Tavaly októberben bejelentették, hogy 2021-től az istállók éves kiadása nem haladhatja meg a 175 millió dollárt. Ugyan volt néhány tétel, amely nem tartozott bele a költségvetési korlátba, de a tervezet a nagycsapatok működését így is jelentős mértékben átalakítja.
Sőt, a koronavírus-járvány következtében elhalasztott futamokból származó bevételkiesés miatt a csapatok megegyeztek, hogy 145 millió dollárra csökkentik a maximumot. Ennél lejjebb azonban a Red Bull és a Ferrari sem akar menni, Christian Horner és Mattia Binotto is amellett érvel, hogy ne egységes plafont vezessenek be. Utóbbi drasztikus lépéseket is belengetett, amennyiben nem születik számukra kedvező döntés.
„Már a 145 millió dollár is sokkal nagyobb kihívást jelent annál, amit tavaly júniusban kitűztünk – idézte a Guardian. – Ezt további áldozatok nélkül nem lehet megvalósítani, főleg a humánerőforrás tekintetében.
Nem szeretnénk, hogy további csökkentés esetén olyan helyzetbe kerüljünk, hogy más lehetőségek után kelljen néznünk a versenyszellemünk kibontakoztatására.”
A svájci szakember hozzátette, a Ferrari nem csupán egy vállalat, amely profitot termel, hanem társadalmi felelőssége is van Olaszországban. Éppen ezért törődniük kell az alkalmazottaikkal, és nem engedhetik meg, hogy az emberek tömegesen veszítsék el az állásukat.
A Ferrari a kezdetek, vagyis 1950 óta tagja a Forma-1 mezőnyének, és néhány futamot leszámítva mindig is a sportág állandó résztvevője volt.
Éppen ezért nyilvánvalóan nagy érvágás lenne a vörösök távozása, ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a maranellóiak számára is fontos az F1-es szereplés. Nem véletlen, hogy a Ferrari többször is fenyegetőzött kilépéssel az évtizedek során, de végül mindig maradtak.
Binotto megismételte, amit már korábban is mondott, miszerint nem lehet az összes csapatot egy kalap alá venni, hiszen különböző országokban, különböző törvények alatt, más-más stratégiával működnek. Ennélfogva nem tartja egyszerűnek és helyesnek sem, hogy pusztán költségcsökkentés céljából szerkezeti változtatásokat hajtsanak végre. Emellett pedig úgy véli, a döntést nem szabad elsietniük.
„Tökéletesen tisztában vagyunk vele, hogy az egész világ nagy nehézségeken megy keresztül a koronavírus-járvány miatt – szögezte le. – Ennek ellenére nem hozhatunk elhamarkodott döntést, hiszen a lehetséges következmények megvizsgálása nélkül ez komoly kockázatot jelentene.”
Binotto arról is beszélt, hogy a Forma-1 továbbra is az autósport csúcsa kell hogy legyen, emiatt muszáj vonzónak maradnia mind a gyártók, mind a szponzorok számára. A csapatok többsége által követelt alacsony költségvetési korlát azonban pont ezt veszélyezteti.
Ha túlságosan csökkentjük a kiadásokat, akkor fennáll a veszélye annak, hogy a színvonal is számottevően esik, és közelebb kerül az alacsonyabb kategóriákéhoz.”
Az 50 esztendős szakember ugyanakkor kiemelte, ha a jelenleg fennálló szituáció miatt valamelyik csapat fennmaradása veszélybe kerül, a Ferrari nyitott arra, hogy bizonyos alappilléreket felülvizsgáljanak. Ez még csak nem is lenne egyedülálló, hiszen olyan sorozatokban, mint például a MotoGP hasonló folyamatok zajlanak.
Luke Smith, az Autosport újságírója saját Twitter-oldalán arról számolt be, hogy a Ferrari időközben pontosította Binotto szavait. Eszerint a csapatfőnök nem arról beszélt, hogy az F1 helyett néznének más versenysorozatok után, hanem azt fejtegette, hogy amellett próbálnának ki más szériákat. Ezek alapján tehát egyelőre nincs szó kiszállásról.