Hétfőn publikálta az idei első negyedéves eredményeit a Ferrari, ebben már érződik a koronavírus miatt leállított Forma-1-hez köthető bevételek csökkenése is. A vállalat beszámolója az elemzők által vártnál kedvezőbb adatokat közölt, ezért a részvények hétfőn 7 százalékot emelkedtek, részben annak is köszönhetően, hogy a Ferrari autóeladásai a gyárbezárás ellenére is nőttek.
Ez a Forma-1-ről nem mondható el, az előző év azonos időszakához képest 40 millió euróval kevesebb folyt be a Ferrarihoz szponzorációból és a márkához köthető tevékenységekből, beleértve a múzeumok és a márkaboltok bezárását is. A vállalat arra számít, 4,1 milliárd dollár helyett 3,4-3,6 milliárd dollár lehet a teljes éves bevételük.
Ennek egyik oka az is, hogy a második negyedéves eredményeik várhatóan még gyengébb lehet a gyárbezárás és az elmaradó F1-es nagydíjak miatt. A Ferrari ügyvezetője, Louis Camilleri szerint nincs mód a szponzorációs bevételek és a Liberty Mediától (CRH) származó bevételek pótlására. „Ez nagy csapás, de jó hír, hogy csak az idei évet érinti, remélhetőleg” – áll a jelentésben.
Jelenleg arra számítunk, hogy noha kissé kiszámíthatatlan a helyzet, a bevételek terén 2021-ben rendeződhet a helyzet, legalábbis a versenyek terén, ami nagy részt tesz ki”
– utalt arra, hogy ha vannak versenyek, az alapján jogdíjbevételre is számítanak. „A szponzorációk terén tudjuk, hogy a Formula One Group nagy erőkkel próbált új szponzorokat bevonni. A helyzet több okból is elhúzódik, de remélhetőleg 2021-re visszaáll. Jelenleg nem számítunk további csökkenésre a CRH-től származó bevételek terén.”
Camilleri egy befektetői tájékoztatón arról is beszámolt, hogy az amerikai és az ausztrál vásárlóik számos rendelést lemondtak, de egyik földrészen sem alakult ki tömeges csökkenés az igények terén.
Pénzügyi szempontból a Ferrari számára is kedvező fejlemény, hogy 2021-től várhatóan 145 millió dollárra mérsékelik az F1-es csapatok működtetésére elkölthető összeget
(bizonyos tételek, például a versenyzői fizetések nélkül), ez papíron jóval nagyobb megtakarítás, mint a koronavírus miatti bevételkiesés, de a Ferrari F1-es üzletmenetét komolyan befolyásolja. Mattia Binotto csapatfőnök a közelmúltban ismét jelezte, a Ferrari alternatívák után nézhet, ha az F1-ben nem költhet eleget.