Ezekben a hónapokban a Renault vezetősége jelentős átalakuláson megy keresztül: tavaly október óta átmenetileg Clotilde Delbos tölti be a vezérigazgatói pozíciót, július 1-én pedig a korábban a SEAT elnökeként tevékenykedő Luca de Meo érkezik a helyére. Delbos kinevezése óta a sajtóban időről időre felmerül a kérdés, hogy a franciák 2021-ben is ott lesznek-e a Forma-1 mezőnyében. A koronavírus által okozott gazdasági válság pedig még egy lapáttal rátett a pletykákra, és már olyan híresztelések is szárnyra kaptak, hogy Fernando Alonso visszatérése a csapat maradásán múlik.
Cyril Abiteboul, a Renault F1-es istállójának csapatfőnöke már többször is kijelentette, optimista a jövőre vonatkozóan, és úgy véli, a történtek a többi gyártót is ugyanúgy megviselik. A francia szakember elmondása szerint már belefáradt a témába, de ezúttal is tagadta az ezzel kapcsolatos híreszteléseket. „Cáfolom [a pletykákat], de nem vagyok benne biztos, hogy ezzel le is zárom az ügyet, mert ez a szóbeszéd már örök idők óta terjeng” – idézi az Autoweek.
A Renault nagyon megszenvedte az utóbbi időszakban kialakult krízist, hiszen a gyáraikat be kellett zárniuk, az eladásaik pedig jelentősen csökkentek az elmúlt két hónapban. A fixköltségeket viszont továbbra is fizetni kell, így a cégnél pénzhiány lépett fel.
Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy Bruno Le Maire, Franciaország gazdasági minisztere bejelentette, a vállalat 5 milliárd euró értékű, 90 százalékban garantált kölcsönhöz fog jutni, a garanciát pedig a részvények 15 százalékát birtokló állam állja.
A politikus azonban csütörtökön leszögezte, mindez csak bizonyos feltételek mellett valósulhat meg. Ezek közé tartozik az, hogy a Renault a legfejlettebb technológiát igénylő tevékenységeit továbbra is Franciaországban végzi.
A cég ugyanis az elmúlt években Törökországban, Szlovéniában és Algériában is nyitott gyárat, hogy hatékonyabbá tegyék a termelést. Sőt, állítólag a közeljövőben további strukturális átalakításokat terveznek, amivel körülbelül 2.2 milliárd dollárt (több mint 700 milliárd forintot) spórolnának meg. Sajtóértesülések szerint ennek három franciaországi üzem látná a kárát,
a politikusok pedig el akarják kerülni, hogy a járványra hivatkozva a vállalat felgyorsítsa a folyamatot.
A Renault nehéz helyzete miatt felmerült, hogy más területen, mint például a Forma-1-es csapaton kell spórolni. Ugyanakkor hozzá kell tenni, a vállalat összes kiadását nézve a versenyzés nem számottevő tényező, ellenben remek lehetőség a megjelenésre.
Az istálló helyzete mellett Abiteboul a megüresedő ülés körüli kérdésekre is reagált. A csapatfőnök leszögezte, ezen a téren minden a tervek szerint halad, és a közeljövőben biztosan nem fogják bejelenteni, hogy ki lesz a távozó Daniel Ricciardo utódja. A pozícióra olyan nevek kerültek szóba, mint Alonso, Sebastian Vettel, vagy az utóbbi napokban Valtteri Bottas.