Fernando Alonso fom Spain of Mclaren F1 Team - Renault MCL34 portrait during the Formula 1 2019 Pre-Season Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya in Montmelo, Spain on February 26.
(Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Már az előszerződésnél tarthat Fernando Alonso esetleges visszatérése a Forma-1-be, de egy francia autós lap szerint nem biztos, hogy a Renault fenntartja a csapatát.
Sebastian Vettel távozása a Ferraritól hatalmas lavinát indított el a pilótapiacon. A maranellóiak Carlos Sainz-cal pótolják a négyszeres világbajnokot, a spanyol versenyző helyett pedig Daniel Ricciardo lesz Lando Norris csapattársa a McLarennél. Emiatt most a Renault-n a sor, hogy megtalálja a megfelelő pilótát Ocon mellé.
Az elmúlt napokban több kiadvány is beszámolt arról, hogy Fernando Alonso tárgyal az enstone-iakkal, és akár másodszor is visszatérhet egykori sikereinek helyszínére. A francia Auto Hebdo szerint már előszerződést is kötöttek, a visszatérést pedig akár már az Osztrák Nagydíj előtt be fogják jelenteni.
Egyelőre azonban még egyik fél sem erősítette meg a híreszteléseket, a francia szaklap szerint ennek az az egyik oka, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a Renault jövőre is ott lesz a rajtrácson.
Megismétlődik 2009?
A koronavírus okozta gazdasági válság következtében Bruno Le Maire, Franciaország gazdasági minisztere pár hete bejelentette, hogy a Renault 5 milliárd euró (több mint másfél billió forint) értékű, 90 százalékban garantált kölcsönhöz fog jutni. A garanciát a cég részvényeinek 15 százalékát birtokló állam állja.
Az Auto Hebdo értesülései szerint jelen körülmények között az F1 háttérbe szorulhat.
Alonso fizetése szintén vethet fel kérdéseket, még akkor is, ha esetleg annak egy részét a pletykáknak megfelelően valóban a Liberty Media fogja állni. Persze más szempontból a spanyol versenyző hatalmas marketingértékkel rendelkezik, ami még imponálhat is a vezetésnek.
A Renault kiszállása már a válság előtt is felmerült a sajtóban, a krízis kezdete óta pedig tovább növekedett az ezzel kapcsolatos találgatások száma. Cyril Abiteboul azonban többször is kijelentette, hogy optimista a Renault F1-es jövőjével kapcsolatban,
azt pedig nem érti, hogy rájuk miért lenne rosszabb hatással a válság, mint a többi csapatra.
Ugyanakkor a 2008-as gazdasági krízis során több nagy gyártó is leállította a gyári csapatát vagy teljesen elhagyta az F1-et: rövid időn belül a Honda, a Toyota, a BMW és a Renault is kiszállt a sportágból. Nem kizárt, hogy most is történik ilyesmi, hiszen a Renault mellett a Mercedes maradása sem vehető teljesen biztosra.
A másik szempont, ami csökkenti Alonso 2021-es visszatérésének valószínűségét, hogy a szabályváltozások bevezetését egy évvel elhalasztották. A kétszeres világbajnok nemrég arról beszélt, hogy az új korszakba szívesen visszatérne, azonban a regulák módosításának eltolását rossz hírként aposztrofálta. Persze egyrészt ebből nem lehet biztos következtetést levonni, másrészt könnyen lehet, hogy akkor még semmit nem sejtett a következő héten bekövetkező eseményekről.