Az F1-es nagydíjak lebonyolítását is befolyásolhatja, hogy a koronavírus miatt át kell alakítani és valószínűleg be kell sűríteni a versenynaptárat az év második felében. Jelenleg úgy tűnik, 2020. július 5-én rendezhetik az Osztrák Nagydíjat, utána még képlékeny, hogy mi fog történni az F1-ben, a Pirellinek viszont jó előre tudnia kell a terveket, hogy el tudják látni a mezőnyt abroncsokkal.
A csapatok normális esetben 8-14 héttel az adott verseny előtt nyilatkozhatnak arról, hogy a három rendelkezésre álló gumikeverékből hány darabot kérnek, ezeket aztán megadott szempontok szerint, de alapvetően szabadon használhatják, feltéve, hogy száraz pályás verseny esetén a háromból legalább kétféle keveréket bevetnek.
Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős menedzsere az Autosportnak kijelentette, „ebben a különleges helyzetben nyilván nem” érvényes az előre megtervezett logisztikát igénylő szabályrendszer. A gyártó a Bahreinbe és Vietnamba szánt gumikat visszavette, a Kínába tartó készletet pedig visszatartotta, valamint további versenyekre is gyártottak már abroncsokat.
Van egy készlet, ami készen áll azonnali bevetésre. Akad néhány gumi Didcotban és a romániai gyárunkban is. Amint lesz versenynaptár, meg kell szerveznünk a kamionokat és a személyzetet.”
Isola rámutatott, szállítani egyszerűbb Európában, mert kamionokat és nem konténereket használnak, a gyártás viszont megerőltetőnek ígérkezik, mert az európai szakasz után várhatóan rövid időn belül jönnek az ázsiai és amerikai helyszínek is. Az olasz szakember szerint néhány hónap alatt 35 ezer gumit kell majd legyártaniuk, ez máskor egy egész évre eloszlik.
A Pirelli szakembere arra számít, 45 gumiszerelőre és mérnökre lesz szükség, ebből nem tud engedni, ellenben a marketinggel és kommunikációval foglalkozó gárda létszámát csökkenteni fogják. Azt egyelőre nem tudja, hogyan fogják megoldani az izolációt, mert a csapatoktól eltérően a Pirelli munkatársai mindenhol ott vannak.
Isola szerint próbálják elérni, hogy a garázsban a gumimérnök elkülönített térben dolgozhasson, a megbeszéléseket pedig a pályán belül is videokonferenciákkal oldanák meg.
„Az a gond, hogy ha a Pirellinél bárki pozitív, akkor fennáll a kockázat, hogy a vírus elterjed mind a 10 csapat között vagy a paddockban bárhol. Ez nem csak a Pirellit érinti, hanem az összes céget, ami kapcsolatban áll a csapatokkal. Gondolhatunk az FIA-ra is vagy a különböző beszállítókra: sisakokra vagy fékekre, illetve bármely más alkatrészre, amit egynél több csapat használ.” – mondta Isola.