vagyunk. Én és Alex legjobb barátok vagyunk, úgyhogy vele mindig más volt, de ami a többieket illeti, velük nem volt teljesen természetes, hogy ilyen a kapcsolat. De ez jó dolog."
Van, ahol nem a barátkozás a lényeg
Az IndyCar iRacing Challenge hétvégi futamát látva úgy tűnik, nem mindenki gondolkodik úgy, mint Russell. Különösen nagy volt a kontraszt a szervezettség terén egyébként az F1 sorozata növő bajnokság és az F1-es sorozat legutóbbi versenye között. Míg előbbin három pilóta is szándékosan kilökte valamelyik riválisát, amiből később igen nagy botrány lett, addig utóbbin a győzelemért küzdő Albon és Leclerc többször bocsánatot kértek menet közben a másiktól egy-egy keményebb manőverükért, Leclerc pedig egyszer még el is engedte red bullos riválisát, miután úgy érezte, hogy kicsit leterelte őt a pályáról.
Ami az IndyCar virtuális Indy 500-át illeti, a három renitens, a 2016-os bajnok Simon Pagenaud, a Marcus Ericssont kilökő Patricio O'Ward és botrányos előéletű Santino Ferrucci trióból utóbbi is megszólalt. A 2018-ban az F2-ben már több versenyről eltiltott pilóta a cél előtti métereken húzta rá a kormányt a vezető Oliver Askew-ra, utólag pedig azt mondta, csak NASCAR-stílusban vezetett.
Kezdtem utolérni, az utóbbi időben pedig több különböző virtuális sorozatban versenyeztem, és próbáltam NASCAR-os stílusban nekimenni az ajtajának.
Kissé közel kerültem, és szerintem kissé túl agresszív volt a kormánymozdulatom, ez egyértelműen az én hibám."
Kívülről azonban úgy tűnt, hogy Ferruccinak egyetlen szándéka volt: kiütni Askew-t és megakadályozni őt a győzelemben. Végül mindkét versenyző a levegőben repült át a célvonalon, Ferrucci pedig így is harmadik lett. „Végtére egy videojátékban versenyzünk, ő az élen haladt, én pedig mindent megtettem, hogy én legyek az első" – igyekezett bagatelizálni tettét a Dale Coyne Racing versenyzője.